Situaţie incredibilă la Constanţa: o femeie a aflat că figurează DECEDATĂ în baza de date la medic
Situaţie incredibilă la Constanţa: o femeie a aflat că figurează DECEDATĂ în baza de date la medic
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestSituație absolut revoltătoare la Constanța. O greșeală umană a pus o femeie pe drumuri, aceasta fiind bolnavă și având nevoie de tratament, de care nu a beneficiat pentru că în sistemul informatic al medicilor apărea ca și cum a decedat. Atât medicul specialist, cât și medicul de familie au rămas șocați că femeia, care figura ca și cum ar fi murit, dar se afla vie în fața lor, desigur, cu probleme de sănătate, căci altfel nu s-ar fi prezentat. Femeia în cauză suferă de o boală cronică, necesitând tratament în permanență, boală care îi slăbește sistemul imunitar și răcește mult mai des.
M.B., inițiale fictive pentru a-i proteja identitatea, este șomeră. Își plătește singură asigurarea de când a rămas fără muncă. Stă la cozi interminabile lună de lună, pentru a putea beneficia în continuare de tratamentul pe care trebuie să îl ia permanent, care, dacă nu ar fi asigurată, ar trebui să scoată lunar 1.800 de lei din propriul buzunar. Așa că în cursul zilei de 14 decembrie a făcut ca de obicei – a stat la cozi pentru a-și plăti contribuția de sănătate, unde nu a întâmpinat probleme. Așa că după ce a terminat drumul birocratic pentru o chitanță, a mers la medic, unde avea programare, iar când i s-a băgat cardul de sănătate în sistem a suferit un șoc: nu doar că nu apărea ca și asigurată, ci era menționat faptul că femeie DECEDASE.
„Mă duc ieri, 14 decembrie, la ANAF, să completez declarația 604, că nu realizez venituri, apoi, mă duc la TREZORERIE, mă așez cuminte la coada destul de mare, aștept să-mi înregistreze cererea de plată a contribuției la sănătate, apoi, mă așez cuminte la alt ghișeu pentru a da banii și pentru a mi se da chitanța. După asta, mă duc la Casa de Asigurări de Sănătate Constanța, la camera 11 de la etajul 1, mă așez cuminte la coadă și aici, îmi vine rândul, dau chitanța de la trezorerie și plec spre un medic ORL, la care aveam programare.
Mă așez cuminte la coadă și aici, îmi vine rândul, intru în cabinet, îi spun doamnei doctor că-mi este rău. Mi se cere CARDUL DE SĂNĂTATE, până atunci, mi se face tratamentul cu laser, dar, doamna doctor îmi cere buletinul, în timp ce doamna asistentă, îmi făcea tratamentul. M-a speriat modul în care mi l-a cerut. Părea șocată și nu știam de ce. Mă întreabă dacă sunt ok. I-am spus că da, dar nu înțelegeam ce nu funcționa de tot băga și scotea cardul meu de sănătate, din acel cititor de card.
La final, mi-a spus că nu e nicio problemă și mi-a dat de înțeles, că știe cine sunt și că, chiar dacă nu-și va primi banii pe ceea ce a făcut, va fi totul bine! Înainte să ies din cabinet, îmi spune să merg mai repede la medicul meu de familie și să vedem dacă totul este în regulă cu cardul meu și cu mine. Că speră că este doar o eroare, care se va remedia”, a povestit M.B.
„Nu mă poate ajuta cu nimic, deoarece figurez DECEDATĂ în sistemul informatic medical”
Ce simte un om care plătește taxe constant la Stat și află brusc că pentru Stat ea a murit? Nu putem exprima în cuvinte ceea ce simțea femeia, însă medicii au îndrumat-o să discute mai departea la Casa de Asigurări în Constanța, lucru pe care l-a și făcut, iar cum femeia a lucrat ultima oară la o societate din București, ea figura în sistem la cei de la București. Așa că femeia a mers mai departe cu „investigația”.
