Pandemia a impulsionat cu 14% vânzarea de calculatoare, care a ajuns la nivelul din 2010
Pandemia a impulsionat cu 14% vânzarea de calculatoare, care a ajuns la nivelul din 2010
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPandemia de coronavirus a impulsionat vânzările de PC-uri la nivel mondial, în 2020 acestea având o creştere de 13,7%, nivel ce nu s-a mai înregistrat de aproape zece ani, conform datelor firmei de consultanţă IDC (International Data Corporation), scrie agenţia EFE, citată de Agerpres.
În total, în 2020 s-au vândut 302,6 milioane unităţi în toată lumea, dintre care 72,6 milioane ale companiei chineze Lenovo, care a ocupat din nou poziţia de lider, la fel ca în 2019, cu o cotă de piaţă de 24%.
Pe locul secund s-a situat Hp, cu 67,6 milioane unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 22,4%. Topul continuă cu Dell Tecnologies, cu 50,3 milioane unităţi (16,6% cotă), Apple, cu 23 milioane (7,6% cotă de piaţă) şi Acer, cu 20,98 milioane unităţi vândute (6,9%).
Celelalte mărci au vândut 67,9 milioane calculatoare şi şi-au revendicat, împreună, 22,4% din piaţa globală.
Creşteri precum cele din 2020 nu s-au mai înregistrat din 2010, când vânzările au avut un avans de 13,7%. Mai mult, în ultimul deceniu s-au consemnat şase ani de scăderi ale vânzărilor.
"Toate semnalele indică faptul că această creştere are încă un drum de parcurs", a afirmat Ryan Reith, de la IDC.
Telemunca şi şcoala de la distanţă au impulsionat aceste vânzări, dar şi jocurile, care au înregistrat maxime istorice.
Avansul vânzărilor a fost în trimestrul al patrulea mult peste medie, de 26,1% comparativ cu perioada similară a anului anterior, respectiv 91,6 milioane unităţi vândute, conform IDC.
Creşterea cererii a fost atât de mare, încât oferta nu a putut să-i facă faţă. Producătorii s-au confruntat nu numai cu lipsa componentelor şi a capacităţii de producţie, ci şi cu logistica, care a fost o problemă şi i-a determinat pe unii să apeleze la transportul aerian, cu creşterea corespunzătoare de costuri, mai semnalează IDC.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News