O mămică vrea să o dea în judecată pe diriginta fiului ei: ‘E un SEMNAL DE ALARMĂ pentru părinţii care nu au curajul să ia atitudine!’
O mămică vrea să o dea în judecată pe diriginta fiului ei: ‘E un SEMNAL DE ALARMĂ pentru părinţii care nu au curajul să ia atitudine!’
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestSe întâmplă la Constanţa!
Se întâmplă la Constanţa!
O mămică din Constanța este hotărâtă să se adreseze instanței de judecată și să depună plângere penală pentru abuz în serviciu pe numele unor profesori de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Constanța, după ce aceștia, reclamă femeia, au neîndreptățit copilul, pedepsindu-l prin note mici la cursuri și prin scăderea notei la purtare.
Ba mai mult, spune femeia, diriginta clasei în care este înscris fiul ei ar fi făcut presiuni asupra ei să-l mute pe băiat la altă școală, iar psihologul școlar i-ar fi atras atenția că acesta are nevoie de tratament medicamentos. „Eu nu spun că fiul meu este stană de piatră la ore, dar nici nu a făcut fapte atât de grave încât să se justifice aceste represalii. Nu a jignit profesorii, nu este violent. Dar în schimb este jignit, este făcut prost, iar diriginta a făcut presiuni să îl mut la altă unitate școlară”, reclamă mama.
I.N.C., în vârstă de 13 ani, este elev al Colegiului Național „Mihai Eminescu” Constanța. Nu este un elev de nota 10, dar nici ultimul din clasă, după cum spune mama lui. La fel, nu este cel mai cuminte și au fost dăți când a deranjat orele de curs. Dar, spune mămica, de aici până la a fi pedepsit prin note mici sau la a-i fi scăzută media la purtare, este cale lungă! Iar, după cum a precizat femeia, probleme sunt doar la orele câtorva profesori și în atitudinea dirigintei clasei.
„Copilul a fost înscris, în urmă cu doi ani, la colegiul respectiv în clasa a V-a, urmare a unei testări.
Problemele au început în semestrul al II-lea, la orele de limba engleză. Copilul mai deranja orele, dar nu cred că atât de tare încât să fie pedepsit prin note. Primea note de 3 sau 2, pentru că vorbea în timpul orelor, în contextul în care în lucrări avea note mari. La momentul acela nu știam că pot cere o justificare, așa că nu am spus nimic. La sfârșitul semestrului clasei a V-a, doamna de engleză a lăsat copilul corijent.
Am fost să vorbesc cu doamna dirigintă, iar dânsa mi-a spus că cel mai bine ar fi să-l mut la altă școală. Nu am fost de acord, dar făcea presiuni asupra mea, îmi spunea că dacă vreau să-l treacă doamna de engleză, ar trebui să îl transfer. Am refuzat, am spus că va face meditații în timpul vacanței și se va redresa. Mai mult, psihologul școlii, de față cu diriginta, mi-a spus că fiul meu ar avea nevoie de medicație. Dar copilul meu nu are nici o problemă! La serbarea de sfârșit de an am aflat că băiatului i-au fost scăzute trei puncte la purtare. Pentru că scrisese un cuvânt urât pe o foaie unei fete, pentru că se îmbrâncise cu alți copii și al treilea punct pentru că așa au decis profesorii. Am tăcut din gură”, a relatat mămica cu privire la problemele din clasa a V-a.
Un nou an școlar, aceleași probleme, dar agravate. „A început clasa a VI-a, au început din nou problemele cu doamna de engleză, dar și cu alte profesoare, care îl notau cu 2 sau 3 pentru că făcea gălăgie. De exemplu, la muzică a primit notă mică pentru că ar fi întrebat la ce îi folosește muzica. La matematică, chiar dacă rezolva o parte din exercițiu, dacă era acuzat că vorbea neîntrebat, iar primea notă mică. Diriginta mă chema la școală, îmi spunea că băiatul meu deranjează orele și că îi va scădea din nou un punct la purtare.
