REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.6° Constanța Vin., 18 Oct. 2024
Anul XX Nr. 6886
11.6° Constanța Vineri, 18 Octombrie 2024 Anul XX Nr. 6886
 

Pierderi uriașe pentru olandezii de la Damen, care au rupt colaborarea cu Șantierul Naval 2 Mai SA

Pierderi uriașe pentru olandezii de la Damen, care au rupt colaborarea cu Șantierul Naval 2 Mai SA

Andreea POPA 14 septembrie 2023 | 00:00 25712

Olandezii de la Damen au rupt orice colaborare cu Șantierul Naval 2 Mai SA încă din iulie, cu o lună înainte să anunțe oficial rezilierea contractului de asociere cu statul român. În aceste condiții, societatea prin care România deține pachetul majoritar de 51% din acțiunile șantierului din Mangalia mai încasează bani doar din închirierea terenului. Pe de altă parte, Damen Mangalia a înregistrat în 2022 cele mai mari pierderi de la înființarea sa, chiar dacă olandezii nu au făcut nici acum publice rezultatele financiare pentru anul trecut. 

Pierderi uriase pentru olandezii de la Damen, care au rupt colaborarea cu santierul Naval 2 Mai SA

Șantierul Naval 2 Mai SA a raportat după prima jumătate a anului 2023 o cifră de afaceri de 1.948.745 lei, în creștere față de aceeași perioadă a anului anterior, când înregistra un business de 1.302.863 lei. Din documentul înaintat de companie Bursei de Valori București mai reiese că la 30.06.2023 avea pierderi de 28.906 lei, mult mai mici față de cele raportate la jumătatea anului anterior, când declara un minus de 129.756 lei.

Dincolo de cifrele modeste, iar Șantierul Naval 2 Mai SA nu a contat niciodată prin prisma afacerilor sale, ci datorită rolului de acționar la Damen Shipyards Mangalia SA, mult mai îngrijorătoare sunt perspectivele pe termen scurt.

Astfel, conducerea societății anunță că Damen a rupt orice colaborare cu ei, chiar înainte de rezilierea contractului cu statul român, iar la această dată Șantierul Naval 2 Mai SA mai încasează de la olandezi doar banii provenind din chiria pe terenul unde funcționează șantierul. Iar în condițiile în care Damen vrea să părăsească de tot Mangalia, societatea de stat nu va mai încasa nici măcar această chirie, ceea ce înseamnă că Șantierul Naval 2 Mai SA poate deja să-și tragă obloanele.

Pierderi uriase pentru olandezii de la Damen, care au rupt colaborarea cu santierul Naval 2 Mai SA

Banii din chiria terenului pentru semestrul I din 2023, probabil ultimii pe care șantierul îi mai vede de la olandezi

Potrivit raportului semestrial amintit, Șantierul Naval 2 Mai SA a încasat de la Damen în perioada 1 ianuarie 2023- 30 iunie 2023 suma de 1.213.773 lei, din care 698.927 lei o reprezenta chiria pentru terenul pe care funcționează șantierul, iar restul de 660.352 lei alte creanțe.

Iar de aici încep problemele. Practic, aceștia ar urma să fie ultimii bani pe care Șantierul Naval 2 Mai SA îi va vedea de la Damen, după ce olandezii au rupt orice colaborare cu societatea de stat. 

„Bugetul de venituri și cheltuieli al societății (…), pe lângă veniturile din taxa de administrare a terenului de cc 80 ha pus la dispoziția asocierii cu Damen, prevede și o a doua categorie de venituri: din contracte de prestări servicii încheiate cu diverși colaboratori, care se desfășoară în incinta DSM și într-o locație închiriată de la o societate cu capital integral de stat, după adăugarea unui adaos comercial”, arată Șantierul Naval 2 Mai SA în raport.

