Legea hipermarketurilor intră în vigoare în câteva zile
Legea hipermarketurilor intră în vigoare în câteva zile
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin Pinterestsursa foto economica.net
Niciodată interesul vădit al retailerilor de a face parteneriate cu producătorii locali nu s-a manifestat în spaţiul public ca acum. Noua lege a comercianţilor creşte competiţia pe produsele româneşti, iar fermierii sunt încurajaţi să se asocieze inclusiv de către UE, care oferă până la 100.000 de euro celor care depun proiecte.
Relaţia dintre producătorii români de alimente proaspete şi marile lanţuri de magazine a început de la o nevoie reciprocă în urmă cu aproximativ 20 de ani, când primele branduri internaţioanale şi-au făcut apariţia pe plan local. Treptat, produsul românesc a fost ridicat la rang de brand şi inserat în strategiile de marketing, astfel că, în 2009, retailerul belgian Mega Image lansa pe piaţă marca "Gusturi Româneşti" cu scopul de a satisface o cerinţă din partea consumatorilor-aceea de a consuma alimente locale.
Ulterior, aproape toí retailerii au mers pe aceeai strategie, în diverse variante. Acum, odată cu intrarea în vigoare a noii Legi a hipermarketurilor (care modifică Legea 321/2009) să ai preponderent produse alimentare româneşti pe rafturi va fi o chestiune obligatorie. Iar retailerii au început să se "bată" pe producătorul român în condiţiile în care, spun unii retaileri, piaţa locală nu ar asigura decât 20% din necesar, scrie economica.net.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News