REPLICA ONLINE CONSTANTA

24.9° Constanța Mie., 14 Aug. 2024
Anul XX Nr. 6821
24.9° Constanța Miercuri, 14 August 2024 Anul XX Nr. 6821
 

România cumpără 12 trenuri pe hidrogen pentru liniile sudice neelectrificate

România cumpără 12 trenuri pe hidrogen pentru liniile sudice neelectrificate

Andreea CONDURACHE 27 decembrie 2023 | 14:46 807

Autoritatea pentru Reforma Feroviară (ARF) a publicat ieri în SICAP procedura de achiziţie a 12 trenuri "pe hidrogen" precum şi a serviciilor de mentenanţă şi reparaţii necesare funcţionării respectivelor automotoare.

Romania cumpara 12 trenuri pe hidrogen pentru liniile sudice neelectrificatefoto cu rol ilustrativ

Aceasta este a doua încercare de achiziţie după ce procedura anterioară a fost anulată de ARF în data 7 noiembrie pentru că singura ofertă depusă, a asocierii Alstom-Linde Gaz, a fost declarată neconformă.

La această nouă încercare de a duce la bun sfârşit achiziţia finanţată cu fonduri PNRR, ARF a făcut câteva modificări ale strategiei de achiziţie, scrie Agerpres.

ARF precizează în comunicat că durata serviciilor pentru mentenanţă şi reparaţii, prevăzută în contract, este de 15 ani, cu posibilitatea suplimentării perioadei cu încă 15 ani, prin act adiţional.

Valoarea achiziţiei este cuprinsă între 1,596 miliarde de lei fără TVA şi 2,468 miliarde de lei fără TVA, în funcţie de durata serviciilor conexe contractului - 15, respectiv 30 de ani, iar durata contractului va fi de 215 luni.

Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, "Componenta 4 - Transport sustenabil" şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Potrivit sursei citate, cele 12 automotoare vor fi utilizate pe următoarele linii neelectrificate: Bucureşti - Piteşti; Bucureşti - Aeroportul Internaţional Henri Coandă; Bucureşti - Târgovişte; Bucureşti - Piteşti - Slatina - Craiova; Piteşti - Curtea de Argeş.

Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-cost. Factorii de evaluare şi ponderea acestora sunt: 70% - componenta financiară; 30% - componenta calitate, din care: 8% - plusvaloarea - se vor puncta ofertele ce cuprind un număr suplimentar de locuri peste cerinţa minimă de 120 locuri, cu condiţia păstrării raportului locuri pe scaun/în picioare şi a celorlalte norme de siguranţă şi confort specificate în caietul de sarcini, 12% - programul de livrare - termenul de livrare este de maximum 45 de luni de la data semnării contractului. Ofertele care vor conţine un termen de livrare mai mare de 45 luni vor fi considerate neconforme. Ofertele care vor conţine un termen de livrare mai mic de 35 luni nu se vor puncta suplimentar. Modul de punctare pentru oferte cu un număr intermediar de luni pentru livrarea PU, poate fi consultat în anunţul de atribuire.

De asemenea, 10% reprezintă disponibilitatea RE-H în perioada de garanţie şi în perioada de mentenanţă. Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire în calitate de ofertant individual ori în comun cu alţi operatori economici, inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de licitaţie.

Termenul de depunere a ofertelor este 26 ianuarie 2024, ora 15:00, conform digi24.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
da aveti cai ferate pentru aceste trenuri??????? sunteti p****i deabinelea domnilor guvernanti, sau probabil e o stire de doi lei
0
0
Oameni buni, ați auzit despre un analog al Via.gra, care este de 3 ori mai eficient și complet sigur la orice vârstă și, de asemenea, tratează bolile masculine. L-am testat personal si acum il recomand tuturor, este un lucru mega tare, citeste singur ce poate face-------> gg.gg/blubio
0
1
Aceste locomotive sunt bune într-o țară unde calea ferată este sigură. După 30 de ani fără investitii calea de rulare nu permite sa se circule cu viteze mari.Auzim din ce in ce mai des despre deraieri de trenuri cu pasageri la bord. De asemenea șoferii neinstruiți care lovesc locomotivele la trecerile de cale ferată sunt un pericol mare. Aceste locomotive vor rezista la impacturi violente care pot duce la rasturnarea lor ,rezervoarele de hidrogen rezistă la aceste șocuri violente fara sa se fisureze. Cred ca nu viata romanilor ii intereseaza pe cei care le cumpără comisionele sunt mai importante.
3
1
Si nu e periculoase trenurili astea maica?
0
0
mai exista in toata ue ? si cate experienta exista cu aceste trenuri de cati ani ? facem experimente cu vietile cetatenilor ? ptr ca mie asa mi se pare
5
0

REPLICA



LOTO

6/49
2353438259
5/49
33731101522
joker
5377104016