Noi reguli pentru magazinele online din România
Noi reguli pentru magazinele online din România
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestToţi comercianţii care vând produse prin internet sunt obligaţi de un regulament european să afişeze pe site-urile magazinelor online un link către o pltaformă de soluţionare online a litigiilor. Cumpărătorii pot astfel să rezolve mai repede problemele care pot apărea în legătură cu produsele cumpărate. "Începând cu 9 ianuarie 2016 se aplică prevederile Regulamentului nr. 524/2013 privind soluţionarea online a litigiilor în materie de consum. Aceste prevederi obligă toţi comerciantii din Uniunea Europeana care incheie contracte de vânzare sau de prestare servicii online să furnizeze pe paginile lor web un link electronic catre platforma SOL (soluţionare online a litigiilor). Platforma SOL este concepută ca un instrument online dezvoltat de Comisia Europeana şi care funcţionează ca un punct de intrare unic pentru consumatorii şi comercianţii care doresc o soluţionare pe cale extrajudiciară a litigiilor rezultate din tranzacţiile online. Linkul trebuie sa fie usor accesibil pentru consumatori si comerciantii trebuie, de asemenea, sa precizeze adresele lor de e-mail", se arată într-o prezentare a casei de avocatură Wolf Theiss Romania, potrivit economica.net.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News