Am întrebat ceilalți copii din clasă, ei îmi spuneau că nu doar fiul meu vorbea și deranja”, a mai afirmat mămica. Iar neînțelegerile cu diriginta au continuat, spune mămica, pentru a culmina, anul acesta, la sfârșitul clasei a VI-a, din nou cu scăderea notei la purtare, de data aceasta cu două puncte, pentru că a deranjat orele, dar și desfășurarea Evaluării Naționale, și din nou cu presiuni din partea dirigintei ca minorul să fie mutat la altă școală. „Mi se spunea să mut copilul, pentru că altfel va fi exmatriculat, pentru că are prea multe abateri. Dar ce a făcut atât de grav?
Copilul meu este făcut prost, este jignit. A fost acuzat că și-a însuşit bunuri care nu erau ale lui, adică o foarfecă și o panglică. Orice se întâmpla în clasă, el era de vină! La o oră chiar profesorul chiar i-a spus că este prea cuminte pentru ultima oră în clasa respectivă! Am discutat cu diriginta, mi-a spus că fiul meu perturbează orele și că sunt părinți supărați.
Dar nu este singurul care perturbează orele, dar numai el este acuzat. Și, normal, și el se revoltă. Am purtat discuții cu directorul și directoarea adjunctă, mi s-au dat asigurări că nu se pune problema de exmatriculare sau de transfer la altă școală, că nu sunt probleme atât de grave. Dar în continuare copilul meu are de suferit”, a mai arătat mămica.
Scăderea notei la purtare, contestată la ISJ Constanța
Drept pentru care, la jumătatea lunii iunie a.c.. mămica a contestat sancțiunea primită – respectiv scăderea notei la purtare – la Inspectoratul Școlar Județean Constanța, în sesizarea transmisă relatând toate nemulțumirile. Răspunsul ISJ Constanța nu a dat câștig de cauză mămicii indignate, considerându-se, pe baza declarațiilor cadrelor didactice și a documentelor, că scăderea notei la purtare a fost justificată.
„În vederea clarificării aspectelor sesizate, au fost purtate discuții cu directorii unității de învățământ, cu cadrele didactice care în anul școlar 2017 – 2018 au predat la clasa a VI-a și au fost verificate documentele puse la dispoziție de unitatea de învățământ. Concluziile verificărilor efectuate de către echipa de inspectori sunt: nu ați atașat dovezi care să vă susțină afirmația că elevul nu a avut probleme anterior clasei a V-a; afirmațiile dvs. privind stările conflictuale perpetuate de dirigintă și presiunile exercitate în vederea transferului elevului C.I.N. la o altă unitate de învățământ sunt contrazice de cadrele didactice, referatele acestora, memoriu al părinților clasei a VI-a, mustrăzile scrise și verbale primite de elev – pe 6.03.2017, 6.04.2017, 27.10.2017, 19.10.2017 și semnate de dvs., urmate de scăderea notei la purtare; referitor la înștiințarea dumneavoastă privind scăderea notei la purtare pe semestrul II a fiului s-a constatat că există dovada trimiterii acesteia de către dirigintă petrun Poșta Română. Considerăm că numai o bună colaborare între părinți, cadrele didactice și conducerea unității de învățământ pot determina asigurarea desfășurării optime a procesului instructiv- educativ pentru fiul dvs”, se arată în răspunsul ISJ Constanța.
Copilul a fost evaluat psihilogic. Ce spune specialistul
În luna iulie a.c., având în vedere acuzațiile că băiatul ar avea probleme și ar avea nevoie de medicație, mămica a luat decizia să realizeze și o evaluare psihologică. Iar specialistul a notat: „Copilul susține că se simte deseori neîndreptăți de către profesoara de engleză sau de către doamna dirigintă, uneori este insultat sau înjosit, antrenând din partea lui un comportament neadecvat. „Atunci când mă învinovățește pe nedrept, n-o mai bag în seamă”, „când se poartă urât cu mine, nu vreau să fiu ascultător”, „simt în interior că sunt furios”, „nu mă înțelege”.
