REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.6° Constanța Mie., 2 Oct. 2024
Anul XX Nr. 6870
11.6° Constanța Miercuri, 2 Octombrie 2024 Anul XX Nr. 6870
 

Statul se pregătește să mai pună niște ageamii la șefia Șantierului 2 Mai Mangalia

Statul se pregătește să mai pună niște ageamii la șefia Șantierului 2 Mai Mangalia

Andreea POPA 20 iunie 2024 | 00:00 3424

Șantierul Damen Mangalia a intrat oficial în insolvență, cu datorii de 160 de milioane de euro invocate de olandezi, iar principala grijă a statului acționar majoritar este să mai pună niște incompetenți la șefia Șantierului Naval 2 Mai SA Mangalia. Societatea din Mangalia deținută de Ministerul Economiei, în proporție 94 %, administrează pachetul de 51% din acțiunile Damen Shipyards Mangalia SA și ar trebui, teoretic, să alinieze profesioniști de elită, mai ales acum, când una dintre cele mai importante companii din Constanța se află în pragul colapsului. 

Statul se pregateste sa mai puna niste ageamii la sefia santierului 2 Mai Mangalia

Statul român se încăpățânează să fie cel mai prost manager, iar printre dovezile oferite cu nemiluita în acest sens este și modalitatea în care știe să-și prioritizeze interesele. Astfel, marea grijă a Ministerului Economiei este acum numirea unor noi administratori provizorii la fel de ageamii ca toți cei rulați până acum la Șantierul Naval 2 Mai SA, societatea de stat care deține pachetul majoritar de 51% din joint-venture-ul Damen Shipyards Mangalia. 

Informația apare într-un raport emis Bursei de Valori București și întocmit pe 18 iunie 2024, deci cu o zi înainte de intrarea în insolvență a șantierului Damen. Astfel, Consiliul de Administrație (CA) a convocat pentru data de 23 iulie 2024 a Adunării Generale a Acționarilor (AGA), următoarea ordine de zi: 

”1. Alegerea administratorilor provizorii ai Societății
2. Stabilirea duratei mandatelor administratorilor provizorii.
3. Stabilirea indemnizației brute fixe lunare a administratorilor provizorii”.

Statul se pregateste sa mai puna niste ageamii la sefia santierului 2 Mai Mangalia

Ce termene sunt în dosarul de isolvență al Damen Shipyards SA Mangalia

În prezent, CA-ul de la Șantierul Naval 2 Mai SA este alcătuit din Gabriela Cătălina Danciu, Emilia Mirela David și Luminița Vlădescu- toate numite în această funcție de ministrul Economiei, Ștefan Radu Oprea. Director general al societății este Doru Jianu. Singurul șef cu experiență în domeniu este Doru Jianu, administratorii puși de stat fiind complet paraleli cu orice fel de activitate navală.

Iar pentru a ”sărbători” insolvența Damen Shipyards Mangalia, Șantierul Naval 2 Mai a rămas miercuri și fără site. Pagina web a societății de stat nu a mai putut fi accesată pe parcursul zilei, dovedind că Ministerul Economiei are profesioniști în toate departamentele atunci când vine vorba despre șantierul din Mangalia.

Tribunalul Constanţa a deschis pe 19 iunie 2024 procedura de insolvenţă a companiei Damen Shipyards Mangalia SA, iar CITR filiala Bucureşti a fost numit administrator judiciar.

Principalele termene dispuse de instanţă în acest dosar sunt:

02.08.2024: înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitorului
22.08.2024: termenul de verificare a creanţelor, de întocmire si publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe
27.08.2024, ora 12: data primei şedinţe a adunării creditorilor.

Statul se pregateste sa mai puna niste ageamii la sefia santierului 2 Mai Mangalia

Olandezii au îngropat Mangalia în nici 6 ani, reușind ce nu au făcut coreenii în 20 de ani

„În acest proiect complex vom contribui cu tot know how-ul echipei CITR acumulat pe parcursul a peste 22 de ani în gestionarea unor restructurări prin procedura insolvenţei cu impact major în economia noastră. În următoarea perioadă echipa CITR va analiza activitatea companiei pentru a înţelege în profunzime businessul şi pentru a identifica condiţiile in care este posibila redresarea. Ne propunem să asigurăm cât mai multă stabilitate şi claritate tuturor celor implicaţi. Aşa cum v-am obişnuit, vom asigura transparenţa întregului proces”, a declarat spune Paul Dieter Cîrlănaru, CEO CITR.

Damen Shipyards Mangalia SA a înregistrat pe 30 mai 2024 un dosar la Secția a II-a civilă a Tribunalului Constanța, având ca materie Faliment, prin care își solicită, ca debitor, deschiderea procedurii insolvenței. Cererea a venit la doar 2 zile după ce, pe 28 mai 2024, creditoarea Damen Holding BV cu domiciliul ales la Reff & Asociații SPRL a solicitat falimentul debitoarei Damen Shipyards Mangalia SA.