„Colaboratorul principal al societății Șantierul Naval 2 Mai SA în ambele tipuri de venituri este societatea afiliată Damen Shipyards Mangalia SA. Începând cu luna iulie, Damen Shipyards Mangalia SA, motivat de intrarea în vigoare, începând cu data de 01.07.2023, a unei noi prevederi legale, a oprit derularea contractului de prestări servicii cu Șantierul Naval 2 Mai SA, fapt ce va duce la un dezechilibru major în portofoliul de comenzi, cu implicații imediate asupra realizării indicatorilor din buget cu privire la venituri și a cifrei de afaceri”.

Din această perspectivă, trebuie îndeplinite toate eforturile pentru reluarea colaborării cu firma afiliată Damen Shipyards Mangalia SA și/sau pentru identificarea de noi oportunități de afaceri”, se mai arată în document.

Pierderi uriase pentru olandezii de la Damen, care au rupt colaborarea cu santierul Naval 2 Mai SA

Statul - incapabil să conducă un șantier, Damen - mereu pus pe căpătuială

Fără banii din chirie, Șantierul Naval 2 Mai SA nu va mai avea nici măcar bani de salarii. Asta în condițiile în care cheltuielile cu personalul la 30.06.2023 erau de 490.563 lei, din care 478.787 lei reprezintă salariile celor 8 angajați.

Rezumând informațiile din raport, reiese că Șantierul Naval 2 Mai SA a rămas fără niciun venit din partea Damen Shipyards Mangalia SA, joint-venture-ul româno-olandez la care deține participația majoritară de 51%.

În acest moment, nu este foarte clar ce se va întâmpla cu șantierul Damen din Mangalia. Chiar dacă olandezii au anunțat foarte clar rezilierea unilaterală a contractului de asociere semnat în 2018, mai mult ca sigur se poartă și acum negocieri dure pentru o continuare a activității. 

Motivele sunt foarte clare: căpușat de paraziți politici și corupție sistemică, statul român nu a fost și nu va fi niciodată un bun manager, nu va fi niciodată în stare să atragă comenzi pentru șantier și nu va fi niciodată capabil să asigure o activitate profitabilă. 

Pe de altă parte, olandezii de la Damen își vor urmări mereu propriul interes, chiar dacă asta înseamnă subjugarea intereselor asociatului, respectiv păgubirea statului român. 

Pierderi uriase pentru olandezii de la Damen, care au rupt colaborarea cu santierul Naval 2 Mai SA

Pierderi uriașe în 2022, dezvăluite de un site german de specialitate. Sunt cele mai mari pierderi de la înființarea companiei

Dincolo de aspectele politice și manageriale, olandezii trebuie să-și asume și propria incompetență. Nu este clar dacă și asta a dus la rezilierea contractului de asociere, cert este că anul 2022 a fost unul catastrofal pentru Damen Shipyards Mangalia SA. Chiar dacă olandezii nu au făcut publice rezultatele financiare pentru 2022, un site de specialitate german cât se poate de credibil a făcut publice informații extrem de interesante despre Damen Mangalia. 

Astfel, potrivit platformei Statista, șantierul din Mangalia a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 311,2 milioane lei, de aproape trei ori mai mare decât cea din 2021 (111.6 milioane lei) și pierderi de 83,8 milioane lei, un minus uriaș față de rezultatul 0 înregistrat în 2021 sau pierderile de 31,7 milioane lei din 2020 și 34,3 milioane lei în 2019.

Sunt cele mai mari pierderi de când a venit Damen la Mangalia. Ultima dată când șantierul avea pierderi atât de mari era în perioada când coreenii de la Daewoo făceau praf și pulbere afacerea din sudul litoralului. Vorbim de anul 2016, când șantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries raporta un minus de 106,5 milioane lei.

