REPLICA ONLINE CONSTANTA

5.8° Constanța Vin., 22 Nov. 2024
Anul XX Nr. 6921
5.8° Constanța Vineri, 22 Noiembrie 2024 Anul XX Nr. 6921
 

Supermarketurile folosesc trucuri pentru a-i determina pe clienți să cumpere mai mult

Supermarketurile folosesc trucuri pentru a-i determina pe clienți să cumpere mai mult

Ana Maria TUDOR 18 noiembrie 2024 | 00:00 422

De la cardurile de fidelizare până la așezarea pe rafturi, de la lipsa ferestrelor către exterior până la schimbare poziției unor produse esențiale, supermarketurile folosesc toate strategiile de manipulare subliminală pentru a ne face să petrecem cât mai mult printre rafturi, să cumpărarăm cât mai mult și să revenim cât mai des. Iată câteva dintre trucurile folosite.

Supermarketurile folosesc trucuri pentru a-i determina pe clienti sa cumpere mai mult

Un haos bine aranjat

Supermarketurile doresc să vă plimbați prin tot magazinul, fiindcă astfel este aproape sigur că veți mai agăța alte câteva produse pe care nu aveați de gând să le luați când ați intrat pe ușă. De aceea, produse esențiale sunt împrăștiate prin tot magazinul, nu toate la un loc.

Cum să evitați: Faceți o listă cu tot ce aveți nevoie și rămâneți la ea. Ați putea chiar să vă lăsți cardul bancar acasă și să aduceți doar numerar, lucru care vă va obliga să vă țineți de buget. Dacă nu găsiți ceva, cereți ajutor unui membru al personalului.

Dimensiunea cărucioarelor

Nu luați cel mai mare cărucior. Un coș mai mare stârnește și nevoia de a cumpăra mai mult, pentru a-l umple.

Soluția este evidentă, luați un coș cât mai mic. Sau poate folosiți o sacoșă cu care ați venit de acasă. Dacă folosiți același tip de sacoșă tot timpul, este foarte probabil să cumpărați aceleași produse.

Supermarketurile folosesc trucuri pentru a-i determina pe clienti sa cumpere mai mult

Nu priviți doar în fața ochilor

Una dintre cele mai des folosite metode de a ne face să cumpăram produse la un anumit preț este poziționare lor pe raft la nivel ochilor. De ce? Pentru că suntem obișnuiți să luăm ceea ce avem în fața ochilor, dar și pentru că unor cumpărători, poate vârstnici, le este greu să se aplece, pentru a urmări prețurile de pe rafturile inferioare, unde sunt oferte mai tentante. Cum să evitați: căutați pe rafturile de jos.

Schimbarea frecventă a afișajelor

Deși ar putea exista mai multe motive pentru ca un supermarket să schimbe afișajele și aspectul, scopul final este același, să te plimbi cât mai des în căutarea unui produs.

Supermarketurile folosesc trucuri pentru a-i determina pe clienti sa cumpere mai mult

Atenție! Jucării și dulciuri în zona caselor

Aici am putea vorbi chiar de o practică nu foarte ortodoxă, pentru că profită de copii, al căror discernământ este mai mic decât al adulților, precum și de factori precum stresul si graba părinților, prin plasarea jucăriilor și dulciurilor chiar la ieșire.

În această situație nu prea mai avem timp să negociem cu cel mic cumpărarea produsului respectiv, mai ales dacă suntem și în criză de timp.

Lipsa ferestrelor spre exterior

Este o strategie mai sublită de manipulare, prin amorțirea percpeției asupra scurgerii timpului petrecut în magazin. Pentru că nu vedem dacă s-a întunecat, de exemplu, sau că s-a înnorat și e pe cale să înceapă ploaia, stăm mai mult timp în în magazin.

Evident, marile magazine vor găsi în permanență noi căi de a-i face pe cleință să cumpere cât mai mult, la fel cum aceștia vor căuta și să se adapteze și, într-un fel sau altul, să profite, conform stiripesurse.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?

PSD Eduard Martin
AUR Ovidiu Cupsa Mohammad Murad
PSD Cristina Dumitrache
PNL Bogdan Hutuca Silviu Cosa
USR Stelian Ion Remus Negoi
PSD Brailoiu

COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA



LOTO

6/49
26821204022
5/49
112932312136
joker
11431339216