ITM Constanța a aplicat amenzi în valoare de peste 500 de mii de lei pentru nereguli în controalele din luna mai
ITM Constanța a aplicat amenzi în valoare de peste 500 de mii de lei pentru nereguli în controalele din luna mai
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎn perioada 01-31.05.2024, Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanța a continuat activitatea de verificare și control conform Programului Cadru de acțiuni pentru anul 2024, aprobat de Inspecția Muncii.
Astfel, echipele de inspectori de muncă din cadrul serviciului control relații de muncă, au efectuat un număr de 260 controale în urma cărora au sancționat contravențional 35 de angajatori la care au aplicat 47 de sancțiuni contravenționale.
Din cele 47 sancțiuni contravenționale aplicate, 30 au fost sancțiuni contravenționale cu amendă în valoare de 394.000 lei, respectiv 17 sancțiuni contravenționale cu avertisment conform prevederilor O.G. 2/2001. Cu ocazia controalelor efectuate au fost identificați 5 angajatori care foloseau muncă nedeclarată , unde au fost depistate 12 persoane fără forme legale de angajare sau pentru care contractele individuale de muncă nu au fost transmise în REVISAL, motiv pentru care s-au aplicat sancțiuni contraventionale cu amendă în valoare de 240.000 lei.
Cele mai frecvente neconformități constatate: nu s-au încheiat contracte individuale de muncă în forma scrisă, contracte care nu s-au înregistrat și transmis în registrul general de evidență a salariaților anterior începerii activității, lipsa evidenței orelor lucrate de către salariați și nerespectarea, cu mai mult de 30 de zile, a datei de plată a drepturilor salariale.
Pentru neconformitățile depistate, inspectorii de muncă au dispus 163 de măsuri obligatorii de remediere cu termene scadente de realizare.
În perioada 14.05-17.05.2024 s-a desfășurat Campania națională pentru verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind încheierea și executarea contractelor individuale de muncă, precum și prevederile legale privind cerințele minime de securitate și sănătate în muncă de către angajatorii care desfășoară activități în centrele comerciale în domeniul: "cultivarea plantelor pentru înmulțire" – cod CAEN 0130, ”Activități de pompe funebre și similare” – cod CAEN 9603, "comerț cu ridicata/amănuntul al florilor, plantelor semințelor, comerț cu amănuntul al animalelor de companie și al hranei pentru acestea" – cod CAEN 4776 și 4662, ocazie cu care s-au efectuat un număr de 9 controale privind relațiile de muncă, fiind stabilită o sancțiune – avertisment și 2 măsuri pentru remedierea deficiențelor constatate.
De asemenea s-au efectuat un număr de 15 controale privind securitatea și sănătatea în muncă, nefiind constatate neconformități. În perioada 29.05-01.06.2024 s-a desfășurat Campania națională pentru verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind încheierea și executarea contractelor individuale de muncă de către angajatorii care desfășoară activități în domeniul: "Activități de jocuri de noroc și pariuri" – cod CAEN 9200, ocazie cu care s-au efectuat un număr de 7 controale, fiind stabilite 2 sancțiuni - avertismente; de asemenea, s-au stabilit 3 măsuri pentru remedierea deficiențelor constatate. În domeniul securității și sănătății în muncă, au fost efectuate 145 de controale , în urma cărora s-au constatat 38 neconformități, pentru care s-au dispus măsuri obligatorii, cu termene scadente de remediere.
S-au aplicat 38 sancțiuni contravenționale, dintre care 5 sancțiuni contravenționale cu avertisment și 33 de sancțiuni contravenționale cu amendă contravențională în valoare totală de 135.500 lei. Cele mai frecvente deficiențe constatate de inspectorii de muncă: instruirea necorespunzătoare sau incompletă a lucrătorilor în domeniul securității şi sănătății în muncă, neacordarea echipamentului individual corespunzător de protecție lucrătorilor ținând seama de riscurile la care aceștia sunt expuși în funcție de domeniul de activitate.
În perioada 01-31 mai au fost înregistrate un număr de 107 sesizări ale cetățenilor, referitoare la neplata drepturilor salariale, ne transmiterea în REVISAL a contractelor individuale de muncă, refuzul eliberării documentelor solicitate la cererea salariatului, neplata orelor suplimentare, neplata sporurilor, nerespectarea timpului de lucru și de odihnă, neîndeplinirea masurilor dispuse cu ocazia altor verificări, nerespectarea normelor de securitate și sănătate și a condițiilor de lucru.
În conformitate cu prevederile O.U.G. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, acestea au fost repartizate inspectorilor de muncă, pentru a se efectua verificări și a se formula răspunsuri în termenul prevăzut de lege de maxim 30 de zile.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News