REPLICA ONLINE CONSTANTA

32.7° Constanța Mar., 16 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6792
32.7° Constanța Marți, 16 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6792
 

Posibile probleme pentru Guvernul României: eșec din 'fașă' pentru autostrăzile ce urmează să fie construite în parteneriat public-privat?

Posibile probleme pentru Guvernul României: eșec din 'fașă' pentru autostrăzile ce urmează să fie construite în parteneriat public-privat?

Replica API 30 aprilie 2019 | 02:16 486

Un raport al Curţii Europene de Conturi, în care sunt analizate șase proiecte de autostrăzi realizate prin PPP din Spania, Grecia și Irlanda, arată că acestea nu sunt finalizate la timp şi au ajuns să coste peste estimarea făcută iniţial. Acest raport vine exact în perioada în care România negociază construirea și operarea autostrăzii Ploiești-Brașov cu asocierea China Communications Construction Company Ltd (China) și Makyol Insaat Sanayi Turizm (Turcia), relatează B1tV.ro, care citează G4Media.ro.

Grecia este una din ţările care a avut de suferit în urma deciziei de a apela la partneriate public-private. Nici una dintre cele trei autostrăzi construite în PPP și analizate de auditorii europeni – Moreas, Olympia și autostrada Greciei Centrale – nu a fost gata la timp.

Aceste probleme ar putea să apară şi în cazul proiectului autostrăzii Ploieşti-Braşov. “Fără baze solide (studii de teren, geologie, geotehnică, impact asupra mediului), orice încercare de tip PPP pe sectorul Comarnic-Brașov (traseu montan foarte dificil) va fi un eșec, așa cum au fost și precedentele trei!”, spuneau în decembrie cei de la Asociația Pro Infrastructura. De asemenea, există aceeaşi probleme a asigurării unui număr destul de maşini care să circule pe autostradă astfel încât să acopere costurile investiţiei.

Valoarea proiectului de construire și operare în regim de PPP a autostrăzii Ploieşti-Braşov este estimată la 1,36 miliarde euro. Autostrada va fi operată în regim PPP până în 2043. În toată perioadă partenerul privat contribuie cu 75% din costul investiției și costurile de întreținere și operare. Statul se angajează să plătească anual, pe perioada de operare, cel mult 55 milioane euro pentru amortizarea investiției făcută de operatorul privat.

Sursa: stiripesurse.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Sa ascultam ce spune Europa si noi sa ne. vedem de treaba exact cum fac ei.
0
1
Europa sa ne pupe in cur. Idealul birocratilor de la Bruxelles e ca Estul sa ramana sarac si Vestul bogat.
1
4
sa facem arteneriat cu banii nostrii ca de la ue nu se ai poate fura. futu va dracnea i gat!
5
1
acest guvern- impropriu numit guvern- mai degraba - GUNOIUL SOCIETATII, ADUNATURA DE HOTI SI BORFASI, ANALFABETI SI ESCROCI
5
2
Daca ne-a mai ramas un pic de demnitate, trecem la treaba cu chinezii. Sunt o putere economica pe care nicio minte intreaga n-o poate ignora. Avem nevoie de autostrazi ca de aer. Sa le facem cu cei ce-si doresc un parteneriat cu noi pe domeniul asta! Punct!
2
2
Lasati chinezii sa faca autostrada,sa,faca,orice.O asociatie antiromaneasca si.a adus aminte ca Spania ,Grecia a avut probleme cand a auzit de China.Sua si alte tari se opun Investitiilor chinezesti,pt ca ei au ce le trebuie in tara si vor sa fim niste colonisti nedezvoltati,sa luam mereu bani imprumut de la ei.Nu sunt Psd.ist.sau de alta culoare politica.Fiti purtatori de creier nu tradatori.
8
1

REPLICA

LOTO

6/49
46143034444
5/49
2310722517
joker
43736234510