REPLICA ONLINE CONSTANTA

24.9° Constanța Mie., 14 Aug. 2024
Anul XX Nr. 6821
24.9° Constanța Miercuri, 14 August 2024 Anul XX Nr. 6821
 

PMP propune înființarea unui nou traseu pe ruta Lumina-Năvodari-Mamaia-Constanța

PMP propune înființarea unui nou traseu pe ruta Lumina-Năvodari-Mamaia-Constanța

Replica API 17 iulie 2019 | 00:25 654

Continuă reclamaţiile la adresa GMS

Continuă reclamaţiile la adresa GMS

Începând de joi, 4 iulie, au demarat controale în trafic pe ruta Năvodari-Constanța privind transportul public de persoane, în urma demersurilor realizate de Primăria Năvodari.

În urma controalelor, operatorul Grup Media Sud, cel vizat de majoritatea reclamațiilor cetățenilor, a primit amenzi în valoare de aproximativ 25.000 lei pentru încălcări flagrante atât ale legislației în vigoare, cât și ale obligațiilor prevăzute în caietul de sarcini.

Asta nu înseamnă că operatorul s-a speriat şi că a demarat procedurile pentru a intra în normalitate, în vederea asigurării călătorilor condiții decente de transport. Din contră. Reclamaţii încă există, iar foarte mulţi navetişti se plâng că pe strada Albinelor microbuzul nici nu ajunge, asta pentru că locurile de pe scaune se ocupă din centru iar șoferii pleacă direct spre Constanța. "Pe navetiști nu-i interesează legislația sau actualele controale ale autorităților. Pe navetiști îi interesează strict să aiba condiții decente de transport în comun și nu fie îngrămădiți ca niște sardine într-o cutie făra aer", a transmis consilierul local Aurelian Costel Dumitraşcu.

"Ne învârtim într-un cerc vicios în care toată lumea caută vinovați, inclusiv partidele politice, dar nimeni nu vine cu soluții concrete. Degeaba dăm vina pe autorități sau pe firma de transport în comun dacă nu studiem legislația pentru a putea înțelege unde-i problema", a postat pe facebook consilierul.

"Când s-a eliberat prima licență de transport în comun pe ruta Năvodari-Mamaia-Constanța, populația orașului era la jumătate față de acum, implicit și navetiștii erau mult mai puțini. Greșeala autorităților județene a fost că nu au adaptat programul de transport la noile date demografice (populația în creștere) iar la fiecare cinci ani ANR a eliberat noi licențe pentru același tip de mașini pentru că cerințele din program erau aceleași. În momentul de față, operatorul își respectă obligațiile. Nu ia oameni decât pe scaune iar timpii de plecare de la cap de linie sunt regulamentari. Drept dovadă este faptul că în ultimele zile, deși se fac controale zilnice, nu s-a mai aplicat nicio sancțiune. Însă asta nu-i ajută cu nimic pe navetiști", a mai continuat acesta. "În 2019 actualele licențele ar fi trebuit să expire iar în mod normal și logic Consiliul Județean Constanța ar fi urmat să organizeze alte licitații prin care să le impună viitorilor operatori (sau actuali) să vină cu autovehicule care au minim 35 de locuri pe scaune, ci nu 19 cât sunt în prezent. Dar ministrul transporturilor PSD a avut grijă să prelungească valabilitatea actualelor licențe până în anul 2023. Acum ce facem? Ne ținem de controale până în 2023 și abandonăm oamenii în stații? Sau ne punem toți la aceeași masă și căutăm soluții? Operatorul de pe ruta Năvodari-Mamaia-Constanța s-a lăudat că a cumpărat un microbuz nou și că vor mai urma și altele. Dacă chiar va face asta, îmi dă de înțeles că măcar încearcă să rezolve din probleme. Dar nu este de ajuns. Navetiștii trebuie să înțeleagă că atât autoritățile locale cât și cele județene nu au cadru legal pentru a le impune operatorilor să-și cumpere autovehicule cu mai multe locuri. Dar, dacă operatorul cere de bună voie să i se modifice licența și să i se permită măcar la orele de vârf să poată băga autobuze pe traseu, nu cred că vom avea consilieri județeni atât de tâmpiți încât să se opună din nou unui proiect în beneficiul navetiștilor. În concluzie, mingea se află la mijlocul terenului și nimeni nu dă cu piciorul în ea. Invit pe această cale operatorul să asculte de cererile oamenilor și să ceară CJC-ului să-i modifice licența. Însă, navetiștii trebuie să se mai gândească la un aspect. Prețul unui microbuz nou nu este același cu prețul unui autobuz nou. Investind în autobuze, există posibilitatea ca operatorul să mai umble și la prețul biletelor pentru a-și amortiza investiția. Oare sunt dispuși navetiștii să plătească în plus pentru confortul lor?", se întreabă politicianul.

Acesta spune că cea mai bună soluție rămâne în continuare propunerea PMP-ului cu înființarea unui nou traseu pe ruta Lumina-Năvodari-Mamaia-Constanța, traseu ce va fi deservit doar de autovehicule cu minim 35 de locuri.

M.P.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Esti fix mucul din cur al lui ala de a fentat statul roman cu 3 milioane de euro cu celebrul teren - expropiere ! Ce pretentii avem sa mearga tara asta bine, daca o sa ajungem sa ne lasam condusi de vanzatori de altex , asta vrem ? Atunci ne meritam soarta
1
0
Cum a fost 40 de ani pana in 2002 !
0
0
degeaba ca nu o sa vrea iar psd sa scape de gms
0
0
Nu mai futeti pisica Firma de transport local Primaria Navodari Traseu Navodari-Constanta Autobuze cu 50 locuri Problema rezolvata ...doar ca nu se vrea
0
0

REPLICA



LOTO

6/49
2353438259
5/49
33731101522
joker
5377104016