TAXE şi IMPOZITE MAI MARI PENTRU CONSTANŢA, în 2020! Făgădău explică motivele creşterilor!
TAXE şi IMPOZITE MAI MARI PENTRU CONSTANŢA, în 2020! Făgădău explică motivele creşterilor!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestConstănțenii vor plăti, din 2020, taxe și impozite mai mari. Proiectul de hotărâre a fost adotat de Consiliul Local Constanța, în ședința de joi, 25 aprilie a.c.. Printre altele, va crește taxa de habitat, taxa rezervare loc parcare, dar și taxa de folosire a tramei stradale pentru vehiculele cu tonaj ridicat.
În schimb, se anunță reduceri la taxe și impozite pentru operatorii economici din turism cu activitate pe mai bine de șase luni din an, scutiri pentru transportatorii care folosesc rutele prestabilite de municipalitate. „Știu că nu sunt măsuri care să mă facă popular din punct de vedere politic, dar credeți-mă că orașul are nevoie de reguli, de predictibilitate, de stabilitate”, a punctat primarul Decebal Făgădău.
Proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor și taxelor locale la nivelul municipiului Constanța a stârnit lungi discuții în cadrul ședinței Consiliului Local Constanța. Consilierul local independent Andrei Popescu a propus trei amendamente proiectului, apreciate de primarul Decebal Făgădău – după cum a ținut să și sublinieze și în conferința care a urmat ședinței ordinare -, care la rândul său a completat cu alte două amendamente.
Într-un final, consilierii locali au votat amendamentele: vor fi scutite de la plata taxei de tramă stradală vehiculele de transport marfă cu tonaj cuprins între 2,5 și 3,5 tone (propunerea consilierului Andrei Popescu), va crește taxa de rezervare loc parcare pentru persoanele juridice la 150 lei/lună și 900 lei/an pentru autoturisme (propunerea consilierului Andrei Popescu) și la 200 de lei/an pentru persoanele fizice (propunerea primarului Decebal Făgădău), iar taxa de habitat va crește la 6,5 lei/lună/persoană (deși în proiect era propusă creșterea la 7,5 lei).
Referitor la taxa de habitat, primarul Decebal Făgădău a explicat de ce s-a recurs la mărirea acesteia: „În plus de ceea ce ne planificăm să facem intervin schimbări legislative, urmare a aderării la UE. De exemplu, avem ținte de sortare. Cu alte cuvinte, trebuie să sortăm din ce în ce mai mult deșeurile.
Știm foarte bine că Constanța nu sortează. Tocmai de aceea, anul acesta vom începe o campanie prin care Poliția Locală va asista echipajele care vin să ridice gunoiul să vedem ca măcar cele două fracții, o fracție reciclabilă și cea de deșeuri menajere, să fie un prim pas pentru atingerea acestei ținte de sortare. Anul trecut am plătit o taxă penalizatoare. Nu doar noi, ci cred că majoritatea orașelor din România, pentru că nu ne încadrăm în această țintă de sortare. Întrucât anul acesta a fost înlocuită această taxă cu o taxă pe economia circulară, ea generează o cheltuială de 5 milioane de lei suplimentară pentru bugetul orașului nostru.
Or noi trebuie să venim și, să vorbim onest, faptul că noi am majorat taxa de habitat nu înseamnă că dăm mai mulți bani la Polaris sau la groapa de gunoi, la Tracon. Ci înseamnă că, pur și simplu, am pus o sumă repartizată echitabil, astfel încât această taxă penalizatoare să incidă asupra fiecăruia dintre noi. și vă spun acest lucru, pentru că în realitate factura pe care noi o plătim lunar prestatorului de servicii de salubritate este undeva la 10 – 11 lei pentru fiecare persoană.
