O nouă aberație: Logica și psihologia nu vor mai fi studiate în liceu
O nouă aberație: Logica și psihologia nu vor mai fi studiate în liceu
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎn ultimii ani sistemul educațional din România a suferit foarte multe modificări, fiecare politician care a fost în fruntea Ministerului de Educație a avut în general propriile idei, viziuni, fără dorință de continuitate a „crezurilor” predecesorului. Astfel se face că aproape an de an apar fel de fel de modificări, în general în ceea ce privește desfășurarea examenului maturității, noua variantă fiind că elevii nu vor mai putea susține examenul de bacalaureat la logică și psihologie. Și asta pentru că logica și psihologia nu ar mai fi studiate la profilurile uman și real.
Se anunță noi modificări aduse examenului de bacalaureat, dar în special cursurilor susținute de către liceeni. Disciplinele psihologie și logică ar urma să nu mai fie studiate de către elevii de la profilurile uman și real, filiera teoretică, potrivit proiectului de modificare a planurilor-cadru, astfel există posibilitatea ca cele două discipline să nu mai fie la examenul de bacalaureat. Contactată de către reporterii de la Replica, Ariana Dudună, președintele Asociației Elevilor din Constanța, a declarat: „Încă nu avem destule informații să putem analiza. La științe, la real, există anumite elemente bune, în sensul în care se flexibilizează materiile, dispar din trunchiul comun fizica, biologia, chimia și sunt mai multe ore de ce decide elevul. În sensul în care, dacă eu aleg să dau bacul la biologie, pot să aleg să am mai multe ore de biologie, și mai puține de fizică, chimie în liceu.”
„O astfel de reformă trebuie privită în ansamblul său și trebuie făcută într-un mod îndrăzneț. Cei care iau aceste decizii ar trebui să se gândească dacă își doresc ca liceul să fie unul generalizat sau să aibă scop de generalizare și în funcție de acest lucru să propună diferite planuri-cadru îndrăznețe. Dacă facem un amestec, nu va ieși decât haos dacă îmbinăm ambele variante, este nevoie de asumare. Referitor la eliminarea psihologiei și logicii, am văzut că per total modul de organizare al științelor socio-umane la liceu este modificat. Ar trebui să vedem dacă la baza acestor propuneri au stat studii, o analiză cu privire la ce se întâmplă în alte state europene, care a fost raționamentul din spate, pentru că în mod evident sigur există un raționament. Au ieșit niște drafturi, pe surse, ne dă de înțeles că sunt persoane care nu sunt mulțumite, sau că există niște neînțelegeri în grupurile de lucru de persoanele care lucrează la aceste planuri cadru și că mai departe, scopul ministerului este să vină cu clarificări și să vină să explice.”, a mai adăugat președintele Asociației Elevilor din Constanța.
Ariana Dudună: Ce fac acum e o ciorbă cu mai multe idei
O altă modificare, potrivit unui proiect de modificare a planurilor-cadru, presupune că toți elevii de liceu ar avea câte două ore de matematică pe săptămână, indiferent de profilul pe care îl urmează, Ariana Dudună declarând pentru Replica: „Pe noile legi, ceea ce s-a votat în camera deputaților, elevii dau bac la matematică și la științe indiferent de profil, nu dau bac doar la materiile de profil. În educație, ca în orice domeniu de politici publice, existe mai multe ideologii, viziuni, în funcție de partid, grup, fiecare își alege viziunea asupra învățământului. Cu privire la liceu, există două viziuni pe care le-am putea pune în aceste categorii. Liceul trebuie să fie unul generalizat, sau că liceul trebuie să fie pentru specializare. Dacă această coaliție de guvernare, sau cine a venit cu aceste idei și cine și le asumă, dacă se consideră că liceul trebuie să fie unul generalizat, să fie la fel pentru toată lumea, nu este ceva rău, dar trebuie să meargă cu această idee în continuare, nu doar pe planurile cadru, pe tot, pe structura lui, pe formarea profesorilor, nu doar să bagi 2 ore de matematică, apoi flexibilizăm și băgăm la alegere. Ce fac acum e o ciorbă cu mai multe idei venite din mai multe viziuni. Dar aceste viziuni nu sunt complementare mereu. Trebuie aleasă o viziune, să meargă cu ea și să fie asumată. Aici e problema.”
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.