S-a închis flota I-Drive care a fost acuzată că a prejudiciat bugetul statului
S-a închis flota I-Drive care a fost acuzată că a prejudiciat bugetul statului
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎntr-un comuniat de presă, Agenția Națională de Administrare Fiscală anunța faptul că trei firme de ridesharing din Capitală și din Constanța ar fi adus un prejudiciu de 52 de milioane de lei bugetului de stat. Flota I-Drive Constanța, una dintre firmele implicate, a fost închisă, informația fiind confirmată chiar de managerul companiei, Cătălin Stoica, care a declarat că aceasta a survenit ca urmare a unei decizii la nivel de management, fără să ofere mai multe detalii.
Trei firme de ridesharing din București și Constanța au adus un prejudiciu de 52 de milioane de lei bugetului de stat. Într-un comunicat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală este menționat faptul că inspectorii au descoperit indicii temeinice conform cărora administratorii acestora s-au sustras de la îndeplinirea obligațiilor fiscale, prin diminuarea bazei de impunere privind impozitele și taxele datorate bugetului general consolidat al statului, precum și taxele datorate aferente sumelor de bani plătite către salariați. Flota de transport alternativ I-Drive, din Constanța, a fost acuzată de mai mulți șoferi că nu plătește cărțile de muncă, asigurările de sănătate, dar și alte obligații către stat. Mai mult de atât, unul dintre angajați spune că a făcut o plângere și la ITM.
„A fost ANAF-ul și i-a controlat dar nu știu ce amendă le-a dat. Bolt și Uber dau bonus 300 - 400 lei pentru fiecare șofer adus în aplicație, Flota I-drive nu dă bonusul șoferului care își aduce un prieten, bonusul îl ia Cristian Ghena, și dacă angajează minimum 10 șoferi pe zi, încasează bonus 8.000-9.000 lei pe zi, bani care se duc în buzunarul lui Ghena. Într-un interviu, în 2020, când s-a deschis Uber, primul în Constanța, Cătălin Stoica spunea că sunt 600 de șoferi în Constanța și raportat la numărul de locuitori ar mai fi nevoie de 1.000. Deci, 1.600 în total. Acum suntem 8.000! Nu există o limită ca la taxi, cum au fost 2.000 licențe dată de primărie, la ridesharing cu cât mai mulți șoferi, cu atât mai bine pentru ei, să-și ia comisionul de 10% flota.“ a declarat pentru Replica, unul dintre șoferi.
De asemenea, la acel moment, managerul Cătălin Stoica, declara pentru Replica, că toate taxele către stat sunt achitate și că nimic din acuzații nu este adevărat. Ei bine, adevărat sau nu, flota I-Drive a fost închisă. Informația ne-a fost confirmată și de cel care în urmă cu doar câteva săptămâni ne spunea că acuzațiile sunt false. ,,Da, este adevărat, flota I-Drive s-a închis.”, a spus acesta. Mai mult decât atât, Cristian Ghena a plecat la o altă flotă, în speță MIG Delivery Constanța.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.