Se produce marea schimbare la față a Fiscului! Ce a pregătit ANAF!
Se produce marea schimbare la față a Fiscului! Ce a pregătit ANAF!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPotrivit unei hotărâri adoptate săptămâna trecută de Guvernul României, personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală și al structurilor subordonate va fi suplimentat. Hotărârea se referă la modificarea numărului maxim de posturi cu care va funcționa ANAF, incluzând aparatul propriu și structurile subordonate.
Guvernul a adoptat hotărârea care modifică HG nr. 520/2013 privind organizarea și funcționarea ANAF și vizează corelarea actului normativ cu noile reglementări legislative. Astfel, va fi modificat numărul maxim de posturi cu care va funcționa ANAF, incluzând aparatul propriu și structurile subordonate, care va fi de 22.507, ca urmare a majorării cu 220 de posturi pentru activitatea de antifraudă fiscală. Hotărârea mai vizează eliminarea competențelor în domeniul vamal ce reveneau Direcției generale antifraudă fiscală, precum și preluarea la nivel central a Direcției generale de administrare a marilor contribuabili și pierderea de către aceasta a personalității juridice. De asemenea, se prevede reorganizarea activității Direcției generale de executare silită cazuri speciale și a Direcției generale antifraudă fiscală (DGAF).
„Măsura are în vedere dezvoltarea şi operaţionalizarea Sistemului naţional RO e-Sigiliu prin desfăşurarea mai multor activităţi de către inspectorii antifraudă. Sistemul RO e-Sigiliu va asigura respectarea trasabilităţii transporturilor rutiere de bunuri cu risc vamal şi fiscal pe teritoriul României şi va îmbunătăţi activitatea autorităţilor competente din administraţia centrală prin modernizarea şi adaptarea procedurilor şi metodelor de supraveghere vamală şi fiscală la realităţile actuale. Reformele preconizate prin implementarea Sistemului naţional RO e-Sigiliu sunt elaborate în acord cu PNRR”, transmite Guvernul
Care sunt atribuțiile noilor inspectori
220 de inspectori antifraudă vor fi echipați cu uniforme specifice pentru derularea activităților operaționale pe teren și vor desfășura activități specifice RO e-Sigiliu. Potrivit Executivului, creșterea numărului de posturi este necesară pentru: implementarea unui sistem dedicat pentru urmărirea trasabilității transporturilor susceptibile de evaziune fiscală, diminuarea unor manifestări/fenomene infracționale de contrabandă și fraudă fiscală și consolidarea disciplinei financiare și fiscale și creșterea conformării voluntare în cazul transporturilor rutiere de bunuri.
Implementarea Sistemului național RO e-Sigiliu va asigura respectarea trasabilităţii transporturilor rutiere de bunuri cu risc vamal/fiscal pe teritoriul României și va îmbunătăți activitatea autorităților cu competențe specifice din administrația centrală prin modernizarea și adaptarea procedurilor/metodelor de supraveghere vamală/fiscală la realitatea actuală, arată Bihon.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News