„Merg la medicul de familie. Stau frumos la coadă și aici, îmi vine rândul și doamna doctor de familie se arată șocată ca și doamna de la ORL! Mă uit mirată și o întreb ce s-a întâmplat? Îmi spune că nu mă poate ajuta cu nimic, deoarece figurez DECEDATĂ în sistemul informatic medical. I-am spus că trebuie să fie o eroare. Să repete procedura cu introducerea cardului, să vadă dacă tot așa arată. Scoate cadrul, bagă cardul și tot așa de 7 ori, dar, tot DECEDATĂ mă arata.
Îmi spune: Îmi pare rău draga mea. Te voi consulta doar, dar nu pot să-ți dau nimic care să te ajute să-ți revii. Mă consultă doamna doctor, și-mi spune că am pneumonie, dar că, nu-mi poate elibera nici trimitere către pneumolog, nici ca să fac raze la plămâni ca să se infirme sau să se confirme dacă am sau nu pneumonie, și nici rețeta cu antibiotic și alte medicamente nu mi-o poate da, deoarece din punctul de vedere al Casei de Sănătate, eu nu mai exist!
Vă dați seama cum m-am simțit nu? Mă uitam la doamna doctor și nu-mi venea să cred ce-mi spunea! Doamna doctor la final, a mai introdus încă o dată cardul în cititorul ăla și tot DECEDATĂ mă arăta! Azi (n.r. vineri, 15 decembrie) însă, am luat legătura cu cei de la Casa de Asigurări de Sănătate Constanța prin intermediul unui apel telefonic, întreb ce se întâmplă de mă arăta ieri DECEDATĂ în sistemul lor informatic, mi se cere CNP-ul îl transmit, și mi se spune că li se arată doar o eroare lor.
Nicidecum că aș fi DECEDATĂ. Apoi, mi se spune că problema este de la faptul că am lucrat 5 zile în luna octombrie a anului 2017, la o firmă ce avea sediul în București, iar asigurarea medicală pentru acele 5 zile lucrate, mi s-a plătit în București și că acolo trebuie să rezolv problema. Acum nu mai înțeleg nimic! Mi-am plătit sănătatea tot timpul atunci când n-am avut un job, deoarece am o problemă medicală mai mare și primesc lună de lună tratamentul decontat de CASS. Eu mi-am asigurarea medicală mereu și când am fost în luna octombrie, anul aceasta la un control medical la medicul de familie, eram ok. Figuram asigurată și am putut beneficia de îngrijiri medicale atunci. Dar acum să mă arate DECEDATĂ deși ieri mi-am achitat contribuția la sănătate, mi se pare prea mult! Prea mare bătaie de joc asupra plătitorului, din partea instituțiilor statului!”, a spus revoltată constănțeanca.
„Cei de la București mi-au spus că s-a rezolvat și să nu vorbesc cu presa”
Femeia a sunat la recomandarea celor de la Casa de Asigurări Constanța mai departe la București, unde băiatul cu care a discutat a avut o atitudine aparent revoltătoare. El i-a spus femeii că în baza de date de la ei apare doar cu o eroare, nu ca și cum ar fi decedată.
„Mi-a spus că este doar o eroare așa că să nu mă agit că se rezolvă. A mai spus și că medicul avea sistem duplicat, nu cel de bază informatic, dar și medicul de familie la fel mă vedea în sistem. Știu sigur că nu este un duplicat. Mi-a spu că rezolvă el. Mi-a cerut din nou CNP-ul și a lucrat el în sistem și într-o oră figuram ca și asigurată. Însă mi-a spus că s-a rezolvat și să nu vorbesc cu presa că nu are rost. Păi nu mi-a explicat nimeni de ce apăream ca și decedată. Merit și eu niște răspunsuri”, a spus M.B. pentru Cotidianul „Replica de Constanța.
Problema femeii nu este una singulară în țară. Mai multe persoane s-au trezit că figurează ca și cum ar fi murit de ani de zile, existând lacune în sistemul informatic, cât și în bazele de date fizice ale instituților statului.
Claudia CORBU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News