Dacă se dovedesc reale, informațiile prezentate de platforma germană indică o situație economică dezastruoasă la Mangalia, ceea ce face cu atât mai incert viitorul șantierului de care depinde mare parte din sudul județului Constanța. 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Asta e.Poate au avut ghinion.Sau doar a venit timpul sa plătească taxe?Cine știe?
1
0
esti stresat de injuri asa mojicule de ,,s**t” mine?..fraiere va duceti la parnaie de aia esti asa disperat dl Dumbrava?…agariciule de IP ai auzit?!…tic tac…uite te la usa sa nu ti o darama m …deschide o tu
5
0
Dute in pulili noastre si sugele pana la cotor. Daca chiar sa distrus si vandut tot, inseamna ca Romania a facut asta, nu damen. Citeste mai sus in articol ca Romania are 51% din actiuni, adica actionar majoritar. Asta inseamna ca nu se vinde nimic fara el. Asa ca suge p**a pana te ineci in minciuna!
1
8
Hai lasa vrajeala ca nu tine. Ai ciuda pe vreun vecin si nu stii cum ii faci rau? lasa ca nu crede lumea ca nu e p*****a! Si chiar daca ar fi asa, care e problema? Pai bagamias p**a in mata care tea facut asa p***t si in gura ta de penal ordinar, care e problema daca toarna ma handicapatule? Bine face. In strainatate asa face orice cetatean corect si cinstit. Doar nu o sa inchizi ochii si te faci ca nu vezi. Nu ne intereseaza cine e, unde sta si ce telefon are. Bravo lui. Sa va toarne pe toti pana ajungeti la puscarie! Din cauza ta si a unora ca tine este tara in halul in care este. Mori inecat fututi gura mati de hot si cand esti pe moarte sa iti aduci aminte de ce mori si de vorbele astea!
4
2
Au luat cei mai buni muncitori( în special sudori) și specialiști înalt calificați ( ingineri, tehnicieni) și i-a cărat la firma mamă din Olanda. Aici a mai rămas salubritatea și paza. Probabil vor vinde fierul din șantier și vor ridica apoi o stațiune la Marea Neagră. Vor pune mâna și pe Portul Constanța și așa vor ocupa și Europa de Est că doar se pricep cel mai bine la colonii și la sclavi. Din asta au trăit de când se știu. Nu pot pierde tonele de droguri care vin la Constanța. Ei sunt principalii furnizori pentru Europa de Vest.
3
3
Are foarte multe proprietati facute din furat de la santierul damenn mangalia ! Apartamente , vila , bani multi !
0
1
0785309260 numarul personal la fraierica !
0
1
Toti ,,p upincuristi” din santier care au ajutat la praduirea lui de catre parveniti gen Ognef sau Cristos,sau Dumbrava executantul ..pentru voi toti a venit scadenta ,habar nu aveti ce vi sa pregatit agaricilor…putina ,,subminare a economiei de stat” putin ,,sabotaj” si mult mult ,,grup infractional organizat” o sa o su geti putin mai mult …Ognef vezi cu ,,claustrofobia “ cum stai ca va fi inghesuiala j egule..!
8
3
Este cel mai mare binganitor din mangalia !
1
1
Olandezii au luat Santierul Naval 2 Mai SA de la anceput cu un scop: sa-i dea faliment, sa poata sa duca noile contracte cu tot cu muncitori la ei an Olanda. Si le-a iesit chiar ce au vrut.
11
4
Este interesant cum,desi angajatii chiar muncesc pe bune,sub stres si platiti traditional mizerabil,cei care au tot venit la cinducere s-au plans si apoi s-au carat ,dupa ce si-au facutt teschereaua plina. Partea romaneasca,tot traditional,si-a tinut angajatii sub cizma,au mutilat destinele a mii de mangalioti,ca sa fie pe placul veneticilor. Pe urma se plang ca nu ei sunt de vina. Acel santier este numai o vaca de muls pentru straini si loc de munca slab platit, pentru cei ce efectiv nu au alternative,orasul fiind lipsit de invastitii serioase si deci de viitor.Mangalia,oras cu oameni tristi.
20
2
Bogdan catalin este cel mai mare sifonar debor santier …este cureaua de transmisie intre toate controalele care se intampla pe santier ! El stropeste tot !
4
2
