O mega-licitație de 100 de milioane de lei a fost anulată de Primăria Constanța!
O mega-licitație de 100 de milioane de lei a fost anulată de Primăria Constanța!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDupă un lung șir de amânări care au implicat contestații și suspendări, contractul de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare pentru activitatea de dezinsecție, dezinfecție, deratizare și tratamente fitosanitare al municipiului Constanța a fost, într-un final, anulat. Achiziția în valoare de peste 100 de milioane de lei a fost anulată în urma deciziei cumpărătorului.licitația anulată
Povestea întortocheată privind atribuirea contractului de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare pentru activitatea de dezinsecție, dezinfecție, deratizare și tratamente fitosanitare în Constanța a ajuns la final. După un talmeș-balmeș ce a ținut jumătate de an, Primăria Constanța a decis să anuleze achiziția.
La sfârșitul lunii decembrie a anului trecut, Primăria Constanța a lansat procedura de licitație privind atribuirea contractului. La scurt timp a fost depusă și o contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. Prin aceasta s-a cerut suspendarea procedurii de atribuire a contractului, obligarea autorității contractante la emiterea unui act prin care să adopte măsuri de remediere a documentației de atribuire a contractului, cât și publicarea unui anunț tip erată, la cel inițial, care să cuprindă modificările informațiilor publicate inițial, precum și documentele prin care s-au dispus măsuri de remediere.
Licitația a rămas suspendată încă din luna ianuarie
În ianuarie Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dispus suspendarea licitației. De atunci a fost desemnată o companie pentru analizarea tarifelor aferente contractului și anume firma Audit SRL, dar și deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului de hotărâre pentru aprobarea documentației necesare. Recent, mai exact pe 14 iunie a.c., Primăria Constanța a decis anularea licitației. Potrivit anunțului, anularea este decizia cumpărătorului și nu este luată în urma unei cereri a ofertantului de soluționare a căilor de atac privind atribuirea, datorată unor erori tehnice sau procedurale.
Ce presupunea contractul
Contractul presupunea servicii de deratizare exterioară pe 78.000.000,00 mp; servicii de dezinsecție exterioară pe 156.000.000,00 mp și servicii de tratamente fitosanitare - 45.000.000,00 mp. Durata contractului era de 60 de luni, iar valoarea estimată era de 106.547.939.1 lei, adică peste 21 de milioane de euro.
De ce a fost anulată licitația
Reporterii Replica au contactat reprezentanții Primăriei Constanța pentru a afla motivul pentru care licitația a fost anulată. Aceștia au spus că „Achiziția pentru delegarea serviciului pe 4 ani a fost contestată, iar până la reluare, după refacerea documentației, având în vedere necesitatea execuției serviciului în această perioadă, s-a aplicat procedura reglementată prin art 68, alin 1, lit f din legea 98/2016”. Mai exact, procedurile de atribuire reglementate de prezenta lege, aplicabile pentru atribuirea contractelor de achiziție publică/acordurilor-cadru sau organizarea concursurilor de soluții cu o valoare estimată egală sau mai mare decât valorile prevăzute la art. 7 alin. (5) este, în acest caz, negocierea fără publicare prealabilă.
Așadar, vom vedea dacă Primăria Constanța va lansa o nouă licitație în vederea atribuirii contractului și dacă da, cum va proceda având în vedere istoricul învolburat al ultimei încercări de atribuire.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News