Copilul resimte ca fiind pasiv-agresiv comportamentul profesorilor și deseori se simte vizat și pedepsit pe nedrept: „Orice ar fi, ei spun că e din cauza mea, dar sunt mai mulți care vorbesc în timpul orei”, „îmi fac doar mie observație, chiar dacă eu nu fac nimic”. Aceste conflicte generează stări de agitație, nervozitate, indisciplină și rezistență la schimbare. Acesta este în proces de adaptare la situația creată, solicitând intens resursele sale disponibile. Uneori se simte marginalizat, exclus și victima derâderilor și a insultelor unor colegi sau profesori.
Ca mecanism de compensare manifestă uneori gesturi neadecvate și comportament ce deranjează pe ceilalți. (...) Minorul prezintă o dezvoltare normală, cu dificultăți moderate de relaționare cu adulții (profesorii). Se remarcă ușoară anxietate, instabilitate psiho-emoțională și tensiuni emoționale datorate situației școlare”. În concluzie, psihologul punctează că este necesară „eliminarea factorilro disfuncționali în cadrul relației dintre copil și profesori (comportament binevoitor, respectuos, de acceptare din parte profesorilor, responsabilizarea minorului, disciplina activă, impunerea de limite sănătoase)”.
„Se recomandă ca elevul să stea în prima bancă în timpul orelor de curs, pentru a facilita contactul și conexiunea cu profesorii și a stimulării atenției acestuia. Se recomandă menținerea unui cadru pozitiv optimist și onest pentru a facilita dezvoltarea încrederii în forțele proprii, precum și încrederea în cadrele didactice. Recomandăm promovarea unei imagini corecte în fața grupului de colegi și a cadrelor didactice. Este necesar să fie evidențiate calitățile tânărului, pentru a stimula nevoia de reușită, fiind protejat de răutățile și ironiilor celor din jur”.
„Copilul nu vrea să se mute la altă școală, nici eu nu vreau”
În urma răspunsului negativ din partea ISJ cu privire la notele scăzute la purtare, mămica este hotărâtă să continue demersurile pentru a face dreptate. Drept pentru care, a sesizat mai departe Ministerul Educației și intenționează să depună plângere pe numele dirigintei și a altor profesori, pe care îi acuză de abuz în serviciu.
„Vreau să trag un semnal de alarmă și pentru alți părinți, care nu au curajul să meargă mai departe când se confruntă cu astfel de nedreptăți. Este vreau ca băiatului meu să îi fie bine la această școală, la Colegiul „Mihai Eminescu”, căci este o școală bună, cu profesori buni. Dar din păcate nu sunt toți așa și nu vreau să le fac jocul unor profesori care vor să fie mutat. Dacă băiatul își dorește, eu îl mut, dar nu pentru că diriginta sau doi – trei profesori fac presiuni asupra mea în acest sens.
Eu nu cred că băiatul meu este stană de piatră, dar atât timp cât nu jignește, nu este violent, nu absentează, mi se spune că nu a făcut nimic grav, de ce s-a ajuns să-i fie scăzută nota la purtare, să fie jignit, să primească note de 2 și 3, la unele materii, pentru aspecte care nu au legătură cu cunoștințele însușite?”, a subliniat mămica.
Directorul colegiului: „Noi nu renunțăm la el, nu se pune problema de exmatriculare!”
Referitor la cele semnalate, prof. Stelian Marinescu, directorul Colegiului Național „Mihai Eminescu” a afirmat pentru „Replica de Constanța” că băiatul nu este un element problemă, având doar „scăpări”. „Nu se pune problema de exmatriculare sau de transfer la altă școală, noi nu renunțăm la el. Au fost într-adevăr situații când a deranjat prin comportamentul său, dar nu a făcut nimic grav, doar „comicării” de copil. Noi am discutat în mai multe rânduri cu mama, urmează să mai discutăm, am avut o comunicare foarte bună, problemele se pot soluționa prin colaborare. Iar din partea școlii, mama are tot sprijinul și colaborarea”, a afirmat prof. Stelian Marinescu.
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News