Românii, scoși din sărite de Auchan: Se vor găsi unii să curețe WC-uri pentru reducere
Românii, scoși din sărite de Auchan: Se vor găsi unii să curețe WC-uri pentru reducere
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDupă ce reprezentanții Auchan au anunțat că vor fi eliminați casierii de la casele de marcat, clienții fiind nevoiți să se transforme ei înșiși în casieri, a început o adevărată isterie pe rețelele de socializare. Românii sunt revoltați și anunță un mare boicot. Inclusiv polițistul Marian Godină a reacționat.
Retailerul Auchan a decis să renunțe la casierii de la casele de marcat, urmând ca până-n 2025 toate magazinele brandului să treacă prin această transformare. Noua politică a fost deja implementată în câteva magazine. În prezent, 12 dintre magazinele Auchan (hipermarketuri, supermarketuri și magazine de proximitate MyAuchan), inclusiv din Constanța, sunt deja echipate cu noul sistem de case.
”Adică dăm afară casierii și îi punem pe clienți să fie casieri pentru noi, gratis. Măcar de erau produsele mai ieftine, dar sunt la fel ca înainte. Așadar, eu nu vreau să fiu casier gratuit pentru nimeni, nici pentru Auchan, nici pentru mine. Aaa, că se întâmpla să intru în ditamai magazinul doar pentru câteva produse, îmi și conveneaau casele alea unde îmi scanam singur o apă și un bax de scutece, dar când aveam un ditamai coșul plin preferam să stau la o casă clasică. Acum vor spune unii că ăsta e progres, a avansat tehnologia. Eu consider că nu e așa, ci doar s-a schimbat omul care scanează produsele, adică din casierița care avea un salariu să facă asta, a devenit casier clientul, fără să fie recompensat nici măcar cu o reducere. Dacă intram în magazin, umpleam coșul, ieșeam liniștit și primeam un mesaj că mi-a fost debitat contul cu contravaloarea produselor din coș, fără să trec pe la vreo casă, aș fi numit asta progres. Dar soluția mea e simplă, nu mă mai duc la Auchan, la fel cum celor care le place asta pot merge în continuare, că doar e evoluția tehnologiei și "cost saving". Aștept acum să apară restaurantele în care mergi în spate să-ți faci o omletă, iar la final te duci cu farfuria să o speli”, spune Godină.
"Prin implementarea noului tip de plăți vor fi eliminate cozile formate la casele de marcat clasice."..zic ei..sunt cozi chiar mai mari”, ”Se vor găsi destui care să curețe și la WC pentru o reducere de 1% la produsele cumpărate”, ”Cea mai mare prostie. Știu, casierii rămân sa ne ajute. Dar este incomod genul asta de plată. De aceea mă duc să fac cumpărături, să le fac comod, nu să îmi încerc abilitățile la cumpărături. Pentru banii cu care cumpăr vreau sa fiu servită de semenii mei nu de roboți. O mare tâmpenie incomodă. M-am descurcat totuși onorabil. Prefer să stau la rând și când ajung să plătesc să ma întâmple cu bună ziua un Om...”, sunt doar câteva dintre miile de mesaje postate de clienții magazinului.
Între timp, pe internet s-a răspândit un apel la boicot, care a strâns peste mii de distribuiri pe facebook.
Ce a transmis Auchan!
”Ca parte a proceselor de modernizare și digitalizare a companiei, am început remodelarea liniilor de case din magazine și construirea unui parcurs 100% self check-out pentru clienți. Datorită noului sistem de case, clienții beneficiază de un timp redus de așteptare la casele de marcat, toate acestea fiind permanent deschise. De altfel, toți angajații din zona caselor de marcat evoluează spre o nouă meserie, cea de consilier, noul lor rol fiind acela de a acorda consultanță și suport clienților. În prezent, 12 dintre magazinele Auchan (hipermarketuri, supermarketuri și magazine de proximitate MyAuchan) din București, Cluj, Constanța, Brașov, Iași și Timișoara sunt deja echipate cu noul sistem de case, urmând ca până în 2025 acesta să fie disponibil în toate unitățile rețelei.
Evoluția numărului de case self check-out este dovada dinamicii pieței și răspunsul nostru la exigențele de azi ale clienților. Astfel, aceștia vor putea beneficia de un parcurs independent în magazin, accesibil, rapid și simplu, de o soluție adaptată nevoilor lor, cu acceptarea tuturor modalităților de plată și colegi care ajută în cazul în care este nevoie de asistență pentru scanarea produselor. Pentru colegii noștri casieri, ceea ce se schimbă este modul în care relaționează cu clientul, iar activitatea acestora din zona caselor de marcat devine una de suport, comunicare și acompaniere a clienților”, spune retailerul.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.