Damen s-a retras definitiv din șantierul din Mangalia și a dat statul român în judecată pentru încălcarea contractului de asociere din 2018, cerând daune de 500.000.000 de euro. Olandezii reușesc astfel să facă praf și pulbere singurul șantier naval deținut de România, după ce nici coreenii de la Daewoo nu au reușit acest lucru, în aproape 20 de ani. Aproape 1.100 de angajați au intrat în șomaj tehnic. 


 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Mariane,sati pe baltă la peste,nu intelegi tu cata munca e ca sa ai activitate 25 de ani consecutiv într-un domeniu sub trei parteneri in tot timpul ăsta…tu nu ti ai tinut nevasta doi ani,te a lasat si a fugit cu prietenul tau bun…cica erai mai ,,moale “…ce o însemna?!
6
0
s-a intamplat ptr ca statul nostru condus de infractori si analfabeti cu mentalitati comuniste a dovedit de 34 de ani ca e total incapabil sa administreze aproape orice dar a refuzat sa faca privatizarile totale necesare statul si institutiile statului nu ar trebui sa aiba decat 3 - 4 domenii strategice si nici pe astea in intregime si sa se ocupe de atragerea capitalului strain ptr ca noi nu avem suficient capital ptr dezvoltare e si asta unul din motivele ptr care suntem subdezvoltati si saraci si am avansat atat de putin in 34 de ani
6
0
Ptr Marian p ros tul satului:orice ban castigat de Dyp sau alta firma care a prestat servicii santierului a fost muncit cu si meritat cu varf si indesat,ca fapt divers serviciul prestat a fost mult subevaluat la toate firmele romanesti care au avut contracte,ba mai mult slugoi obedienți ai Damen ( gen Mavr odi n sau Dumbr ava) au taiat zeci de facturi sau servicii,neplatind sumele cuvenite ( pe motiv de reducere a costurilor) lucru care se facea doar firmelor romanesti si locale….si dnl Marian tara nus p ro st,sa stii ca bani câștigați de firmele locale au ramas in tara sau judet,sau platit salarii si taxe b ou l baltii….da o s ujj em noi cum zici dar tu ai s u pto tot timpul …si e genetica treaba.
8
0
Parca nu stie lumea ca Romania este condusa dupa 1989 de tantalai rai si de vanzatori de tara. Este evident ca la Mangalia,va merge nasol cata vreme stilul de promovare si de mentinere la conducere a impostorilor melteni se va mentine ,aproape ca fiind ceva obligatoriu. Indicat este ca oamenii sa nu mai aiba asteptari si sa-si caute de lucru in alte parti din timp,pana nu regreta ca si-au stricat viata incurcandu-se cu santierul asta. Mai bine plecati din oras,si asa de fapt nu prea seamana a oras,decat ca are blocuri.
3
1
Asta ai vrut faliment, active preluate, făcut terminal de cereale și forța de muncă spre Olanda că acolo tb sa se învârtă banul. Directorii puși de Kammen pt asta ai fost plătiți sa ne lase în cr gol IN TIMP CE AUTORITATIE, se bat de musca. DNA follow the money
7
0
Santem atat de p****i si fuduli incat nu vedem ca Romania se prabuseste. Nu exista sanatate, justitie, invatamant, siguranta publica, etc. Avem birocratie excesiva si bataie de joc, fata de cetatean, in toate institutiile statului. Drumurile sunt supra aglomerate si pline de gropi, desi sunt asfaltate recent. Clasa politica slugarnica cu strainii si dura cu propriul popor. La alegeri ne multumim cu gargara, minciunile si cadourile politicienilor si apoi stam cu pantalonii rupti in fund 4 ani. Au crescut preturile, mare parte din populatie este la limita saraciei, dar suntem fuduli si cadem in extaz, la vorbele mieroase ale unor asa zisi politicieni. Somn usor popor roman, politicienii va vor p****i si voi le faceti pe plac !
10
0
Pai daca acolo in Olanda se pot numi prostovani si prostovane , habarniste la conducere, fara nicio legatura cu domeniul naval , mostenitori a lui Kommer Damen...de ce sa nu se poata si in Romania ????
6
0
ce o mai sujjee ăla la dyp, mueeee și la mai mare,ai muls cat ai putut acum o iei in brațe
0
8
tradarea nu se mai pedepseste, daca este in interesul strainilor. uitati la coldea, stie multe. or cad la pace si se multumeste cu pensia babana, boborul este multumit(prostit), ori o sa dea coltul.
5
1
Stiuardese coafeze bucătărese și alte muwardeze Statul r*mân un parazit vopsit
7
0
E o calceama pilit vor olandezi s apună mana pe șantier as a fac diversiune sa ai scoată din piață statul. Sa i scadă recentele sa poate fi iei. Majoritari porma să-și bată joc de oameni ca la Galați și Tulcea unde. Iei sunt stăpâni.
9
5
...atata poate. Ce poti sa ii ceri Covrigarului ?! La Santierul Mangalia , s-au intalnit Hotul cu Prostul ! Hotul : Damen iar Prostul : Statul Roman !!
17
0
statul adica pesedeii si peneleii se pregateste sa mai dea niste tunuri prin interpusi !!!
23
0

REPLICA


LOTO

6/49
4721674622
5/49
2412151840
joker
18175371515