Organigrama Primăriei, modificată din temelie! Iată pe ce se vor axa de acum angajații municipalității
Organigrama Primăriei, modificată din temelie! Iată pe ce se vor axa de acum angajații municipalității
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestSchimbări importante în organigrama municipalității! În cadrul ședinței de Consiliu Local din 31 iulie a.c., primarul Decebal Făgădău a înaintat mai multe proiecte cu privire la modificări de salariu, indemnizații și de organigramă, care au trecut în unanimitate de voturi.
„Un punct de restart al organigramei, a relației dintre aparatul de specialitate a primarului și Consiliul Local s-a întâmplat astăzi. Am vrut să fac acest lucru într-un pachet de hotărâri care aprobă salarizarea de bază a funcționarilor publici și a personalului contractual ce alcătuiesc aparatul de specialitate a primarului, indemnizația consilierilor locali și organigrama. Organigrama a suferit de-a lungul ultimilor ani doar modificări de formă, nicidecum una de fond și aceste modificări date fie prin actualizarea atribuțiilor conferite de lege funcționarilor publici sau de evoluția lor profesională pe trepte profesionale, de data aceasta am venit cu o modificare de fond și am operat modificări la toate cele 13 direcții ale aparatului.
Am făcut lucruri care își doresc ca activitatea de administrare să fie una din ce în ce mai performantă și pentru acest lucru am înființat o singură direcție care se ocupă de direcțiile publice. Erau împărțite atribuțiile în vreo 3-4 direcții. Aceasta direcție se va ocupa de tot ce înseamnă partea de vizibilitate a activității aparatului meu de specialitate”, a precizat Decebal Făgădău.
Și organigrama direcției de urbanism se modifică! Primarul a punctat faptul că este necesară existența unei fluidizare a procesului de acordare a certificatului de urbanism și a autorizației de construire.
” De asemenea, am crescut organigrama la direcția de urbanism. Știu că au fost depășiri de termene în eliberarea certificatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire. S-a schimbat și contextul legislativ național. S-a aprobat și regulamente locale. Dorim ca dezvoltarea orașului să intre într-o altă logică, într-una planificată, nu în una în care răspundem nevoilor investiționale de moment.
Am operat de asemenea direcții la partea de studii, prognoze, analize, planificare. Mi se pare o componentă esențială în orice proces managerial. Compartimentul de turism cu cel de studii și prognoze vor inventaria operatorii economici de pe raza municipiului, structurându-i în funcție de obiectul de activitate, de numărul de angajați, de cifrele pe care le dezvoltă. Este extrem de important ca în momentul în care vine un investitor în Constanța și dorește să își autorizeze o activitate să primească nu doar un set de documente pe care să le aducă, este esențial să primească și un set de informații care să-l ajute să își prognozeze etapele de dezvoltare a afacerii pe care vrea să o facă cât mai corect”, a precizat primarul Constanței.
Operatorii economici sunt o prioritate pentru Primărie și acest lucru se vede prin această modificare din organigramă, care vizează înființarea unei direcții de autorizări și sprijin operatori economici. Edilul a punctat faptul că „sprijin” ar trebui să fie cuvântul de bază care să se formeze în mentalitatea populației și a funcționarilor publici când vine vorba de abordarea economică a situațiilor din municipiu. „Direcția autorizări și sprijin operatori economici – mie mi se pare că așa trebuie să operăm într-un oraș ce este capitala neoficială a celei de-a doua puteri economice a României. Trebuie să avem chiar din titulatură până în fibra fișei postului a funcționarului public a acestui cuvânt – sprijinirea operatorului economic. Evident că va dura mult până se va schimba mentalitatea, atitudinea și se va ajunge la rezultat. Dar am vrut să arăt prin această organigramă determinarea mea și sprijinul meu pentru toți operatorii economici onești de pe raza municipiului”, a spus Făgădău.
Primăria vine și în sprijinul activitățiilor culturale, artistice, sportive, sociale de pe raza orașului și implementează un departament care se va ocupa strict de managementul acestor proiecte. ”În ultimii doi ani, municipalitatea a organizat un număr impresionant de evenimente artisticie, culturale, sportive, sociale și am văzut că apar în regulamentele pe care le-am construit tot felul de situații. Unele mai plăcute, altele mai puțin plăcute. M-am gândit să întăresc această nouă direcție printr-un birou de management al proiectelor culturale, sportive și sociale ale municipiului”, a punctat edilul.
C.C.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News