REPLICA ONLINE CONSTANTA

26.4° Constanța Lun., 22 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6798
26.4° Constanța Luni, 22 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6798
 

Penny majorează preţurile la anumite produse alimentare în Germania pentru a include şi impactul lor ecologic

Penny majorează preţurile la anumite produse alimentare în Germania pentru a include şi impactul lor ecologic

Ana Maria LIPAN 1 august 2023 | 00:00 322

Lanţul german de supermarketuri Penny a introdus luni o majorare vertiginoasă, dar temporară, de preţuri la anumite produse alimentare, în ideea de a include şi costurile provocate mediului de producţia lor şi de asemenea pentru a-i sensibiliza pe consumatori, informează AFP, sursa citată de agerpres.ro. 

Penny majoreaza preturile la anumite produse alimentare in Germania pentru a include si impactul lor ecologic

Operaţiunea, pregătită împreună cu o serie de experţi în economie şi alimentaţie, va fi organizată până în data de 5 august în cele 2.150 de magazine Penny din Germania. Ideea este de a oferi nouă produse de consum curent, de la cârnaţi la iaurt, la "adevăratul lor preţ de cost", care include şi "efectele provocate solului, climei, apei şi sănătăţii", a explicat lanţul de magazine de tip hard-discount.

Pentru anumite alimente, preţurile au fost practic dublate. De exemplu, preţul unui pachet de brânză Massdam a urcat de la 2,49 până la 4,84 de euro, la cârnaţii de porc preţurile au fost majorate de la 3,19 până la 6,01 euro iar pentru o bilă de mozarella preţurile au fost majorate de la 0,89 până la 1,55 euro. În schimb, pentru un aliment vegan, majorarea de preţuri este de doar 14 eurocenţi.

"Aceste costuri invizibile sunt în mod inevitabil generate de-a lungul lanţurilor de aprovizionare, însă nu se reflectă decât parţial în preţurile de vânzare", subliniază retailerul.

Penny susţine că prin această iniţiativă a dorit să "pună bazele unei discuţii mai ample cu privire la produsele alimentare". Veniturile suplimentare generate de Penny de pe urma iniţiativei vor fi direcţionate spre o fundaţie care are drept obiectiv susţinerea fermierilor care s-au angajat să facă tranziţia la agricultura ecologică. Penny este conceptul grupului german REWE, al treilea mare distribuitor de produse alimentare din Germania. Penny este prezent şi pe piaţa din România, unde a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 7,17 miliarde de lei, reprezentând un avans de 33% raportat la 2021. 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Urlă foamea in voi ghiorlanilorLaptele de la fermieri pleacă cu doi lei in market e opt lei Roșiile la producător un leu la market cinci lei Marketurile sânt bișnițari pe alimente Verifică Gigi Imbarligii
1
0

REPLICA

LOTO

6/49
26274422417
5/49
28142710620
joker
1241143699