GAURĂ de ani de zile la bugetul local! Maşini introduse CU ÎNCĂLCAREA LEGII pe traseele de maxi taxi
GAURĂ de ani de zile la bugetul local! Maşini introduse CU ÎNCĂLCAREA LEGII pe traseele de maxi taxi
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestTerţii care lucrau fără avize pe traseele 301, 302, 303, 304 şi 305 au postat anunţuri de VÂNZARE MICROBUZE!
Terţii care lucrau fără avize pe traseele 301, 302, 303, 304 şi 305 au postat anunţuri de VÂNZARE MICROBUZE!
Se poate aprecia că, de ani de zile, Primăria Municipiului Constanţa înregistrează găuri la bugetul local din cauza microbuzelor de transport călători. În ultimele săptămâni, a fost recuperată o sumă infimă, ca urmare a unor amenzi aplicate de Poliţia Locală microbuziştilor depistaţi în trafic, pe rute ale Grup Media Sud, fără a avea avize şi fără să fi achitat taxa de tramă stradală.
De la bun început facem precizarea că legea arată clar în ce condiţii poate fi exercitat serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate: „Se efectuează de către operatorul de transport rutier sau transportatorul autorizat cu mijloace de transport în comun, respectiv cu autobuze, troleibuze, tramvaie sau metrou, deţinute în proprietate sau în baza unui contract de leasing, înmatriculate sau înregistrate, după caz, în judeţul sau localitatea respectivă” - potrivit legii 92/2007, articolul 4, punctul d. Ce se petrece pe drumurile municipiului Constanţa? Haiducie! Firma care operează traseele 301, 302, 304 şi 305 (Grup Media Sud) a introdus în circuit maşini ale unor terţi, dar pentru care nu există avize.
Nu ne dăm seama dacă din necunoaşterea legii care impune ca maşinile de pe traseele adjudecate de GMS să îi aparţină acestei companii, nu unor terţi, cert este că există deja un dosar penal pentru evaziune şi spălare de bani, iar problemele companiei se acutizează. Spunem asta pentru că şi reprezentanţii Primăriei Constanţa au conştientizat (!!!) gravitatea situaţiei, aşa că de la începutul lunii au demarat controale în trafic, prin intermediul Poliţiei Locale, iar cel mai probabil avizele pentru traseele GMS nu vor mai fi emise.
De la începutul lunii, microbuzele de transport călători din municipiul Constanţa au înregistrat mari întârzieri în trafic faţă de orarul cunoscut de cetăţeni. Sincopele din trafic au fost explicate de către Grup Media Sud ca fiid cauzate de „probleme tehnice” ce ar urma să fie remediate. În realitate, așa numitele „probleme de natură tehnică” sunt, de fapt, expirarea avizului de traseu încă de la 1 octombrie a.c. pentru unele trasee ale GMS. De precizat că unele microbuze încă circulă, însă nu se ştie în ce condiţii din punct de vedere al legalităţii.
Aşa cum arăta cotidianul „Replica” de Constanţa în urmă cu câteva zile, deși avizele de traseu au expirat din data de 1 octombrie doar pentru 301 și 305, pe celelalte rute maşinile au circulat fără nici o întrerupere până pe 24 octombrie. Surse din cadrul GMS au afirmat că s-a decis retragerea microbuzelor din cauza amenzilor usturătoare primite de la Poliția Locală și Poliția Rutieră Constanța, în ultima perioadă. Motivul sancţiunilor, cum era de așteptat, a fost tocmai lipsa respectivului aviz! Probleme sunt însă la toate rutele GMS, nu doar la 301 şi 305, după cum indică procesele verbale întocmite de la începutul lunii de Poliţia Locală şi Serviciul Rutier Constanţa.
Facem precizarea că Poliţia Locală şi Serviciul Rutier au demarat de la începutul lunii o amplă acţiune de verificare în trafic a mijloacelor de transport în comun – autobuze şi microbuze. Conform datelor noastre, pe toate liniile GMS au fost depistate maşini maxi-taxi care nu deţineau avize de la administraţia locală şi nu achitau taxa de tramă stradală. Nici una din maşinile în cauză nu aparţin GMS, deşi sunt inscripţionate cu sigla companiei în cauză.
Nu este vorba despre persoane care să fi folosit abuziv sigla GMS, ci despre proprietari de microbuze care, în baza unor contracte cu GMS, deserveau rutele pentru care compania a obţinut avize de la primărie. Însă – atenţie! – la primărie există liste cu anumite maşini (într-adevăr proprietate a Grup Media Sud), iar în realitate, adică pe teren, pe trasee circulau şi alte maşini! Evident, acestea nu aveau aviz, nu plăteau tramă stradală, unele nu erau înmatriculate cu numere de Constanţa şi nu sunt proprietatea Grup Media Sud.
