Municipalitatea repară staţiile de bike-sharing. Au fost vandalizate!
Municipalitatea repară staţiile de bike-sharing. Au fost vandalizate!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDe aproximativ doi ani de zile, la Constanţa a început montarea staţiilor pentru biciclete. Orice turist sau localnic va putea solicita, pe baza de buletin, un card de utilizator ce va putea fi obtinut gratuit de la punctele de distribuţie. În condiţiile în care în Constanţa nu există piste pentru biciclete, mai mulţi constănţeni s-au declarat nemulţumiţi de acest proiect. Cu toate acestea, Primăria Constanţa a achiziţionat în luna noiembrie 2016 un serviciu de centru apel pentru sistemul de bike-sharing din municipiul Constanţa.
Recent, municipalitatea a lansat achiziţia directă pentru achiziţionarea şi montarea pieselor de schimb pentru staţiile vandalizate ale sistemului de bike-sharing, respectiv reparaţii la două dintre staţiile Bike Sharing. Este vorba de staţia Iaki - nr. staţie 19 unde este nevoie de manoperă reparaţii şi montaj sticlă, două monitoare, alimentare monitor, Touch 26 şi sticlă totem faţă şi sticlă de protecţie.
La staţia Dorna - nr. staţie 22 este nevoie de manoperă reparaţii şi montaj sticlă, calculator PC, eer condiţionat, alimentare monitor, sticlă totem spate, cablu VGA şi prelungitor USB.
Primăria Constanța a demarat în data de 15 februarie, a.c., a procedura pentru „achiziție Sistem Proiect Black Sea Bike – Diversification of the tourism services Constanța – Balchik cross border region by bike – BSB”. Pentru toatea acestea, municipalitatea are cerințe stricte. Astfel, pentru serviciul de asigurare a funcționalității sistemului de bike-sharing furnizorul trebuie dețină un centru de apel unde să primească toate apelurile, să sune la apelurile în așteptare, să monitorizeze toate defecțiunileși să le transmită către operatorul de bicicleteși să raporteze către beneficiar, să notifice prin SMS, utilizatorul serviciului, asupra expirării timpului sau orice informație solicitată de beneficiar, să asigure buna funcționare a legăturii între cele 24 de stații de biciclete, să asigure tot suportul ori de câte ori este necesarși este solicitat de beneficiarși să consilieze toți apelanții (utilizatorii) asupra locațiilor, modului de utilizareși să îi îndrume asupra tuturor problemelor care pot apărea din utilizarea acestui serviciu.
În perioada de nefuncționare a sistemului (lunile de iarnă), să asigure un robot telefonic care să ghideze utilizatorul către site-ul www.blackseabike.ro. O altă responsabilitate ar fi să administrezeși să actualizeze site-ul www.blackseabike.ro. La terminarea contractului, furnizorul este obligat să cedeze numărul scurt beneficiarului, precumși domeniul site-ului.
Iată în ce constă proiectul de bike-sharing din Constanța
Proiectul „Black Sea Bike – Diversification of the tourism services in Constanța Balchik cross border region by bike” a început să prindă contur de mai mult timp. Certificatele de urbanism pentru alimentarea cu energie electrică de joasă tensiune a celor 24 de platforme de biciclete au fost eliberate încă din luna aprilie, iar în luna mai 2016, Primăria a demarat licitaţia pentru a stabili firma care se va ocupa de branşamentele electrice necesare. Proiectul a fost iniţiat în 2009, semnat în 2013 și are o valoare totală de 1.498.533,24 euro.
În Constanţa şi Mamaia vor fi puse la dispoziţia localnicilor şi a turiştilor 400 de biciclete, în 24 de staţii. În ceea ce privește pistele pentru bicicliști, primarul interimar Decebal Făgădău declara în cadrul unei ședințe din data de 23 martie 2016, că administrația locală are în vedere amenajarea unor astfel de spații. „Proiectul are în vedere crearea unei reţele municipale de biciclete, aşa cum este în majoritatea oraşelor europene.Este un proiect Constanţa -Balcic. Vorim de 400 de biciclete şi 24 staţii. Nu sunt incluse pistele în proiect, pentru că nu era o cheltuială eligibilă.
Vom veni ulterior şi vom realiza reţeaua de piste, iar eu îmi doresc ca cele 24 de staţii şi 400 de biciclete, după ce vor fi puse în funcţiune, să se extindă acest proiect, astfel încât numărul lor să crească, atât numărul staţiilor, cât şi numărul de biciclete. Anul viitor cred că vom avea o reţea decentă“, a anunţa, Decebal Făgădău. Obiectivul general al proiectului „Black Sea Bike” îl reprezintă promovarea localităţilor şi regiunilor implicate şi dezvoltarea turismului prin diversificarea serviciilor turistice durabile. Turiştii vor avea acces la o modalitate suplimentară de petrecere a timpului liber, urmând să le fie puse la dispoziţie staţii de biciclete dotate cu 390 de biciclete în Constanţa şi 100 de biciclete în Balchik, staţii care vor fi gestionate cu ajutorul unui server.
Mihaela UNGUREANU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News