REPLICA ONLINE CONSTANTA

23.4° Constanța Mie., 31 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6807
23.4° Constanța Miercuri, 31 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6807
 

Și în acest an, admiterea la liceu a dat bătăi de cap

Și în acest an, admiterea la liceu a dat bătăi de cap

Replica API 16 iulie 2022 | 00:00 11224

În Constanța 4178 de elevi au susținut Evaluarea Națională dintre care 362 nu au reușit să fie repartizați la nici un liceu, iar 10 dintre ei au medii mari care nu îi împiedicau să intre la liceele dorite, dor că din cauza neatenției completării fișei de admitere aceștia au ratat startul înscrierilor la liceu. Un elev cu media 9.01 de la Școala Gimnazială Nr. 30 nu a fost repartizat la nici un liceu. Acesta face parte din cei 15 elevi cu media peste 9 din toată țara care nu a fost repartizat la nici un liceu. Psihologul spune că această situație se datoarează stresului copiilor și faptului că părinții nu au fost informați corect.

Cum pot rezolva elevii problema nerepartizării la liceu

Zece elevi cu medii mari din Constanța nu au intrat la liceele la care și-au dorit din cauză că nu au completat fișele de admitere cum ar fi trebuit să fie completate. Printre ei se află și un elev de la Școala Gimnazială Nr. 30, care a avut media 9.01. Elevul a luat 8.30 la limba română și 9.55 la matematică, iar media pe cei 4 ani de gimnaziu a fost 9.39. Elevului de la școala nr. 30 i se alătură chiar și un elev de la Liceul Ovidius, acesta din urmă obținând la Evaluare 8.58. Media fiind calculată cu 7.90 la limba română, 8.70 la matematică și 9.73 media pe toți cei 4 ani.

Având în vedere că vorbim de minori, singurii care pot rezolva problema aceasta sunt părinții. Elevii trebuie îndrumați să-și completeze fișele de admitere foarte bine, de aceea trebuie să fie însoțiți de un părinte în momentul completării.

În cazul nerepartizării, elevii trebuie să participe la o sesiune ulterioară, bazată doar pe locurile rămase libere din județ, ceea ce din nou, poate fi un impediment pentru a ajunge la liceul dorit. Profesorii avertizează copiii și părinții încă din timpul anului școlar, dar aceștia din prea multă încredere că vor intra la liceul dorit, nu completează cât mai multe licee pe fișă.

“Știu că părinții dau vina pe noi, dar nu este vina noastră. Părinții își duc copiii la meditații, aceștia prind o încredere de nestăvilit în ei, pentru că profesorii la meditații le spun că merg foarte bine și ei uită să-și ia o măsură de siguranță în privința alegerii liceului. De exemplu, dacă media de admitere este 9, trebuie să treci liceele cu ultima medie 9 și ca să te asiguri că intri, trebuie să treci si licee cu medii mai mici de 9. Când alegem liceele, trebuie să învețe să fie mai modești. Și elevii, dar și părinții. ”, a declarat un cadru didactic pentru ziarul Replica.

Ce crede psihologul despre nereușita copiilor

“Am constatat că anul acesta, mai mult decât in anii precedenți, elevii au avut de suferit din cauza repartizării computerizate. Dezamagirea și chiar suferința pot spune, a fost produsul neințelegerii completării fișei opționale de către părinți. Mulți elevi cu care am intrat in contact la cabinet, s-au destăinuit, spunându-mi că sunt dezamăgiți de felul in care părinții au primit instructajul completării opțiunilor si total deprimați la primirea veștii că vor fi nevoiți să frecventeze un liceu în afara preferinței lor. Din punct de vedere psihologic, acești copii pornesc pe un drum învățând resemnarea și că indiferent de dorințele și abilitățile lor, altcineva decide ce vor face in viața. Aceste mesaje subliminale pe care elevii le primesc, sunt ignorate de adulții responsabili (părinți, profesori, Ministerul Învățământului și Educației) din lipsa de cunoaștere sau ignoranță.”, a declarat psihologul Silvia Dăeanu pentru ziarul Replica.

Psihologii afirmă că părinții ar trebui să fie conștienți și mai implicați, dornici să cunoască gândurile și emoțiile adolescenților, iar în acel moment ar opri atâta suferință și nu am mai avea motiv să ne plângem de atâția “specialiști “ nepricepuți. Aceștia mai susțin că și perioada învățământului online a fost un factor de stres pentru copii.

“Pot puncta de câte ori am ocazia că perioada adolescenței, este una foarte furtunoasă din punct de vedere al percepției. Este perioada in care evenimentele sunt percepute exagerat, personalitatea se conturează iar încrederea în sine va fi puternic amprentată de evenimentele la care iau parte tinerii.”, a mai declarat psihologul Silvia Dăeanu.

Ariana MANTA

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Poate copii au vrut loar la Mircea sau Ovidius ,daca nu merg la International unde nu i intereseaza media de la Capacitate .
0
0
Asta se intimpla cind parlamentul da legi strimbe si a impartit copiii in destepti si prosti. Pe timpul nostru la liceu se intra cu examen ded admitere si acum altfel. De ce?
1
0
onor isj a pus la dispozitie foarte tarziu acele brosuri in format digital, nu amintim si fizic, si ca nu a fost timp sa facem simulari pentru completare, nimic ,nimic .***e vina parintii, elevii, dirigintii . ne-am cam saturat
0
0

REPLICA



LOTO

6/49
17646484143
5/49
20164023815
joker
172536133513