Șoc! Cât mai costă, anul acesta, să-l închiriezi pe Moș Crăciun?!
Șoc! Cât mai costă, anul acesta, să-l închiriezi pe Moș Crăciun?!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestMoș Crăciun este o figură centrală în tradițiile specifice iernii din multe culturi din întreaga lume. Legendele despre el variază, dar majoritatea sunt influențate de o combinație de mituri, obiceiuri religioase și folclor popular. Nici această tradiție nu a scăpat necomercializată, pe seama imaginii Moșului, au ieșit la iveală o multitudine de indivizi dispuși să îmbrace costumul magic pentru copii la diferite serbări sau evenimente din perioada Crăciunului.
Iubirea copiilor față de Moș Crăciun și cadourile acestuia
Tradiția darurilor poate fi văzută ca o continuare a obiceiului de a dărui în perioada Crăciunului, un simbol al nașterii lui Iisus Hristos și al darurilor aduse de magi. Tradiția originală înfățișează un bătrân cu barba albă ca zăpada, îmbrăcat în haine de culoarea roșie care este capabil să viziteze toate casele din lume într-o singură seară datorită puterilor sale magice. Moș Crăciun aduce cadouri copiilor cuminți în noaptea de 24 spre 25 decembrie. Povestea Moșului presupune călătoria cu o sanie trasă de reni, având ca ghid renul Rudolph, care este faimos pentru nasul său roșu. Acesta intră în case prin coșul de fum și lasă daruri sub bradul de Crăciun.
Comercializarea imaginii lui Moș Crăciun
Comercializarea imaginii lui Moș Crăciun în România este un fenomen strâns legat de globalizarea sărbătorilor de Crăciun și de influențele comerciale ale Occidentului. În ultimii ani, figura lui Moș Crăciun a devenit o prezență tot mai evidentă în viața cotidiană, în special în perioada sărbătorilor de iarnă, iar acest lucru a fost susținut de marketingul modern și de publicitatea globală.
În România, deși tradițiile legate de acest personaj de poveste erau deja bine înrădăcinate, această imagine modernă, cu Moș Crăciun îmbrăcat într-un costum roșu, cu barbă albă, a fost adoptată rapid datorită influenței mass-media.
Moș Crăciun și impactul economic
Comercianții se bucură de o creștere semnificativă a vânzărilor în perioada sărbătorilor de Crăciun, iar imaginea lui Moș Crăciun este esențială pentru succesul acestui sezon. Mall-urile, centrele comerciale, dar și micii comercianți profită de imaginea lui Moș Crăciun pentru a atrage clienții să cumpere cadouri sau produse de sezon.
Astfel, pe rețelele de socializare au apărut tot mai mulți bărbați doritori să îmbrace costumul Moșului pentru a câștiga un ban de Crăciun. De-a lungul timpului, acest obicei a devenit o componentă esențială a celebrării Crăciunului, iar modalitățile în care personajul este interpretat și jucat de către diferite persoane s-au diversificat.
ȘOC! Cât costă dacă vrei să angajezi un „Moș Crăciun“ în Constanța?!
În perioada post-decembristă, odată cu dezvoltarea comerțului și influența brandurilor internaționale, imaginea modernă a lui Moș Crăciun a fost adoptată pe scară largă. Costume de Moș Crăciun au început să fie vândute în magazine și online, iar tradiția de a-l „juca” pe Moș Crăciun a devenit din ce în ce mai răspândită.
Comercializarea imaginii lui Moș Crăciun a făcut posibil ca orice persoană să se costumeze în personaj, iar acest lucru a fost susținut de tot mai multe evenimente de Crăciun unde „Moșul” era invitat să aducă cadouri sau să fie prezent pentru sesiuni foto. Astfel, în mediul online, deja au început să curgă anunțuri de la pretendenții costumului lui Moș Crăciun pentru evenimentele din acest an.
În această iarnă, tariful unui „Moș Crăciun” pare să fi urmat cursul inflației, deoarece costul prestației în 2024 se achită în funcție de orele petrecute la eveniment. Astfel, în foarte multe postări, prețul pentru a chema un pretendent la costumul Moșului, este chiar 250 lei pe oră. De asemenea, „Moșii de Crăciun” se ridică la normele contemporane și propun diferite spectacole speciale pe care le pot susține la evenimente, printre care: acesta poate veni însoțit de o Crăciuniță, iar media tarifului în acest caz se ridică la 400 lei pe oră sau poate veni însoțit de Crăciuniță și un elf, iar tariful poate crește chiar la 550 lei pe oră. Așadar, bani să fie, că moși... sunt cu duiumul!
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News