REPLICA ONLINE CONSTANTA

24.3° Constanța Mie., 14 Aug. 2024
Anul XX Nr. 6821
24.3° Constanța Miercuri, 14 August 2024 Anul XX Nr. 6821
 

Ucraina importă prin Constanța cantități uriașe de motorină produsă în India din petrol rusesc

Ucraina importă prin Constanța cantități uriașe de motorină produsă în India din petrol rusesc

Andreea POPA 10 noiembrie 2023 | 00:00 6619

România este unul din principalii furnizori de motorină ai Ucrainei, iar cel mai important traseu pentru alimentarea țării vecine măcinate de război este prin Portul Constanța. Luna octombrie a marcat un vârf al volumelor de motorină importate de Ucraina prin terminalele portuare românești, iar cea mai mare parte din carburantul care a trecut prin Constanța a venit din India. O ironie amară a războiului, în condițiile în care India produce această motorină din petrolul rusesc pe care Kievul se străduie din răsputeri să-l evite, tocmai pentru a nu finanța propria invadare.  

Ucraina importa prin Constanta cantitati uriase de motorina produsa in India din petrol rusesc Portul Constanța

Războiul declanșat de Rusia în Ucraina duce la situații ciudate pe piața carburanților, una vitală pentru ucraineni. Aceștia trebuie, pe de-o parte, să-și alimenteze economia și populația, dar și eforturile de război. Problema Kievului este că inamicii ruși erau printre cei mai importați furnizori de motorină, iar prin importul de produse rusești ar finanța, practic, invazia propriei țări. 

Ucraina a dat și o lege în acest sens, prin care a interzis în mod expres importurile de țiței și combustibili neînsoțiți de documente de origine care să ateste proveniența non-rusă. Una din câștigătoarele acestei decizii este chiar România, atât prin propria motorină, produsă la rafinăriile OMV Petrom, Rompetrol și Lukoil, pe care o exportă direct Ucrainei, cât și prin cea a cărei livrare o intermediază prin porturile sale. 

Ucraina a interzis prin lege importurile de produse petroliere rusești

Așa se face că volumele de motorină importate de Ucraina prin terminalele portuare românești au crescut în luna octombrie cu 60% față de septembrie, până la 141.000 de tone, potrivit presei ucrainene. Este vorba doar despre cantitățile importate pe cale maritimă, nu și de cele cumpărate direct de la rafinăriile din România. Interesant este însă altceva. Conform datelor prezentate de Profit, motorina care a ajuns în octombrie în România pe cale maritimă provine din patru țări. Cea mai mare cantitate provine, de departe, din India (130.000 de tone), urmată de Turcia (93.000 de tone), Grecia (86.000 de tone) și Italia (80.000 de tone).

Conform noilor reguli impuse de autoritățile de la Kiev începând cu 17 octombrie, importatorii de produse petroliere sunt obligați să furnizeze certificate de origine nu numai ale țării de expediere, ci și ale țării de producție, precum și documente care confirmă ruta de livrare de la rafinărie până la granița cu Ucraina. Motorina indiană importată prin Constanța și Galați respectă legislația ucraineană de interzicere a produselor rusești, însă doar la prima vedere. Și asta pentru că motorina indiană, care reprezintă cea mai mare parte a carburantului diesel cumpărat de Ucraina, este fabricată, de fapt, din petrol rusesc. 

Ucraina importa prin Constanta cantitati uriase de motorina produsa in India din petrol rusesc foto cu rol ilustrativ

India a inundat Europa cu motorină obținută din petrol rusesc

Nu mai este un secret că India a devenit după începerea războiului din Ucraina și instituirea restricțiilor economice împotriva Moscovei cel mai mare importator de țiței rusesc, în special Urals, cel folosit pentru fabricarea motorinei. Iar apetitul Indiei pentru petrolul rusesc este atât de mare (în martie ajunsese la 1,6 milioane de barili pe zi), încât Moscova și-a permis chiar să-l scumpească până la 80 de dolari barilul, adică peste pragul occidental de preț, de 60 de dolari. Asta în condițiile în care, inițial, Rusia i l-a oferit Indiei la un preț ”promoțional”, așa cum a procedat și cu China, pentru a-și susține economia și eforturile de război. Rezultatul este că rafinăriile din India au inundat acum pur și simplu Europa cu motorină produsă din țițeiul rusesc. Dacă înainte de 2022, India vindea 154.000 de barili motorină pe zi în Europa, în primăvară ajunsese la 200.000 de barili pe zi, iar acum se îndreaptă spre noi recorduri. Iar o mare parte ajunge prin Constanța în Ucraina, care a ajuns să ofere indirect bani Rusiei și să finanțeze propria invazie. 
 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
nu ma simt bine
2
0
sa va mut la marmacie, sa-mi fie bine si mie
0
0
Mai recupereaza si Romania ceva din cat a pierdut din cauza invaziei Ruse in Ukraina pentru ca tranzitul asta prin portul Constantza costa,dealtfel nu doar motorina ci totalul marfurilor trecute prin portul Constantza sau dublat fatza de cat era inainte de razboi parca asha se spunea odata.
4
0
iti bag eu un stalp in koor ! Si mwie cu kkt ! Cu popi cu tot !
2
5
Razboiul din Ucraina s-a dovedit a fi greu si costisitor pentru americani, un razboi de uzura, lung si fara un rezultat concret ! Asa ca si-au mutat jucariile in Orientul Mijlociu, cu arabii au experienta, sau mai jucat cu ei....plus ca roadele apar imediat ! Ucraina , in aceasta iarna....se va intoarce Maica Rusie ! Din toata povestea asta UE iese cel mai sifonata,colaps economic, sau bagat bani fara masura,pentru moftul americanilor....
11
6
Din cate am auzit , lui Zely au inceput popii sa-i cante salpii....
9
6
indienii sint comercianti. ucraina incepe sa piarda viteza, alegeri nu se tin. de ce ii este frica lui zelenski de popor?
10
5
india ca si toate tarile in timpul razboaelor profita ! iar alti ...sughita ! america cel mai mult ,romania cel mai putin!
9
3
Sarmanul jelensky, nu mai e in prim plan!
11
5
Pai sunt si p****i pe deasupra
5
2
banii n au miros , era de asteptat acest gen de afacere cu produse petroliere . nu toti asculta de UE si USA . india la ora atuala este o noua mare putere , se pare ca si populatia este peste a chinei .
11
2
Să treacă rușii de Ucraina și Moldova și să ajungă buriatii și cecenii la Rromanika, să vă tăvălesc țigăncile puțin
9
9
Sunt curios dupa ce trece Rusia de Ukraina si Moldova cum vor face fata armata si economia si ce pensii speciale vom plati
15
3
m**e
7
0

REPLICA



LOTO

6/49
2353438259
5/49
33731101522
joker
5377104016