Poșta Română, FOLOSITĂ într-o METODĂ de ÎNȘELĂCIUNE pe NET
Poșta Română, FOLOSITĂ într-o METODĂ de ÎNȘELĂCIUNE pe NET
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestO nouă metodă de înșelăciune a apărut pe internet, în ultima vreme. Impostorii care se folosesc de numele unor companii renumite încearcă să obţină foloase necuvenite de la cei care le cad în plasă. Totul începe cu un mesaj primit în mediul online, prin care eşti anunţat că ai fost ales să participi la un concurs, iar dacă urmezi anumiţi paşi, cu o plată de doar 9 lei vei putea achiziţiona un telefon de “ultimul răcnet”.
De data aceasta, “șarlatanii” se folosesc de Poşta Română pentru a reuși să păcălească oamenii. Potenţialii clienţi pot accesa un site, aparent al Poştei Române, care-i anunţă că au fost selectaţi să participe la un concurs. Premiul cel mare este un iPhone 11 Pro, însă clientul are doar trei încercări pentru a-l putea obţine. Totuşi, cel care participă la “joc” trebuie să achite suma de doar 9 lei pentru a-şi revendica premiul.
“Doar astăzi Poşta Română oferă 99 de iPhone 11 Pro la acest preţ”
Această așa zisă șansă se adresează tuturor celor care sunt dispuşi să completeze datele personale ale cardului bancar. 99 de iPhone 11 Pro sunt oferite la un super preţ de către cei ce se ascund în spatele acestui nume: 9 lei pe care, bineînţeles, trebuie să-i plăteşti cu cardul.
Patru paşi mari şi laţi până la premiu
La pasul 1, doritorii sunt anunţaţi că au doar 3 şanse pentru a găsi premiul ascuns într-un din cele şase cutii ce poartă sigla Poştei Române. “Noroc! Ai doar 3 încercări”, este mesajul transmis de către impostori. După ce “câştigă”, la pasul 2, clientului îi este cerută adresa de email, însă este atenţionat că “din cauza atenţiei sporite a mass-media, această ofertă se încheie într-o zi, 9 ore şi 59 de minute”. La pasul numărul 3, pentru a-şi revendica premiul, clientul trebuie să completeze numele, adresa şi numărul de telefon. Pasul 4 este și cel mai important atât pentru client, cât și pentru „Poşta Română” pentru că sunt cerute date pe care nici măcar banca nu are voie sa le solicite, adică numărul de card, dar și codul de securitate.
Ce recomandă oamenii legii în asemenea cazuri
Iată câteva sfaturi de la oamenii legii: feriţi-vă de reclamele care vă prezintă oferte „extraordinare” sau produse miraculoase; dacă sună prea bine pentru a fi adevărat, atunci probabil că e o înşelătorie; sunteţi anunţaţi printr-o fereastră pop-up că aţi câştigat un premiu fabulos? Gândiţi-vă de două ori! S-ar putea să vă infectaţi dispozitivul cu un virus; sesizaţi întotdeauna poliţia în cazul unei încercări de fraudă, chiar dacă nu aţi devenit victima acesteia; folosiţi doar un dispozitiv sigur pentru a face plăţi online (computer personal, telefon propriu etc.); actualizaţi-vă permanent sistemele de operare şi programele antivirus.
Amintim că o într-o situaţie asemănătoare a fost implicat şi operatorul de telefonie mobilă “Orange”. În acest caz, un așa zis mesaj de la Orange te felicita că ai fost ales cu încă 9 clienți să primești un… cadou. După completarea unor paşi simpli, printre care și completarea datelor personale ale cardului bancar, cu o plată, ce să vezi, tot de 9 lei, puteai câştiga un Samsung Galaxy S20, un Iphone 11 sau un MacBook Pro.
Diana MAXIMIUC
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News