REPLICA ONLINE CONSTANTA

24.9° Constanța Mie., 14 Aug. 2024
Anul XX Nr. 6821
24.9° Constanța Miercuri, 14 August 2024 Anul XX Nr. 6821
 

Senat: Operatorii de la call-center trebuie să răspundă la apeluri în maximum cinci minute

Senat: Operatorii de la call-center trebuie să răspundă la apeluri în maximum cinci minute

Andreea VREJOIU 3 mai 2023 | 13:34 779

Senatul a adoptat, miercuri, o inițiativă legislativă USR prin care apelurile la call-center trebuie preluate de un operator uman în maximum cinci minute de la momentul efectuării apelului.

Senat: Operatorii de la call-center trebuie sa raspunda la apeluri in maximum cinci minute

Senatul a adoptat, miercuri, cu 72 de voturi „pentru” și trei abțineri, o inițiativă legislativă USR prin care apelurile la call-center trebuie preluate de un operator uman în maximum cinci minute de la momentul efectuării apelului.

„Oamenii sună la call-center atunci când s-a întâmplat ceva, când sistemul nu mai funcționează. Imaginați-vă că o persoană căreia i s-a furat ori i s-a clonat cardul bancar sună la bancă și, în ciuda stresului provocat de incident, trebuie să navigheze zeci de întrebări-filtru și să aștepte uneori mai bine de jumătate de oră. La fel și în cazul operatorilor de cablu, internet și telefonie, când întreruperea funcționării aparaturii îi lasă pe oameni fără nicio posibilitate de a comunica. Digitalizarea trebuie folosită pentru accelerarea timpului de răspuns și pentru a oferi rapid informații relevante pentru client”, spune Robert Zob, coinițiator al inițiativei.

Inițiativa prevede amenzi de la 50.000 la 100.000 de lei pentru cei care nu se conformează.

În prezent, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 49/2009 prevede că „prestatorii vor furniza beneficiarilor, în special, adresa poștală, numărul de fax sau adresa de e-mail și numărul de telefon la care toți beneficiarii, inclusiv cei care au reședința sau sediul social într-un alt stat membru, le pot adresa o reclamație sau o solicitare de informații în legătură cu serviciul prestat”, fără a specifica o marjă de timp în care aceste apeluri pot fi preluate.

Senatul a fost prima cameră sesizată, iar Camera Deputaților este for decizional., conform digi24.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Asta trebuia facut din urma cu foarte multi ani, nesimtitilor ca si multe alte forme de abuz grosolan si bataie de joc a diverselor firme mici si mari, unele imense in situatia de monopol sau semimonopol, fata de consumatori, abuzuri care vor continua multi ani de acum incolo pana cand se va trezi parlamentul sa le bage in seama si sanctioneze pentru ca cetatenul nu are nici o sansa in lupta cu firmele mai ales cele mari care au adesea un comportament de o agresivitate de-a dreptul infractionala pe care infractorii din parlament nu au observat-o; probabil li se pare normala
3
0

REPLICA



LOTO

6/49
2353438259
5/49
33731101522
joker
5377104016