REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.1° Constanța Mie., 2 Oct. 2024
Anul XX Nr. 6870
11.1° Constanța Miercuri, 2 Octombrie 2024 Anul XX Nr. 6870
 

Reabilitarea pasajelor rutiere de la Poarta 3, 4 și 5 costă Portul Constanța 9 milioane de euro

Reabilitarea pasajelor rutiere de la Poarta 3, 4 și 5 costă Portul Constanța 9 milioane de euro

Georgiana BOGLEA 17 iunie 2024 | 00:00 1528

Administrația Porturilor Maritime Constanța a scos la licitație un contract cu o valoare deloc de neglijat. „Doar“ 44.798.000 de lei, adică aproximativ 9,2 milioane de euro, pentru  reparațiile capitale a Pasajelor Superioare Mol 3, 4 și 5. Ca și măsură de precauție este cerută o garanție de participare de 447.798 lei, adică vreo 90 de mii de euro.

Reabilitarea pasajelor rutiere de la Poarta 3, 4 si 5 costa Portul Constanta 9 milioane de euro Poarta 3

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța reabilitează pasajele rutiere Mol 3,4 și 5. Concret, vorbim despre reparații capitale ale infrastructurii, lucrări la suprastructură, lucrări la calea pe pod, lucrări la rampe de acces și pentru  iluminat adică  demontarea stâlpilor, corpurilor și a consolelor vechi, montare de stâlpi, aparate de iluminat, realizarea de instalații de legare la pământ, verificările și măsurătorile înaintea punerii sub tensiune a rețelei electrice.

Reabilitarea pasajelor rutiere de la Poarta 3, 4 si 5 costa Portul Constanta 9 milioane de euro Poarta 3

În contextul traficului greu și al situației geopolitice existente, și pentru dezvoltarea infrastructurii portuare este necesar a se aduce infrastructura existentă în parametrii normali de utilizare. În acest moment, calea de rulare a pasajelor prezintă degradări avansate la nivel de rosturi astfel. Sunt zone în care au fost montate plăci metalice ca să se poată circula peste rosturi, zone în care s-a spart betonul la rosturi, iar armatura este vizibilă, existând pericolul accidentărilor.

Reabilitarea pasajelor rutiere de la Poarta 3, 4 si 5 costa Portul Constanta 9 milioane de euro Poarta 3

Aceste degradări nereparate vor conduce la o serie de probleme atât la partea de tablier cât și la aparatele de reazem, ceea ce va conduce la costuri mari de remediere ulterioare. Datorită efectuării unei reparații capitale se va prelungi durata de viață a pasajului, se vor reduce costurile cu reparațiile periodice, va crește traficul rutier pentru operatorii portuari care sunt deserviți de pasaj, se va scurta durata de timp de traversare dinspre poarta 6 spre poarta 7 și va ajuta traficul suplimentar generat de noul drum realizat în zona danei fluviomaritime.

Reabilitarea pasajelor rutiere de la Poarta 3, 4 si 5 costa Portul Constanta 9 milioane de euro Poarta 4

Termenul limită până la care orice operator  economic interesat de participarea la procedura de achiziție publică are dreptul de a solicita clarificări sau informații suplimentare în legătură cu DA este cu 18 zile înainte de termenul limită de depunere a ofertelor.

Durata contractului este de 18 luni, iar ofertantul trebuie să  demonstreze că a dus la bun sfârșit în ultimii 5 ani  lucrări de construcții/ reparații/ reabilitări/modernizări de poduri/ podețe/ viaducte/ drumuri/ și /sau pasaje / altele asemenea în valoare cumulată de minimum 44.798.000,00 lei fără TVA la nivelul a maximum 5 contracte.

Reabilitarea pasajelor rutiere de la Poarta 3, 4 si 5 costa Portul Constanta 9 milioane de euro Poarta 5

Ofertantul desemnat câștigător are obligația de a se prezenta în termen de 15 zile de la primirea comunicării pentru semnarea contractului, transmisă de Entitatea contractantă.

Reabilitarea pasajelor rutiere de la Poarta 3, 4 si 5 costa Portul Constanta 9 milioane de euro

Poarta 5

Dacă termenul de 15 zile a expirat iar ofertantul desemnat câştigător nu s-a prezentat pentru semnarea contractului, situaţia va fi asimilată refuzului de a semna contractul, iar entitatea contractantă va reţine în favoarea sa garanţia de participare.

Reabilitarea pasajelor rutiere de la Poarta 3, 4 si 5 costa Portul Constanta 9 milioane de euro Poarta 5

Astfel, operatorii economici care vor participa la această licitație vor merge pe premisa „nu riști, nu câștigi”.

Reabilitarea pasajelor rutiere de la Poarta 3, 4 si 5 costa Portul Constanta 9 milioane de euro Poarta 5

Deși garanția pe care trebuie să o dea este o sumă destul de mare, valoarea contractului cu siguranță merită riscurile.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA


LOTO

6/49
4721674622
5/49
2412151840
joker
18175371515