Reabilitarea pasajelor rutiere de la Poarta 3, 4 și 5 costă Portul Constanța 9 milioane de euro
Reabilitarea pasajelor rutiere de la Poarta 3, 4 și 5 costă Portul Constanța 9 milioane de euro
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAdministrația Porturilor Maritime Constanța a scos la licitație un contract cu o valoare deloc de neglijat. „Doar“ 44.798.000 de lei, adică aproximativ 9,2 milioane de euro, pentru reparațiile capitale a Pasajelor Superioare Mol 3, 4 și 5. Ca și măsură de precauție este cerută o garanție de participare de 447.798 lei, adică vreo 90 de mii de euro.
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța reabilitează pasajele rutiere Mol 3,4 și 5. Concret, vorbim despre reparații capitale ale infrastructurii, lucrări la suprastructură, lucrări la calea pe pod, lucrări la rampe de acces și pentru iluminat adică demontarea stâlpilor, corpurilor și a consolelor vechi, montare de stâlpi, aparate de iluminat, realizarea de instalații de legare la pământ, verificările și măsurătorile înaintea punerii sub tensiune a rețelei electrice.
În contextul traficului greu și al situației geopolitice existente, și pentru dezvoltarea infrastructurii portuare este necesar a se aduce infrastructura existentă în parametrii normali de utilizare. În acest moment, calea de rulare a pasajelor prezintă degradări avansate la nivel de rosturi astfel. Sunt zone în care au fost montate plăci metalice ca să se poată circula peste rosturi, zone în care s-a spart betonul la rosturi, iar armatura este vizibilă, existând pericolul accidentărilor.
Aceste degradări nereparate vor conduce la o serie de probleme atât la partea de tablier cât și la aparatele de reazem, ceea ce va conduce la costuri mari de remediere ulterioare. Datorită efectuării unei reparații capitale se va prelungi durata de viață a pasajului, se vor reduce costurile cu reparațiile periodice, va crește traficul rutier pentru operatorii portuari care sunt deserviți de pasaj, se va scurta durata de timp de traversare dinspre poarta 6 spre poarta 7 și va ajuta traficul suplimentar generat de noul drum realizat în zona danei fluviomaritime.
Termenul limită până la care orice operator economic interesat de participarea la procedura de achiziție publică are dreptul de a solicita clarificări sau informații suplimentare în legătură cu DA este cu 18 zile înainte de termenul limită de depunere a ofertelor.
Durata contractului este de 18 luni, iar ofertantul trebuie să demonstreze că a dus la bun sfârșit în ultimii 5 ani lucrări de construcții/ reparații/ reabilitări/modernizări de poduri/ podețe/ viaducte/ drumuri/ și /sau pasaje / altele asemenea în valoare cumulată de minimum 44.798.000,00 lei fără TVA la nivelul a maximum 5 contracte.
Ofertantul desemnat câștigător are obligația de a se prezenta în termen de 15 zile de la primirea comunicării pentru semnarea contractului, transmisă de Entitatea contractantă.
Poarta 5
Dacă termenul de 15 zile a expirat iar ofertantul desemnat câştigător nu s-a prezentat pentru semnarea contractului, situaţia va fi asimilată refuzului de a semna contractul, iar entitatea contractantă va reţine în favoarea sa garanţia de participare.
Astfel, operatorii economici care vor participa la această licitație vor merge pe premisa „nu riști, nu câștigi”.
Deși garanția pe care trebuie să o dea este o sumă destul de mare, valoarea contractului cu siguranță merită riscurile.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News