McDonald's ACUZĂ OPC Constanța că APLICĂ SANCȚIUNI INCORECTE
McDonald's ACUZĂ OPC Constanța că APLICĂ SANCȚIUNI INCORECTE
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestMcDonald's Constanța (din City Park Mall), fiind vorba de firma Premier Restaurants Romania SRL a fost sancționat de către OPC, fiind vorba de mai multe abateri constatate, referitoare la etichete, gramaje. Societatea a depus plângere contravențională la Judecătoria Constanța, care a dispus anularea, în parte, a procesului verbal. Totodată, McDonald's a menționat că, din 2018, CJPC i-a tot aplicat sancțiuni incorecte.
foto: tripadvisor
În motivarea plângerii contravenționale, petenta (McDonald's Constanța) a arătat că nu a încălcat niciun moment dispozițiile legale, respectiv Ordonanța de Guvern nr. 21/1992, republicată și Legea nr. 363/2007, măsurile prevăzute de art. 55 din OG nr. 21/1992 au fost dispuse cu nerespectarea prevederilor legale care menționează clar că se dispun, direct sau prin delegare, de către conducătorii autorităților publice prevăzute la art. 54, prin ordin sau decizie și niciodată prin procesul-verbal de contravenție, iar sancțiunea complementară prevăzută de art. 55 din OG nr. 21/1992, a fost dispusă cu depășirea limitelor de competență teritorială.
Totodată, a arătat că începând cu anul 2018, CJPC Constanța a sancționat constant societatea, care a atacat măsurile dispuse de pârâtă în instanța de judecată, deoarece aceasta refuza sa aibă în vedere și să aplice în mod corect normele obligatorii ale Regulamentului CE nr. 1169/2011, deși chiar ANPC, prin adresa internă nr. 1956/22.09.2017 comunicată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor către Comisariatele Regionale din subordine, recomandă acestora în mod expres să aibă în vedere regulamentul susmenționat în cadrul controalelor pe care le efectuează. Multe din procesele verbale contestate au avut în vedere problema etichetării și anume, susținerea pârâtei că, pe ambalajele produselor, trebuiască menționate informații privând gramajul, compoziția și susținerea petentei, potrivit cu care pentru produsele comercializate în restaurantele de tip fast-food, potrivit art. 44 din Regulamentul CE nr. 1169/2011, singura obligație legală de informare a clienților vizează exclusiv alergenii, obligație pe care o îndeplinește societatea.
După ce a analizat întreg materialul probator, instanța a decis anularea procesului verbal de contravenție, în parte.
Liliana IONIȚĂ
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News