Ride sharing face concurenţă neloială taximetriștilor din Constanța?
Ride sharing face concurenţă neloială taximetriștilor din Constanța?
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestProblemele taximetriştilor de la malul mării nu se mai termină. După scandalul iscat de Regulamentul taximetriştilor, acum problemele sunt legate de concurența de la ride-sharing. Șoferii de taxi sunt supărați deoarece consideră că șoferii de pe Bolt și Uber le fac concurenţă neloială prin practicarea dumping-ului, adică oferirea de prețuri reduse, mult sub prețul pieței. Alte probleme semnalate de liderii acestora ar fi faptul că pot conduce mașini vechi de 15 ani și că acestea pot avea orice culoare.
Şoferii de taxi din Contanța reclamă că maşinile companiilor de ride sharing le fac concurenţă neloială. Scandal a fost și la nivel național, în trecut, taximetriștii solicitând abrogarea unei Ordonanţe de Urgenţă din anul 2019, care reglementează transportul alternativ de persoane.
Șoferii care practică transportul alternativ și nu plătesc taxe şi practică tarife mult mai mici conduc la intrarea în colaps a activităţii de taximetrie şi la pierderea a zeci de mii de locuri de muncă la nivelul întregii ţări. „Supărarea lor este la cote alarmante pentru că transportul alternativ ne face o concurență neloială, deoarece practică dumpingul, adică vin cu prețuri la jumătate și apoi sponsorizează cu banii firmei lor, dar din străinătate, nu din România. Astfel, le fac oferte clienților pentru cinci sau zece curse atât de mici că nici autobuzul nu merge cu atât. Este inadmisibil”, ne-a declarat Sorin Coadă, președintele Camerei Naționale a Taximetriștilor din România, filiala Constanța. O altă problemă a conducătorilor auto din transportul clasic este aceea că șoferii înscriși la Bolt și la Uber pot circula cu mașini vechi de 15 ani, pe când ei doar de 10 ani.
Sunt pe stradă 15 ani
„Au ajuns la o înțelegere cu Guvernul și sunt pe stradă 15 ani, pe când taximetriștii au voie doar 10 ani. Deci sunt cazuri în care pleacă de la taximetrie, pentru că au mașini vechi de 10 ani și se duc la Uber sau la Bolt încă cinci ani”, a completat Sorin Coadă.
Șoferii de taxi mai au un neajuns. Sunt obligați să-și vopsească mașina într-o anumită culoare pentru a putea practica taximetria, pe când cei din transportul alternativ nu. „La noi, prin lege, Consiliul Local este cel care stabilește culoarea mașinii. Pentru Constanța a fost aleasă culoarea galbenă. Cei de la Uber sau Bolt pot folosi orice culoare la autoturism”, a mai adăugat președintele Camerei Naționale a Taximetriștilor din România, filiala Constanța.
Taximetriștii au sesizat ANAF
De asemenea, pentru a deveni taximetrist trebuie să deții un autoturism proprietate particulară, pe când transportul alternativ se face cu mașini închiriate și prin contracte de colaborare. Pentru a desconspira aceste lucruri, Camera Națională a Taximetriștilor din România, filiala Constanța a făcut sesizări la Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanța și la ANAF. „Dacă noi îmbarcăm sau debarcăm clienții la City Mall, Poliția Locală vine și ne amendează, pe bună dreptate, dar pe ceilalți nu. Ca urmare a intervențiilor făcute de noi, organele fiscale și ale ITM au început să vină în control către firmele de transport alternativ. Știu de la câteva cunoștințe care au lucrat pe Bolt și Uber că nu plătesc impozite și nu au contracte de muncă, iar salariile sunt plătite în conturi private”, a concluzionat Sorin Coadă.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.