REPLICA ONLINE CONSTANTA

29.4° Constanța Mie., 31 Iul. 2024
Anul XX Nr. 6807
29.4° Constanța Miercuri, 31 Iulie 2024 Anul XX Nr. 6807
 

Trasul în țeapă există și la case mari

Trasul în țeapă există și la case mari

Replica API 21 iulie 2022 | 00:00 169

Magazinele mari cu articole pentru casă și gradină își trag clienții în țeapă cu repararea și returnarea produselor. În mod normal, la aceste magazine, garanția produselor este de 2 ani, iar dacă s-a întâmplat ceva cu produsul pe care l-ai achiziționat, magazinele sunt obligate să le repare/schimbe/să-ți dea banii înapoi. Problema mai mare este că magazinele nu lucrează în conformitate cu legea, acestea având un termen de 30 de zile în care sunt obligate să-ți dea alt produs., deși legea spune total altceva. Magazinele confirmă că în termini legali, produsul trebuie reparat în 15 zile lucrătoare, altfel se înlocuiește produsul.

Un client nemulțumit că legea nu se respectă

Un client al acestor magazine de casă și grădină a achiziționat un hidrofor, acesta s-a defectat în termen de o lună și jumătate, iar în momentul în care clientul s-a dus cu produsul la reparat, aceștia au spus că este gata în 30 de zile. În condițiile în care fără un hidrofor nu ai apă menajeră în casă, clientul și-a achiziționat un nou hidrofor între timp: “M-am dus și am cumpărat alt hidrofor. Nu puteam să stau 30 de zile fără apă în casă. Și când m-au sunat să vin după hidroforul reparat le-am zis că am cumpărat altul și că vreau banii înapoi. Evident că am avut probleme cu acest lucru și nu voiau să-mi înapoieze banii.”

Articolul 11, alineatul 4 prevede că orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.

Magazinul ne-a confirmat că termenul de reparație pentru produsele stricate este de 15 zile lucrătoare, iar dacă produsul nu poate fi reparat, aceștia îl înlocuiesc cu altul nou, fără a mai fi plătită suma care s-a oferit inițial pe produs.

Ce prevede legea în acest caz

Legea 449/2003 ne prezintă foarte clar faptul că vânzătorii trebuie să îi asigure clientului cele mai bune servicii, altfel pot plăti amenzi contravenționale conform faptei.

Art 23. - (1) Constituie contravenţii următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează:

a) nerespectarea prevederilor art. 20 şi 21, cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei

b) nerespectarea prevederilor art. 9, 11 şi 19, cu amendă de la 5.000 lei la 25.000 lei.

(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de către reprezentanţii împuterniciţi ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Articolul 13 ne confirmă: Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.

Nerespectarea articolelor 20 și 21 poate aduce vânzătorului amenzi cuprinse între 1000 și 2000 de lei, cum spune chiar articolul 23 alineatul 1, iar nerespectarea prevederilor 9, 11 și 19 se pedepsește cu amendă de la 5000 la 25.000 de lei.

Art. 20. - (1) Garanţia trebuie să cuprindă menţiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului şi să ateste în mod clar că aceste drepturi nu sunt afectate prin garanţia oferită.

(2) Garanţia trebuie să precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garanţie, durata medie de utilizare, modalităţile de asigurare a garanţiei - întreţinere, reparare, înlocuire şi termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea şi adresa vânzătorului şi ale unităţii specializate de service.@

(3) Garanţia trebuie redactată în termeni simpli şi uşor de înţeles

Art. 21. - (1) La cererea consumatorului garanţia va fi oferită în scris sau pe orice alt suport durabil, disponibil şi accesibil acestuia.

Art. 9. - Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.

Art. 19. - Garanţia este obligatorie din punct de vedere juridic pentru ofertant, în condiţiile specificate în declaraţiile referitoare la garanţie şi în publicitatea aferentă.

Așadar, zicala “clientul nostru, stăpânul nostru” are toate drepturile să existe și să fie folosită deoarece legea susține clientul în momentul în care se săvârșește o nedreptate asupra lui.

Ariana MANTA

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA



LOTO

6/49
17646484143
5/49
20164023815
joker
172536133513