Statul se pregătește să mai pună niște ageamii la șefia Șantierului 2 Mai Mangalia
Statul se pregătește să mai pună niște ageamii la șefia Șantierului 2 Mai Mangalia
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestȘantierul Damen Mangalia a intrat oficial în insolvență, cu datorii de 160 de milioane de euro invocate de olandezi, iar principala grijă a statului acționar majoritar este să mai pună niște incompetenți la șefia Șantierului Naval 2 Mai SA Mangalia. Societatea din Mangalia deținută de Ministerul Economiei, în proporție 94 %, administrează pachetul de 51% din acțiunile Damen Shipyards Mangalia SA și ar trebui, teoretic, să alinieze profesioniști de elită, mai ales acum, când una dintre cele mai importante companii din Constanța se află în pragul colapsului.
Statul român se încăpățânează să fie cel mai prost manager, iar printre dovezile oferite cu nemiluita în acest sens este și modalitatea în care știe să-și prioritizeze interesele. Astfel, marea grijă a Ministerului Economiei este acum numirea unor noi administratori provizorii la fel de ageamii ca toți cei rulați până acum la Șantierul Naval 2 Mai SA, societatea de stat care deține pachetul majoritar de 51% din joint-venture-ul Damen Shipyards Mangalia.
Informația apare într-un raport emis Bursei de Valori București și întocmit pe 18 iunie 2024, deci cu o zi înainte de intrarea în insolvență a șantierului Damen. Astfel, Consiliul de Administrație (CA) a convocat pentru data de 23 iulie 2024 a Adunării Generale a Acționarilor (AGA), următoarea ordine de zi:
”1. Alegerea administratorilor provizorii ai Societății
2. Stabilirea duratei mandatelor administratorilor provizorii.
3. Stabilirea indemnizației brute fixe lunare a administratorilor provizorii”.
Ce termene sunt în dosarul de isolvență al Damen Shipyards SA Mangalia
În prezent, CA-ul de la Șantierul Naval 2 Mai SA este alcătuit din Gabriela Cătălina Danciu, Emilia Mirela David și Luminița Vlădescu- toate numite în această funcție de ministrul Economiei, Ștefan Radu Oprea. Director general al societății este Doru Jianu. Singurul șef cu experiență în domeniu este Doru Jianu, administratorii puși de stat fiind complet paraleli cu orice fel de activitate navală.
Iar pentru a ”sărbători” insolvența Damen Shipyards Mangalia, Șantierul Naval 2 Mai a rămas miercuri și fără site. Pagina web a societății de stat nu a mai putut fi accesată pe parcursul zilei, dovedind că Ministerul Economiei are profesioniști în toate departamentele atunci când vine vorba despre șantierul din Mangalia.
Tribunalul Constanţa a deschis pe 19 iunie 2024 procedura de insolvenţă a companiei Damen Shipyards Mangalia SA, iar CITR filiala Bucureşti a fost numit administrator judiciar.
Principalele termene dispuse de instanţă în acest dosar sunt:
02.08.2024: înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitorului
22.08.2024: termenul de verificare a creanţelor, de întocmire si publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe
27.08.2024, ora 12: data primei şedinţe a adunării creditorilor.
Olandezii au îngropat Mangalia în nici 6 ani, reușind ce nu au făcut coreenii în 20 de ani
„În acest proiect complex vom contribui cu tot know how-ul echipei CITR acumulat pe parcursul a peste 22 de ani în gestionarea unor restructurări prin procedura insolvenţei cu impact major în economia noastră. În următoarea perioadă echipa CITR va analiza activitatea companiei pentru a înţelege în profunzime businessul şi pentru a identifica condiţiile in care este posibila redresarea. Ne propunem să asigurăm cât mai multă stabilitate şi claritate tuturor celor implicaţi. Aşa cum v-am obişnuit, vom asigura transparenţa întregului proces”, a declarat spune Paul Dieter Cîrlănaru, CEO CITR.
Damen Shipyards Mangalia SA a înregistrat pe 30 mai 2024 un dosar la Secția a II-a civilă a Tribunalului Constanța, având ca materie Faliment, prin care își solicită, ca debitor, deschiderea procedurii insolvenței. Cererea a venit la doar 2 zile după ce, pe 28 mai 2024, creditoarea Damen Holding BV cu domiciliul ales la Reff & Asociații SPRL a solicitat falimentul debitoarei Damen Shipyards Mangalia SA.
Damen s-a retras definitiv din șantierul din Mangalia și a dat statul român în judecată pentru încălcarea contractului de asociere din 2018, cerând daune de 500.000.000 de euro. Olandezii reușesc astfel să facă praf și pulbere singurul șantier naval deținut de România, după ce nici coreenii de la Daewoo nu au reușit acest lucru, în aproape 20 de ani. Aproape 1.100 de angajați au intrat în șomaj tehnic.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News