România, printre ţările UE cu cea mai mare creştere a vânzărilor cu amănuntul, în februarie
România, printre ţările UE cu cea mai mare creştere a vânzărilor cu amănuntul, în februarie
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestVolumul comerţului cu amănuntul în Uniunea Europeană a scăzut cu 2,2%, în timp ce în zona euro declinul a fost de 2,9%, în februarie, comparativ cu perioada similară din 2020, România fiind printre statele membre UE cu cea mai mare creştere a acestuia, arată datele publicate luni de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat), scrie Agerpres.
În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere anuală a volumului comerţului cu amănuntul în februarie s-a înregistrat în Belgia (11%), Austria (5,2%), Croaţia (5,1%), Polonia (4%), Estonia (3,7%), Suedia şi România (ambele cu 3,6%), cel mai semnificativ declin fiind în Portugalia (minus 15,4%), Slovacia (minus 14,7%) şi Malta (minus 8,9%).
În Uniunea Europeană, vânzările de combustibili auto au scăzut cu 11,19% în februarie, cele de produse non-alimentare au scăzut cu 4%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au crescut cu 1,8%.
Volumul comerţului cu amănuntul în Uniunea Europeană a crescut în februarie cu 2,9%, comparativ cu luna precedentă, în timp ce în zona euro avansul a fost de 3%.
Foto: ec.europa.eu
În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în februarie, comparativ cu luna precedentă, s-a înregistrat în Austria (28,2%), Slovenia (16,4%) şi Italia (8,4%), iar cel mai semnificativ declin în Malta (minus 1,5%), Franţa şi Ungaria (ambele cu minus 1,2%). România a raportat o creştere cu 0,6% a volumului comerţului cu amănuntul în februarie, comparativ cu luna precedentă.
În ianuarie, volumul comerţului cu amănuntul a scăzut cu 5,2% în zona euro şi cu 4,6% în UE.
În Uniunea Europeană, vânzările de combustibili auto au crescut cu 2,4% în februarie, cele de produse non-alimentare au urcat cu 6,2%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,8%.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News