Maşinile depistate fără avize
Astfel, un control comun al Poliţiei Locale şi Serviciului Rutier din cadrul IPJ Constanţa a fost derulat în perioada 10 – 12 octombrie a.c. (fix înainte ca GMS să depună solicitarea pentru prelungirea avizului), prilej cu care au fost aplicate „19 sancțiuni contravenționale persoanelor fizice sau juridice care executau transport public de persoane pe raza municipiului Constanța, pentru lipsa avizului de traseu/cap linie și neachitarea taxei pentru utilizarea tramei stradale”, au precizat, la data respectivă, polițiștii locali. Valoarea totală a amenzilor a fost de 38.250 lei.
Potrivit informaţiilor noastre, pe traseele GMS circulau, fără avize, car cu microbuze inscripţionate cu sigla companiei GMS, următoarele maşini, pe lângă cele din documentaţia depusă la primărie pentru avize:
301: CT 15 RHN, CT 28 SBI, CT 14 YIY, CT 27 VTC, CT 15 YIY, CT 17 TNR;
303: IL 01 UTM, IL 01 WYN, CT 86 BUR, CT 97 RLA, CT 89 RLA, CT 42 TAN, CT 14 YYY;
304: CT 55 DCT, CT 06 MAM, CT 30 SEZ, CT 12 YSZ, CT 61 EXP, CT 10 GSU, CT 99 DCT, CT 28 GUL, CT 99 GSU, CT 88 DCT;
305: CT YGR, CT 56 CMS, CT 47 CMS, CT 10 DEV, IL 11 UTM, CT 17 YGR.
Proprietarii de microbuze se grăbesc să scape de ele!
Cum ultimele evenimente arată că afacerea cu microbuze este „pe moarte” (pe traseele GMS, unde operau şi terţii), au apărut şi anunţuri privind vânzarea maşinilor. Astfel, un proprietar de microbuze a scos la vânzare 2 dintre maşinile deţinute, după cum arată anunţul postat pe Facebook (click pe imagini!).
De precizat că în Constanţa operează în regim maxi-taxi şi firma Dorada, în afară de GMS. Aceasta nu s-a regăsit pe lista sancţiunilor Poliţiei din punctul de vedere al avizelor ori a taxei de tramă stradală. Iată însă, pentru ambele firme menţionate, documentele oficiale depuse la Primăria Constanţa, privind maşinile pentru care au solicitat şi obţinut, la un moment dat, avize (click pe imagini!):
Ce spun reprezentanţii GMS după controalele Poliţiei Locale
„Precizăm și că trama stradală a fost plătită. Informațiile vehiculate în spațiul public de surse din cadrul Primăriei Constanța, sunt mincinoase, dorindu-se astfel să fie denigrată compania noastră în favoarea altor operatori de transport și pentru alte interese. GMS este o companie apreciată de constănțeni ceea ce se poate remarca și din faptul că este o societate veche de peste un deceniu în piața locală de transport, cu continuitate și cu o clientelă constantă. Vă înștiințăm că într-o perioadă relativ scurtă, compania a fost amendată cu sume de ordinul zecilor de mii de lei, fiind situații în care un microbuz a fost amendat și de două ori pe zi, ceea ce ne-a pus în imposibilitatea temporară de a ne susține financiar activitatea, situație care a condus temporar la dificultăți în a presta serviciile de transport în același ritm ca cel anterior, situație creată de presiunea exercitată în mod abuziv de autoritățile locale. Nu în ultimul rând, precizăm că societatea noastră nu a beneficiat vreodată de sume de la bugetul autorității locale, practică aceleași prețuri din anul 2000, în condițiile în care numai prețul motorinei s-a scumpit de cel puțin cinci ori. GMS a făcut acest lucru pentru că a dorit să practice prețuri pe măsura bugetului constănțeanului, noi respectându-ne clienții și încercând să venim în întâmpinarea acestora, astfel cum am dovedit în timp și prin înființarea de noi trasee, la solicitarea constănțenilor, prin transportarea gratuită a persoanelor cu handicap și a persoanelor cu situație socială deosebită etc. Având în vedere cele de mai sus, considerăm că anumite persoane și instituții doresc să denigreze activitatea Grup Media Sud și, mai mult decât atât, urmăresc să scoată de pe piață transporturilor din Constanța compania noastră, companie a constănțenilor”, au transmis reprezentanţii GMS pe Facebook.
Vom reveni cu detalii.
Alexandra CUCU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News