Portul Constanța își modernizează întreaga infrastructură de distribuție a energiei electrice
Portul Constanța își modernizează întreaga infrastructură de distribuție a energiei electrice
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCompania Națională Administrația Porturilor Maritime continuă să investească în eficientizarea din punct de vedere energetic a porturilor din România. Acesta este principalul obiectiv al proiectului Ealing, prin care se încearcă o trecere la alimentarea prin surse de energie de la țărm a navelor, eliminându-se astfel consumul de carburanți. Recent CN APM a lansat o licitație pentru contractarea unui antreprenor, care să asigure condițiile electrice de racordare la cheu a navelor în Portul Constanța (regim Cold Ironing) în vederea interconectării la Rețeaua Trans-Europeană de Transport TEN-T, un pas important din cadrul proiectului Ealing.
Eficientizarea porturilor maritime românești din punct de vedere energetic este una dintre prioritățile CN Administrația Porturilor Maritime. CN APM SA este de asemenea partener în cadrul proiectului EALING, inițiativă care are ca obiectiv implementarea unor măsuri pentru realizarea alimentării navelor prin surse de energie electrică de la țărm pe timpul staționării în porturi. Această măsură conduce astfel la eliminarea consumul de carburanți și reducerea emisiile de gaze în atmosfera din porturi și zgomotul produs de generatoarele de curent ale navelor.
Alimentarea prin surse de energie de la țărm (OPS - Onshore Power Supply) este considerată o soluție pentru reducerea poluării generate de navele care sosesc în porturile UE. Potențialul acestui tip de alimentare a navelor este evidențiat și în legislația UE privind infrastructura pentru combustibili alternativi, conform căreia alimentarea electrică de la țărm va fi instalată cu prioritate în porturile TEN-T, dar și în alte porturi, până la 31 decembrie 2025.
Aceste porturi fac parte din diferite bazine: Marea Mediterană (Valencia, Barcelona, Ancona, Trieste, Monfalcone, Veneția, Pireu, Rafina și Koper), Marea Neagră (Constanța, Varna și Burgas), Atlantic (Gijon, Huelva, Leixoes și Azore) și Marea Nordului (porturile irlandeze prin intermediul biroului irlandez de dezvoltare maritimă), urmăresc adaptarea la un nou regim de utilizare a combustibililor alternativi în sectorul maritim. Coordonatorul proiectului este Fundația Valencia Port și se desfășoară în perioada iunie 2020 – iunie 2023. Proiectul se desfășoară sub inițiativa CEF (Connecting Europe Facility 2019) și are un buget total de 6.960.240 de euro.
Recent a mai fost făcut un pas către implementarea acestui proiect. Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime a lansat o licitație pentru atribuirea contractului pentru proiectare și execuție lucrărilor aferente lui. Antreprenorul contractat va trebui să asigurare condițiilor electrice de racordare la cheu a navelor în Portul Constanța (regim Cold Ironing) în vederea interconectării la Rețeaua Trans-Europeană de Transport TEN-T. Aceste demersuri fac parte din planul de modernizare a infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanța, pentru a răspunde, astfel, la cerințele formulate în “European Green Deal”.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News