REPLICA ONLINE CONSTANTA

20.9° Constanța Mar., 17 Sept. 2024
Anul XX Nr. 6855
20.9° Constanța Marți, 17 Septembrie 2024 Anul XX Nr. 6855
 

Se deschide circulaţia pe primul tronson al noii centuri a Capitalei – A0, între DN1 şi A3

Se deschide circulaţia pe primul tronson al noii centuri a Capitalei – A0, între DN1 şi A3

Andreea CONDURACHE 29 noiembrie 2023 | 11:52 735

Miercuri, 29 noiembrie a.c., de la ora 15:00, se deschide circulaţia pe Lotul 2 al Autostrăzii de Centură Bucureşti A0 Nord între nodul rutier cu DN1 şi nodul rutier cu A3 (Autostrada Bucureşti – Ploieşti).

Se deschide circulatia pe primul tronson al noii centuri a Capitalei – A0, intre DN1 si A3se deschide circulația pe Lotul 2 al Autostrăzii de Centură Bucureşti A0 Nord

„Din cei 19 km finalizaţi se va circula momentan pe aproximativ 10 km, iar anul viitor, după asigurarea legăturii de lotul 3, A0 Nord, circulaţia va fi posibilă la profil de auostradă între DN1 şi DN2 pe 21 de km”, a spus Cristian Pistol, şeful CNAIR. Restul rămân „muzeu” în lipsa unei descărcări provizorii.

Construcţia efectivă a lotului 2 al A0 Nord a început în luna august 2022 şi a fost finalizată cu 7 luni mai devreme faţă de termenul contractual.

Asocierea de firme româneşti, SC SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL, a avut la dispoziţie 831,92 milioane de de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport (PT).

Deschiderea circulaţiei va avea loc fără nicio ceremonie.

„Contractul a fost semnat cu UMB în 17.05.2021 şi ordinul de începere a fost dat în 16.08.2021. Din acest moment curg cele 12 luni aferente proiectării. Dar nu şi termenul pentru execuţie, 22 de luni, care curge din momentul emiterii, abia în 01.07.2022, a autorizaţiei de construire (AC). Aşadar, strict scriptic, termenul contractual de finalizare este 01.05.2024. UMB a început decopertările în primele zile din noiembrie 2021”, potrivit Asociaţiei Pro Infrastructura.

Cea mai recentă modernizare de pe un inel median al Bucureştiului a fost Pasajul de la Domneşti, care însă nu poate fluidiza corespunzător traficul în lipsa lăţirii centurii actuale – DNCB – la două benzi pe sens. Deşi de mai bine de 10 ani se discută de giratoriu, iar el a fost inaugurat anul acesta, compania de drumuri nu a pregătit şi drumul actual.

Momentan, actuala centură, este la profil de două benzi pe sens numai între A1 şi DN2, iar la Domneşti, Olteniţei şi Berceni au fost construite giratorii suspendate pentru fluidizarea traficului. Între DN2 şi A2 lucrările au înaintat foarte încet, fie au fost abandonate, conform zf.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA


LOTO

6/49
3861614329
5/49
2842529181
joker
17411423166