REPLICA ONLINE CONSTANTA

30.4° Constanța Sâm., 20 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6796
30.4° Constanța Sâmbătă, 20 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6796
 

Președinte Ford Otosan: România nu trebuie să fie un punct de atracție pentru investitori doar prin costurile reduse

Președinte Ford Otosan: România nu trebuie să fie un punct de atracție pentru investitori doar prin costurile reduse

Ana Maria LIPAN 11 noiembrie 2023 | 00:00 311

Președintele Ford Otosan România, Mujdat Tiryaki, a declarat că investitorul turc al uzinei din Craiova își va onora angajamentele, iar pentru 2023 este așteptat un record al producției.

Presedinte Ford Otosan: Romania nu trebuie sa fie un punct de atractie pentru investitori doar prin costurile redusePreședintele Ford Otosan România, Mujdat Tiryaki

Conform lui Mujdat Tiryaki, promisiunile făcute de noul patron al uzinei din Craiova, Ford Otosan, sunt în curs de a fi onorate, primul pas fiind făcut odată cu lansarea noii generații Ford Courier în variantele Transit și Tourneo.

„Anul trecut, în iulie, am cumpărat uzina Ford din Craiova și tot atunci am anunțat investiția care va fi făcută acolo – 490 de milioane de euro – și ne-am angajat să lansăm un noul vehicul comercial Courier – Transit și Tourneo. Am spus și că vom majora capacitatea uzinei. Toate acestea se întâmplă. Am fost foarte fericiți să găzduim acum câteva zile la Craiova o mulțime de distinși vizitatori pentru a lansa primul nou vehicul, Ford Courier. Este un vehicul minunat și ne așteptăm să aibă succes pe piață. Vom continua să ne onorăm angajamentele pe rând”, a declarat Mujdat Tiryaki, președintele Ford Otosan România.

Totodată, cel care gestionează destinele uzinei de la Craiova a explicat, în timpul celei de a șasea ediții a Automotive Industry Forum, că în fața companiei sale, ca și a celorlalți producători auto, se află o mulțime de provocări, unele dintre ele extrem de complexe.

„Printre provocările pe care le vedem în acest moment sunt lipsa de predictibilitate în privința reglementărilor, complexitatea sistemelor, creșterea prețurilor energiei și a altor costuri. O problemă este și gestionarea lanțului de aprovizionare. Toate acestea au intrat în obișnuință și, cu suișuri și coborâșuri, le gestionăm. Ne arată că flexibilitatea este foarte importantă. Trebuie să menționez că principala noastră preocupare este acum pregătirea anului viitor și a următorilor cinci ani. Flexibilitatea ne ține în direcția bună, dar trebuie să pregătim planurile de creștere, bugetul etc. Și e greu să prevedem ce va fi, ce reglementări de mediu vor exista, de exemplu. Industria auto este în plină schimbare, trecem cu totul la propulsia electrică și la vehiculele autonome și conectate. E foarte greu să prevedem viteza cu care schimbarea va avea loc și tocmai de aceea a ne pregăti pentru anii următori este cea mai complexă provocare pe care o vedem”, a menționat Mujdat Tiryaki, potrivit economica.net. 

Oficialul Ford Otosan a declarat și că planurile pentru perioada următoare sunt în curs de materializare, acestea implicând atât lansarea de noi produse precum variantele electrice ale recent lansatului Ford Courier și ale SUV-ului Ford Puma, cât și majorarea capacității de producție.

Conform președintelui Ford Otosan România, „în privința anului acesta și a celui viitor suntem pregătiți, aș spune eu – ne îndeplinim promisiunile, livrăm noi vehicule și vom produce versiunile electrice pentru Ford Courier și Ford Puma. În privința producției, anul trecut am avut una record pentru uzina de la Craiova, în ciuda procesului de tranziție aferent achiziționării uzinei. Anul acesta ne așteptăm la un nou record, iar în cel viitor vom produce chiar mai mult. Și uzina de motoare de la Craiova a avut o producție record, iar anul viitor va fi cam la fel. Deci afacerea noastră de azi crește și investim în continuare”.

Mujdat Tiryaki a atras însă atenția în timpul evenimentului organizat de The Diplomat și că „trebuie să avem programe interne de inovare. România nu trebuie să fie un punct de atracție pentru investitori doar prin costul redus al producției. Trebuie să devenim sustenabili și, astfel, să adăugăm valoare. Totul începe de la cultura din interiorul companiei. Și asta nu e simplu. Trebuie să fim conștienți că oamenii au nevoie de spațiu pentru a fi creativi. Și să le insuflăm angajaților ideea de a avea o gândire de antreprenori”.

Uzina din Craiova, acum aparținând Ford Otosan, a produs anul trecut 195.237 de mașini, cu peste 31.000 mai multe decât în 2021. Până la finalul lui septembrie 2023 aceeași uzină a asamblat 141.330 de unități, iar demararea activităților de asamblare a modelului Ford Courier (Transit și Tourneo) alături de Ford Puma creează premisele unei creșteri a ritmului care ar putea duce, așa cum spune și președintele Ford Otosan, la o depășire a recordului atins în 2022.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15382943810
5/49
38202113924
joker
218171712