Noi acum colectăm cinci lei. Deci noi subvenționăm această taxă de habitat. În schimb, să plătim și această taxă pe economia circulară nu aveam de unde, nu avem sursă. De aceea, veți regăsi la proiectul de taxe și impozite o creștere a taxei de habitat la 6,5 lei. Urmare a consultărilor și dezbaterilor am redus de la 7,5 lei la 6,5 lei”, a afirmat Decebal Făgădău. Tot acesta a precizat că municipiul Constanța nu are cea mai mare taxă de habitat din țară, fiind municipii unde locuitorii plătesc și 16 lei pe lună pentru ridicarea gunoiului.
Cât privește eliminarea taxei de tramă stradală pentru vehiculele cu tonaj între 2,5 și 3,5 tone, primarul a afirmat că măsura vine să încurajeze transportul cu vehicule de transport marfă mici, prin oraș, în defavoarea celor cu tonaj mare. „Ca să înțelegeți, din această taxă de tramă stradală municipalitatea colecta aproximativ 4,3 milioane de lei.
Această categorie plătea 1,3 milioane de lei, dar era numărul cel mai mare de beneficiari. Noi încercăm să descurajăm transportul cu mașini mari în municipiul Constanța și să încurajăm transportul cu mașini mici de transport și cred că este în concordanță cu politicile europene”, a precizat primarul Decebal Făgădău. Reamintim că amendamentul a fost propus, însă, de consilierul local Andrei Popescu, nu de consilierii PSD și nici nu a fost cuprinsă în propunerea inițială.
Totodată, vor fi scutite de la plata taxei de tramă stradală vehiculele folosite pentru lucrările de îmbunătățirea infrastructurii, dar și cele care circulă pe traseele stabilite de municipalitate.
„Am depus un amendament legat de definirea mașinilor sau utilajelor asupra cărora incide această taxă. Ne aflăm în perioada în care se semnează contracte pentru îmbunătățirea infrastructurii municipiului Constnața: apă, canal, străzi. Toate utilajele și mașinile mari care vor participa la aceste lucrări, vor fi scutite, petnru că aduc plus valoare orașului nostru.
De asemenea, în ceea ce privește taxa de tramă stradală am avut discuții cu majoritatea transportatorilor și pentru dânșii am făcut o arteră, astfel încât să evităm cât se poate de mult zona centrală,. Dar am scutit traseul: drumul dinspre Valu lui Traian – I.C. Brătianu, intrarea Pasajului, Bd-ul Aurel Vlaicu, bd. Tomis DN2A, cei care deservesc Zona Industrială, zona de activități socio economice, zona de engross a orașului este scutită.
Însă pentur cei care intră în oraș cu mașini mari, această taxă a crescut și probabil că, din o neînțelegere foarte exactă a politicii noastre, știți că s-a născut un litigiu în instanță între noi și ACID, asociația lui Constantin Frățilă. Dar sunt convins că și acest litigiu va fi depășit”, a mai afirmat primarul Decebal Făgădău.
„Bugetul municipiului Constanța nu se bazează doar pe taxele și impozitele pe proprietate. Ci își bazează bugetul și pe puterea sa economică. Și mă bucur să văd că nivelul salariului mediu în municipiul Constanța a crescut. Cu cât vor fi mai multe locuri de muncă, cu cât vor fi mai multe companii care își mută sau înființează sediul social pe raza municipiului, bugetul va fi mai mare.
Or, cred că prin toate măsurile pe care le-am luat, de reducere a taxelor și impozitelor cu 60% pentru cei din turism cu o activitatea mai mare de șase luni pe an, stimulăm economia orașului. De asemenea, pentru zona de port, nu există documentație de urbanism care să fie eliberată în mai mult de 15 zile. Sunt investiții care au obținut autorizația de construire în 2 – 3 zile. Stimulăm crearea de locuri de muncă, astfel încât taxele să nu fie o povară.
Pe noi ne interesează să respectăm regulile, nu să colectăm atât de mult taxe ci să punem rândurială în viața orașului., vă repet: știu că nu sunt măsuri care să mă facă popular din punct de vedere politic, dar credeți-mă că orașul are nevoie de reguli, de predictibilitate, de stabilitate. Nu cred că în mandatul meu a fost o singură criză pe care să o simtă constănțenii”, a mai afirmat primarul Decebal Făgădău.
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News