probabil olanda se va alatura austriei. si de ce nu am gasit romani sa conduca santierul? sintem buni numai sa ne conduca, puna la munca, altii? sa nu uitam, ca au fost cumparate firme romanesti, numai sa fie inchise, dar nu numai la noi. asa s-a scos vestul europei. faceam lucruri, acum am ajuns o tara necalificata. unde-i romania educata, iohanis?
13
2
Un dezastru , atat pt statul roman , cat si pentru orasul mangalia.
7
1
Ognef dan egmond directorul spagar al Damen incearca sa dea un ultim tun financiar mare,fraieri de laachizitii sau prins ca e cu puscarie si nu mai semneaza nici sub amenintare direct..ce nu stie Ognef gusterul este ca un fraier e si pe alt stat de plata...esti ars p ulica...esti pe inregistrari cum ameninti si faci trafic de influenta si santaj..La multi ani ,,cu executare''.. DL OGNEF...
16
6
Pierderi uriase adica mangle uriase
8
3
Imi aduc aminte ca la semnarea conractului intre Damen si statul Roman, Damen s-a angajat sa aduca comenzi, unde sunt comenzile din moment ce acum Damen are sub 1500 de angajati iar DMHI-ul avea vre-o 10.000 de angajati. Referitor la capusare, ce ii deranjeaza, ca sunt subcontractori locali (la care le intarzie platile) si nu pot aduce numai subcontractori (firme de casa) olandezi? Tre sa capuseze ai lor, nu ai nostrii.
19
5
Mitica, cine este acest Bogdan Catalin pe care il pomenesti la toate slujbele si in toate comentariile? Pare interesant dar totusi nu-l repelam cu niciun angajat actual.
8
0
daca statul roman punea in CA profesionisti , Damen dansa geampara la Mangalia . A vrut sa puna politic coafeze , fotografi , croitori si alte profesii total contra navalisticii . in oras , sau in Constanta sunt profesionisti care au coordonat si controlat divizii din Damen la ei acasa in Olanda si peste tot in lume . Dar , NU I VREA NIMENI , statul prefera ageamii care doar sa doarma si sa joace solitaire . mangalia va ajunge oras dormitor , vezi cavarna , balcik , vecinii de la sud
21
2
Sifoneaza tot ce se intampla pe santier ! Omu a dat pe binga la garda de mediu cand au avut controale pe acolo ! Vrea sa sune iar la garda de mediu ! Din cauza lui au platit amenzi mari , numai probleme face !
2
6
Specialiștii au fost duși în Olanda, unde se vorbește r*mânește, acum pe șantierul lor. Pierderile unde sunt, ca la stat nu sunt. Dacă sunt la clienți, sunt de încasat. Dar ma tem ca valorile sunt transferate tot în Olanda și la noi apar ca pierderi.
18
3
Olandezi trebuiau sa se ocupe de aducerea unor comenzi de lucru si contracte noi ,nu au adus nici 5% din capacitatea de productie a santierului,ba mai mult au vandut tot ce era bun in interior,hale,materiale,fier..ca bani obtinuti au platit salariile angajatilor,Damen a mai adus 3 lichele de directori de la un santier din Qatar care praduiesc tot si fura ca in codru..Statul in ceasul al 12 lea sa prins si le a luat managementul iar olandezi fac un santaj ordinar neplatind colaboratori si furnizori si amenintand ca pleaca…Sunt cei de la Aker interesati sunt nemti interesati de santier sau sor gasi niste arabi…olandezi doar distrug si spulbbera oamenii care mai sunt valorosi sa nu le faca concurenta mai tarziu.
27
4
SNM 8 inși care efectiv nu fac nimic. Așteaptă banii pe chirie angajați politic stau in curtea spitalului in vila de lux. Vapoarele se fac in docuri ăștia nici nu le au văzut! In șantier alta sparla multi troglodiți puși mari manageri: foste pontatoare ajunse managerese, aia de faceau bărcuțe la Dunăre mari lideri de divizii, bai te apuca plansu
15
2
Bogdan catalin angajat damenn creeaza cele mari probleme acolo ! Isi paraste colegii cu toate magariile care se fac acolo ! A facut bani multi de pe santier ! 0785309260 … locuieste in mangalia pe strada rozelor !
8
2
Trebuie sa recunosc, cred ca pentru prima data, articolul a expus realitatea. Capusat de interesele politice!
20
3

REPLICA


LOTO

6/49
18411739468
5/49
739244635
joker
630232677