Profesorii din Constanța nu sunt de acord cu introducerea calificativelor la Desen, Muzică și Sport: au depus memoriu la Ministerul Educației
Profesorii din Constanța nu sunt de acord cu introducerea calificativelor la Desen, Muzică și Sport: au depus memoriu la Ministerul Educației
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestMinistrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat pe 23 august, decizia de înlocuire a notării cu ”Admis/Respins”, prevăzută în proiectele legilor educației, cu folosirea calificativelor ”Foarte bine/ Bine/ Suficient/ Insuficient” pentru materiile Educație Fizică și Sport, Educație Muzicală și Educație Plastică, invocând numărul foarte mare de note de 10.
În urma deciziei de a înlocuire a notării, prin folosirea calificativelor, a stârnit păreri pro și contra în rândul profesorilor și al directorilor de școli. Contactat de către jurnaliștii de la Replica de Constanța, unul dintre profesorii de desen din Municipiu, a spus că nu este de acord cu decizia luată de către ministrul Educației, justificându-se astfel: ”Un prim impact al acestei renunțări la note va fi unul negativ. Elevii își vor pierde complet interesul pentru orele vizate. Aceste materii sunt de foarte mult timp catalogate drept „neimportante” de către majoritatea părinților, ceea ce a dus la o abordare superficială asupra lor din partea majorității copiilor.
Privită dintr-un alt punct de vedere, eliminarea notelor va duce la descurajarea elevilor care au un talent înnăscut sau pur și simplu sunt buni la materiile din ariile curriculare mai sus menționate. Ce vor înțelege acești copii? Că vocația și abilitățile lor sunt doar un moft? Că pentru talentul lor pot fi admiși sau respinși fără să fie relevantă calitatea muncii lor? Că în școală nu contează decât științele exacte? Că aceste ore și abilitățile lor sunt o pierdere de vreme sau doar un hobby?Eliminarea notelor la aceste materii va face elevii cu înclinații către domeniile vizate să se simtă ignorați, discriminați și trași în jos de restul materiilor la care vor primi notă, chiar dacă sunt buni sau nu la ele. Sau, în fond și la urma urmei, de ce nu au și acești elevi posibilitatea de a fi scutiți de note la materiile către care nu au înclinație și să le fie înlocuite notele cu calificative?
Vorbind de profesori, prin această modificare se va crea o diferențiere între cadrele didactice și va da loc discriminărilor. În momentul de față există școli unde profesorii sunt tratați în funcție de „importanța” materiei pe care o predau, iar profesorii de materii „neimportante” nu au aproape nici un drept în fața nimănui, nici măcar a elevilor. Încercați să vă imaginați ce atmosferă va fi în cancelariile acestor școli dacă se va renunța la note și cum vor decurge orele acestor profesori.
Orele din aria curriculară Arte sunt singurele ore care stimulează emisfera dreaptă a creierului, ceea ce ajută dezvoltarea spiritului de observație și a creativității. De asemeni, artele, în curriculumul Uniunii Europene, intră în sfera formării competențelor culturale, sensibilizarea și sporirea receptivității mesajelor culturale. Prin încurajarea dezinteresului față de curriculumul Arte, elevilor le vor fi închise deja puținele ferestre către cultura de care societatea noastră are o nevoie disperată.”, a declarat un profesor de desen din Constanța.
Pentru a creiona o imagine de ansamblu asupra fenomenului, jurnaliștii de la Replica de Constanța, l-au contactat pe Vasile Nicoară, directorul Colegiului Național Mircea cel Bătrân, acesta declarând că vede cu ochi buni această decizie, fiind pe aceeași lungime de undă cu Sorin Cîmpeanu, declarând: ”În ceea ce privește situația din școala noastră, este o măsură adaptată situației de fapt în școli, prin diminuarea standardelor de evaluare și prin presiunea socială asupra școlii, ajunsese aceste note să nu mai corespundă unei realități școlare, tindeau spre 10. Ceea ce împiedica chiar buna desfășurare a orelor, pentru că trebuie să vedem faptul că la cele 3 discipline, partea esențială, o reprezintă aptitudinile proprii, motricitatea la sport. Un copil care nu are dotarea nativă și motrică, nu va putea să îndeplinească standardele de la notarea la sport, pentru o avea o medie cât mai mare. El ar putea fi mai bun la disciplinele de teorie, de aici începea reducerea din exigență. Calificativul elimină presiunea notei și a interpretării ei, dând șansă fiecărui copil, să-și dezvolte cât de mult posibil aceste aptitudini. În fapt, muzica, desenul, le facem pentru cultura noastră generală, nu pentru a ne măsura forțele și nivelul cu alții. Eu cred că este o măsură bine venită, în contextul actual, cu aplicare la gimnaziu în mod deosebit, dar și la liceu.”, a declarat Vasile Nicoară, directorul Colegiului Național Mircea cel Bătrân. Victor ROTARU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News