UE a adoptat o lege care prevede combustibili mai ecologici pentru transportul maritim
UE a adoptat o lege care prevede combustibili mai ecologici pentru transportul maritim
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestUtilizarea într-o mai mare măsură a combustibililor din surse regenerabile ÅŸi cu emisii scăzute de carbon va reduce amprenta de carbon a sectorului maritim din UE, în urma adoptării de către Consiliul UE, marÅ£i, a unui nou regulament privind aÅŸa-numita iniÅ£iativă FuelEU în domeniul maritim, informează un comunicat de presă al preÅŸedinÅ£iei spaniole.
"Noua lege va oferi securitate juridică operatorilor de nave ÅŸi producătorilor de combustibili ÅŸi va contribui la lansarea producÅ£iei la scară largă de combustibili maritimi durabili, îndeplinind astfel în mod substanÅ£ial obiectivele noastre climatice la nivel european ÅŸi mondial", a declarat ministrul spaniol al Transporturilor, Raquel Sanchez Jimenez.
Principalul obiectiv al iniÅ£iativei FuelEU în domeniul maritim, ca parte esenÅ£ială a pachetului legislativ "PregătiÅ£i pentru 55" al UE, este de a creÅŸte cererea de combustibili din surse regenerabile ÅŸi cu emisii scăzute de carbon, de a spori utilizarea consecventă a acestora ÅŸi de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră din sectorul transportului maritim, asigurând în acelaÅŸi timp buna desfăşurare a traficului maritim ÅŸi evitând denaturarea pieÅ£ei interne. Noul act legislativ urmăreÅŸte să plaseze transportul maritim pe traiectoria realizării obiectivelor climatice ale UE pentru 2030 ÅŸi 2050 ÅŸi ar trebui să joace un rol fundamental în realizarea obiectivelor Legii europene a climei.
Noul regulament include în special măsuri pentru a se asigura că intensitatea gazelor cu efect de seră generate de combustibilii utilizaÅ£i de sectorul transportului maritim va scădea treptat în timp, cu 2% în 2025, până la 80% până în 2050, precum ÅŸi un regim special de stimulente pentru a sprijini utilizarea aÅŸa-numiÅ£ilor combustibili din surse regenerabile de origine nebiologică (RFNBO) cu un potenÅ£ial ridicat de decarbonizare. Este prevăzută, de asemenea, obligaÅ£ia navelor de pasageri ÅŸi a containerelor de a utiliza alimentarea cu energie electrică de la mal pentru toate nevoile de energie electrică atunci când sunt amarate la chei în principalele porturi ale UE începând din 2030, în vederea reducerii poluării aerului în porturi, care se află adesea în apropierea unor zone dens populate.
În urma adoptării formale de către Consiliu, noul regulament va fi publicat în Jurnalul Oficial al UE după perioada de vară ÅŸi va intra în vigoare în 20 de zile de la publicare. Noile norme se vor aplica de la 1 ianuarie 2025, cu excepÅ£ia articolelor 8 ÅŸi 9, care se vor aplica de la 31 august 2024, scrie agerpres.ro.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.