Policlinica 1: prea puțini medici, cu prea puține ore de consultații! Cardiologii, marii absenți!
Policlinica 1: prea puțini medici, cu prea puține ore de consultații! Cardiologii, marii absenți!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAmbulatoriul Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sf. Andrei” Constanța – sau Policlinica 1, cum este cunoscut mai degrabă constănțenilor – a stârnit, de-a lungul timpului, numeroase nemulțumiri în rândul pacienților. Încet, dar sigur, lucrurile se schimbă. Au fost investiți bani în igienizare și renovarea parțială, se încearcă găsirea unor soluții pentru eficientizarea sistemului de programare telefonică și la ghișeu etc. Dar rămâne o problemă stringentă, care stârnește, în continuare numeroase supărări în rândul pacienților: sunt prea puțini medici care dau consultații în ambulatoriu, sunt destui care nu vin la program sau, dacă vin, văd doar câțiva pacienți.
Constănțenii care au nevoie să fie consultați de medici specialiști, prin bilete de trimitere, își îndreaptă atenția, în primă fază, spre ambulatoriului Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sf. Andrei” Constanța. Este și de înțeles, având în vedere că vorbim despre cea mai mare unitate spitalicească din județul nostru. Unitate spitalicească de stat, unde cei care plătesc contribuții la sistemul de asigurări de sănătate se așteaptă să găsească serviciile de care au nevoie.
De-a lungul timpului, nemulțumirile celor care au trecut pragul Policlinicii 1 au fost diverse: de la indignare vizavi de condițiile igienico-sanitare până la față deficiențele sistemului de programare telefonică. Încet încet, aceste deficiențe se remediază. E drept, Policlinica 1 nu și-a schimbat înfățișarea, bolnavii așteaptă pe aceleași holuri „îmbătrânite”, pe care tronează aceleași indicatoare vechi, cu „Fumatul interzis” sau „Păstrați liniștea”. Dar cabinetele medicale au început să își schimbe înfățișarea. Au fost făcute reparații, au fost achiziționate mobilier și dotări medicale noi. „În cursul anului 2018, au fost igienizate și, parțial renovate, 18 cabinete și două grupuri sanitare destinate pacienților. Alte două cabinete sunt în curs de renovare. Este vorba despre lucrări de igienizare și renovare efectuate în regie proprie, precum reparații, înlocuire tâmplărie, schimbat tarkett, zugrăvit etc. Valoarea lucrărilor a fost de 34.362 lei. La acestea se adaugă achiziția de mobilier nou, precum birouri, banchete cu două și trei scaune, canapele din material impermeabil, canapele pentru consultații, cărucioare pentru transport pacienți, stative pentru perfuzii, scărițe cu două trepte, mese pentru instrumentar etc. 3. În perioada imediat următoare vor fi finalizate lucrările în celelalte două cabinete”, a precizat dr. Cătălin Grasa, managerul Spitalului Județean Constanța pentru „Replica de Constanța”.
Cât privește reclamațiile privind sistemul telefonic de programări la consultații, cotidianul „Replica de Constanța” le-a prezentat, în ediții anterioare: pacienții reclamau faptul că nu se răspundea la telefoane sau că, după ce răspundea robotul, aveau surpriza să se încheie apelul înainte să fie preluați de o registratoare medicală. „În urma sesizărilor primite, conducerea SCJU a demarat o anchetă internă, pentru a stabili dacă a fost vorba despre o eroare tehnică și dacă angajatele au respectat îndatoririle cuprinse în fișa postului. Ne cerem scuze pentru situația creată și, în același timp, le reamintim pacienților că se pot efectua programări pentru Ambulatoriul 1 zilnic, de luni până vineri, direct în policlinică, la ghișeiu, între orele 8,00 – 18,00, telefonic la numărul de telefon 0214/503.424, în intervalul orar 12,00 – 18,00, dar și online, pe adresa de email receptie@spitalulconstanta.ro. În același timp, facem precizarea că multe dintre apeluri necesită mai mult timp decât în mod normal, din cauza faptului că persoanele care solicită programări la telefon nu au disponibilie datele necesare pentru efectuarea programărilor. Pentru o mai bună operativitate, vă rugăm ca în momentu efectuării programărilor telefonice, să aveți la îndemână datele pacientului (nume, prenume, cod numeric personal)”, au precizat reprezentanții unității spitalicești.
Rămâne însă o altă problemă, pe care, potrivit surselor noastre, doar modificarea legislației din domeniul medical o poate rezolva în mod eficient: numărul mic al cadrelor medicale care acordă consultații în ambulatoriul spitalului, într-un program de consultații de câteva ore pe săptămână. Astfel, în prezent, în cele 20 de cabinete ale Policlinicii 1 oferă consultații 69 de cadre medicale. Lista medicilor, a specialităților și a programului în care sunt oferite consultațiilor poate fi consultată AICI.
Supărarea bolnavilor: lipsesc medicii cardiologi din Policlinica 1!
Marea „absentă” din specialitățile din ambulatoriului 1 al Spitalului Județean Constanța este cardiologia. În repetate rânduri, pacienții cu probleme cardiace au reclamat că se pot adresa specialiștilor cardiologi, pentru consultații, doar în unitățile private. E drept, sunt cardiologi care primesc pacienții cu bilete de trimitere, dar fiind vorba despre unități private pot solicita și o coplată, ceea ce îi nemulțumește, de fapt, pe bolnavi. În prezent, potrivit surselor noastre, medicii angajați în cadrul spitalului nu pot fi „obligați” să ofere consultații în ambulatoriu. De aici și numărul relativ redus al celor care oferă consultații în policlinică. În momentul încheierii contractului cu spitalul, cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate, medicii stipulează dacă își iau angajamentul sau nu să ofere și respectivele consultații. Iar dacă nu doresc... legea le permite!
Stipularea în contract a obligativității ca medicii să presteze și un anumit număr de ore în ambulatoriu ar putea soluționa problema care duce la nemulțumiri în rândul pacienților. Dar pentru aceasta, așa cum am precizat, este necesară modificarea legislației.
Florentina BOZÎNTAN
Citește și: RECLAMAŢIE privind PROGRAMĂRILE la Policlinica 1: ‘Mi-a fost închis telefonul în nas!’
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News