O antreprenoare a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa
O antreprenoare a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDiana Corina Enache este artist vizual, iar în 2017 a pus bazele propriului brand de îmbrăcăminte – Peplum Clothing, care creează integral piese vestimentare cu croiuri în linii urbane din materiale sustenabile ÅŸi Å£esaturi naturale. Cum a ajuns Diana de la angajat la antreprenor în domeniul textilelor ÅŸi care sunt planurile pentru dezvoltarea Peplum?
Diana Corina Enache a făcut câÅ£iva ani lucrări de restaurare de pictură pe lemn pentru Monumente UNESCO, însă ulterior s-a decis să nu mai cutreiere Å£ara ÅŸi să se stabilească în BucureÅŸti. Åži-a căutat un loc de muncă ÅŸi pentru că nu a găsit în domeniul în care a activat s-a angajat într-o croitorie, unde era omul bun la toate. AÅŸa s-a instalat pasi-unea pentru croitorie ÅŸi ideea propriei afaceri în domeniu, care astăzi poartă numele Peplum Clothing.
„Am constatat că îmi place foarte mult domeniul ÅŸi atunci am învăţat prin muncă tot ce se putea învaÅ£a. Mi-am dorit tare mult să pot îmbină domeniul meu profesional cu profesia mai nou dobândită, aÅŸa că am lucrat la ideea această. Am început cu tricouri pictate manual, mi-am găsit niÅŸte colaboratori fizici în Sibiu, BucureÅŸti ÅŸi ConstanÅ£a ÅŸi timp de un an am lucrat în paralel, cu job ÅŸi cu paÅŸi mici spre antreprenoriat”, povesteÅŸte fondatoarea Peplum Clothing. În 2017, a aplicat pentru fonduri pentru dezvoltarea unei afaceri, proiectul ei a fost eligibil ÅŸi s-a apucat de treabă. A renunÅ£at la job ÅŸi mai apoi s-a mutat în Buzău, oraÅŸul natal, ÅŸi a început să lucreze la dezvoltarea brandului său de haine.„În prezent, atelierul Peplum Clothing creează integral piese de vestimentaÅ£ie cu croiuri în linii urbane din materiale sustenabile ÅŸi Å£esături naturale. Conceptul brandului nostru este de a folosi piesa vestimentară ca suport de etalare a creativităţii, ca piesă artistică purtabilă, versatilă, de aceea croiurile au linii minimaliste, accentul fiind pus pe ac-cesorizări, aplicaÅ£ii deosebite sau picturi”, a punctat Diana. Antreprenoarea spune că deÅŸi nu a avut cunoÅŸtinÅ£e în domeniu, a avut dorinţă. Cunosc proporÅ£iile, desenul, construcÅ£ia ÅŸi recunosc uÅŸor frumosul”. Ea povesteÅŸte că în-ceputul a fost cu mult entuziasm ÅŸi dorinţă, nu foarte anevoios, cu un avânt uÅŸor inconÅŸtient ÅŸi cu o bucurie ÅŸi o dorinţă de exprimare, arzătoare! „SimÅ£eam că urma să pot grai pe limba mea, că am libertate creativă. Sunt artist. Mă emoÅ£ionează când văd potrivire, când ascult o muzică bună, când văd o clădire cu proporÅ£ii frumoase, când mă uit în jur ÅŸi văd cum circulă culorile, uneori atât de echilibrat încât pare că totul e făcut că o pânză bine gândită, privi-tă din când în când de la distanţă pentru o vederea de ansamblu. De cele mai multe ori nu e nevoie de retuÅŸuri. Aici e inspiraÅ£ia mea, în tot din jur, în oameni, momente...”, a mai spus Diana Corina.
Produsele Peplum se găsesc atât pe site-ul propriu, cât ÅŸi în câteva magazine fizice din Å£ară, dar ÅŸi din afara ţării, de unde vine ÅŸi vine venitul principal pentru business.
„Mai am proiecte capsulate pentru companii, în diverse perioade ale anului. Anul acesta am reuÅŸit să structurăm un pic mai eficient direcÅ£ia creativă a brandului, să ne orientăm mai mult spre online ÅŸi să punem tot mai mult ac-ceant pe calitatea Å£esăturilor pe care le folosim ÅŸi pe calitatea produsului nostru integral, pe trăinicia acestuia”, a menÅ£ionat Diana Corina Enache.
Pentru a realiza produsele, antreprenoarea cumpără materiale din România, în special pânză topită.
„Colaborez cu o făbricuţă de familie care produce Å£esături naturale ÅŸi le colorează cu o tehnologie foarte făină, air-soft, o colorare uscată, fără toxice ÅŸi prietenoasă cu pielea noastră. Bumbacul organic pentru cămăşi îl iau, de regu-lă, de la niÅŸte furnizori turci ÅŸi stofă din Italia”. Cât despre lucrurile pe care le-a învăţat până acum din experienÅ£a an-treprenorială, Diana Corina Enache spune că pentru a construi, e mare nevoie de informare permanentă, timp, en-ergie ÅŸi dăruire sinceră. „Este nevoie din când în când să te tragi în spate ÅŸi să te uiÅ£i la ansamblu, să înveÅ£i să delegi oameni, să-Å£i faci strategii ÅŸi să ai curaj”. Cât despre viitor, antreprenoarea spune că are o viziune optimistă, ca întotdeaună, ÅŸi vede brandul niÅŸat pe câteva linii de produse, cu o mai mare expunere pe online, cu acelaÅŸi concept de promovare a unicităţii ÅŸi a produsului însoÅ£it de o poveste, potrivit businessmagazin.ro.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News