SPIT Constanța, precizări după ce Asociația Constructorilor a amenințat cu plângeri penale
SPIT Constanța, precizări după ce Asociația Constructorilor a amenințat cu plângeri penale
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestReferitor la articolul publicat de Replica de Constanța în data de 24.08.2019, intitulat “Asociația Constructorilor și Investitorilor Dobrogea (ACID) atenționează SPIT că riscă plângeri penale pe seama taxei de tramă stradală”, Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța (SPIT) aduce la cunoștința opiniei publice că încasarea taxei de folosire a tramei stradale a fost reluată având în vedere următoarele considerente:
Potrivit prevederilor art. 14 alin (1) din Legea nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ: ”În cazuri bine justificate și pentru prevenirea unei pagube iminente, după sesizarea, în condițiile art. 7, a autorității publice care a emis actul sau a autorității ierarhic superioare, persoana vătămată poate să ceară instanței competente să dispună suspendarea executării actului administrativ unilateral până la pronunțarea instanței de fond. În cazul în care persoana vătămată nu introduce acțiunea în anularea actului în termen de 60 de zile, suspendarea încetează de drept și fără nicio formalitate. ”
SPIT a luat act de faptul că suspendarea parțială a HCL 507 / 2018 a Consiliului Local Constanța, în ceea ce privește taxa pentru folosirea tramei stradale, a fost pronunțată la data de 19.04.2019, în temeiul textului legal mai sus menționat (art. 14 din Legea 554/2004).
Prin urmare, dispozițiile mai sus arătate, inclusiv cele referitoare la încetarea de drept a efectelor suspendării actului, îi sunt pe deplin aplicabile.
Astfel, instituția apreciază că efectele suspendării au încetat de drept, atâta vreme cât nu s-a făcut dovada introducerii în termen de 60 de zile a acțiunii vizând anularea actului administrativ suspendat.
Practica judiciară a fost verificată de instituție înainte de a decide reluarea încasării taxei, inclusiv decizia 1126/2015 a Înaltei Curți de Casație și Justiție în legătură cu aplicarea dispozițiilor art. 14 alin. (1), teza finală a Legii 554/2004:
”Prevederile art. 14 alin. (1) teza a II-a din Legea nr. 554/2004 au reglementat obligația persoanei care se consideră vătămată de actul administrativ unilateral de a introduce acțiune în anularea actului în termen de 60 de zile de la soluționarea cererii de suspendare a executării acestuia, în caz contrar suspendarea încetând de drept și fără nicio formalitate.
Din actele dosarului nu rezultă că recurentul-reclamant a înregistrat pe rolul instanței acțiune în anulare a actului administrativ a cărui suspendare se solicită.
Totodată, în urma consultării sistemului informatic Ecris, se constată că pe rolul Curții de Apel Craiova nu există înregistrat un dosar care să aibă ca obiect anularea Ordinului ....... și ca reclamant pe ...”.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News