Surpriză! Cine se ocupă de reabilitarea infrastructurii CFR din Portul Constanța!
Surpriză! Cine se ocupă de reabilitarea infrastructurii CFR din Portul Constanța!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestUn super mega contract a fost ”înghițit” de Webe România, de la CFR. Firma apare în dosarul mitei primite de Sebastian Vladescu, Ionut Costea, Cristian Boureanu, Dascălu, Mititelu, mită în valoare de 20 de milioane de euro, dată pentru cea mai scumpa reabilitare a unei cai ferate, din lume – București-Constanța. Sumele au fost plătite de reprezentantul asocierii de firme Swietelsky - Wiebe - Takenaka, care a câştigat în 2005 contractul de reabilitare a căii ferate. Pentru că legea în România este mai mult decât blândă și le permite companiilor/societăților să aplice la banii statului, în contextul în care sunt urmărite penal, tot pentru mangle cu banii statului, iată că Webe România își umflă din nou conturile din vistieria CFR.
CFR a semnat, la începutul lunii iunie, contractul pentru lucrările ce constau în înlocuirea infrastructurii feroviare din Portul Constanța. Din cauza complexității lucrării, și având în vedere caracterul urgent al lucrărilor, contractul a fost împărțite în două loturi: Lotul 1: lucrări pe 19 linii, totalizând 6,589 km și 32 aparate de cale; Lotul 2: lucrări pe 16 linii, totalizând 6,809 km și 43 aparate de cale.
Peste un milion de euro se duc la firma care apare în dosarul mitei de 20 milioane de euro, al lui Vlădescu
Pentru lotul 1, s-au pus la bătaie 56.100.000 lei, echivalentul a peste un milion de euro , bani care vor ajunge în conturile unei companii obișnuită cu banii statului, și anume Webe România, care a făcut cunoștință cu procurorii DNA.
Sebastian Vlădescu
Interesant este cum compania continuă să pompeze bani în compania germană, deși a ajuns în atenția procurorilor în dosarul de mită al lui Sebastian Vlădescu. 20 de milioane de euro, cu titlu de comisioane, au primit inculpații, oficiali români la acea vreme sau persoane cu influenţă asupra acestora, în legătură cu încheierea şi executarea unor contracte de reabilitare a liniei ferate Bucureşti-Constanţa şi a liniei ferate Bucureşti-Câmpina, sume care au fost plătite de reprezentantul asocierii de firme Swietelsky - Wiebe - Takenaka, care a câştigat în 2005 contractul de reabilitare a căii ferate. Recent, Sebastian Vlădescu, fost ministru al finanţelor publice, Ionuţ Costea - fost şef al Eximbank şi cumnat al lui Mircea Geoană şi fostul deputat Cristian Boureanu au fost condamnaţi la închisoare pentru fapte de corupţie în dosarul reabilitării căii ferate Bucureşti-Constanţa.
Vlădescu a fost condamnat la 8 ani şi 6 luni de închisoare cu executare. Ionuţ Costea, cumnatul lui Mircea Geoană, a fost condamnat la 7 ani de închisoare, iar fostul deputat PNL Cristian Boureanu la 4 ani şi 3 luni cu executare.
Lotul 2, ce vizează înlocuirea suprastructurii c.f. pe un număr de 12 linii și 4 diagonale principale, totalizând 6,809 km, și înlocuirea a 38 aparate de cale și seturile de traverse speciale la un număr de 5 aparate de cale a fost câștigat de Arcada Company, din Galați. Contractul pentru loctul 2 are o valoare de 60.800.000 lei.
Ambele contracte au fost atribuite prin negociere, fără publicare prealabilă
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News