REPLICA ONLINE CONSTANTA

25.1° Constanța Sâm., 20 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6796
25.1° Constanța Sâmbătă, 20 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6796
 

Orange Romania, amendată cu 150.000 de lei de ANPC, pentru practici comerciale înşelătoare

Orange Romania, amendată cu 150.000 de lei de ANPC, pentru practici comerciale înşelătoare

A.F. 2 noiembrie 2023 | 18:48 1214

ANPC anunţă că a finalizat controlul de fond realizat la o companie importantă servicii de telefonie mobilă şi comunicații din România. Urmare neregulilor găsite operatorul a fost amendat cu 150.000 de lei şi somat să înceteze practicile comerciale înşelătoare.

Orange Romania, amendata cu 150.000 de lei de ANPC, pentru practici comerciale inselatoareOrange

"Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a finalizat controlul de fond realizat la operatorul economic Orange Romania SA, ca parte a unei tematici naţionale de verificare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă şi comunicaţii respectă prevederile legale în vigoare, în domeniu.

În urma cercetării documentelor solicitate operatorului economic, respectiv un punct de vedere aferent contractelor încheiate, ofertelor promoţionale, asigurării de bunuri, accesorii şi câte 10 contracte semnate de către consumatori, de furnizare servicii de telefonie mobile semnate începând cu luna februarie 2023, şi a deficienţelor constatate, echipele de control au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 150.000 lei şi au propus, ca măsură complementară, încetarea practicii comerciale înşelătoare, care a fost dispusă prin Ordinul Preşedintelui ANPC nr. 846/1.11.2023", se menţionează într-un comunicat al ANPC.

Potrivit sursei citate, abaterile de la legislaţia în vigoare întâlnite în timpul acţiunii au fost:

  • promovarea către public a preţurilor fără ca acestea să includă toate taxele, ceea ce contravine legislaţiei în vigoare;
  • comercializarea unor accesorii în rate egale, cu avans zero, la care s-au constatat neconcordanţe de preţ între cel promovat şi cel calculat conform scadenţarului de rate;
  • rezervarea de către operatorul economic a dreptului de a limita consumul Serviciilor de Date in Roaming SEE în conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul nr. 2016/2286, după depăşirea acestei limite operatorul putând aplica o suprataxă, omiţându-se a se informa consumatorii care sunt prevederile articolului din regulamentul invocat (lipsa menţionării listei documentelor necesare consumatorului pentru deblocarea acestei situaţii, dat fiind că, în cazul în care consumatorul nu are acces la internet sau nu poate folosi calculatorul, acesta nu cunoaşte ce documente trebuie să prezinte);
  • soluţionarea reclamaţiilor primite de la clienţi pentru serviciile Prepay în termen de 1.440 ore, ceea ce depăşeşte termenul legal de cercetare a reclamaţiilor, de 30 de zile, scrie antena3.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
iei cel mai mare pachet d einternet de la ei si mi-au adus cel mai p***t router posibil , si nu cel wifi 6 cum este pe site, iar internetul pica cate 2 zile in tot orasul ( cel prin fibra)
1
0
Orange cea mai de kkt companie
3
0

REPLICA

LOTO

6/49
15382943810
5/49
38202113924
joker
218171712