OMC este mai puţin optimistă cu privire la perspectivele pentru comerţul mondial în acest an
OMC este mai puţin optimistă cu privire la perspectivele pentru comerţul mondial în acest an
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestOrganizaÅ£ia Mondială a ComerÅ£ului (OMC) este "mai puÅ£in optimistă" cu privire la perspectivele pentru comerÅ£ul mondial în acest an, a declarat miercuri secretarul general Ngozi Okonjo-Iweala, invocând în special "agravarea tensiunilor geopolitice, noile perturbări pe care le vedem în Marea RoÅŸie, Canalul Suez ÅŸi Canalul Panama", transmite AFP.
În luna octombrie, chiar înainte de atacul Hamas asupra Israelului, OMC ÅŸi-a revizuit în jos previziunile pentru 2023, arătând că volumul comerÅ£ului mondial de marfă urma să crească cu doar 0,8%, dar că se aÅŸtepta în schimb la o revenire de 3,3% în 2024.
"Ne aÅŸteptăm la o performanţă mai slabă. Vom revizui aceste estimări pentru acest an", le-a spus Ngozi Okonjo-Iweala jurnaliÅŸtilor la Forumul de la Davos. Noile prognoze "nu vor fi gata decât peste o lună", a adăugat secretarul general al OMC.
Pe lângă tensiunile geopolitice, Ngozi Okonjo-Iweala a evocat o creÅŸtere economică mondială care pare că va fi mai modestă decât se estima, situaÅ£ia slabă din Europa ÅŸi revenirea presiunilor inflaÅ£ioniste. "Asta va avea un impact ÅŸi asupra a ceea ce fac băncile centrale cu dobânzile. Pentru prima dată, oficialii băncilor centrale sunt foarte interesaÅ£i de ceea ce se întâmplă în comerÅ£, deci am vorbit cu ei", a precizat Ngozi Okonjo-Iweala.
SituaÅ£ia din Marea RoÅŸie este "extrem de perturbatoare deoarece este vorba de una dintre cele mai importante artere ale comerÅ£ului mondial", a apreciat, la rândul său, Vincent Clerc, director general la grupul Maersk, unul dintre cele mai importante nume în transportul maritim mondial. "Pentru noi, asta prelungeÅŸte durata unei călătorii ÅŸi va perturba lanÅ£urile de aprovizionare timp de mai multe luni", a estimat Vincent Clerc.
Directorul grupului german DHL, Tobias Meyer, a subliniat ÅŸi el că în condiÅ£iile în care există o cerere mai slabă ÅŸi mai multe capacităţi de transport, situaÅ£ia este "foarte diferită de cea din urmă cu doi sau trei ani", o referinţă la blocarea Canalului Suez de către nava port-container Ever Given, care a perturbat transportul maritim în luna martie 2021, citează Agerpres.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News