Un fost director al Navrom se va ocupa de reabilitarea Tunelului Palas
Un fost director al Navrom se va ocupa de reabilitarea Tunelului Palas
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCompania Națională de Căi Ferate CFR SA a atribuit în cursul zilei de marți, 2 mai 2023, contractul privind ,,Reabilitarea și electrificarea liniei CF 816 Palas – Port A, consolidare tunel km. 224+670 – 225+160 pentru a asigura al doilea acces feroviar în Portul Constanța – expertiză și DALI“. Câștigătoare a fost desemnată o firmă din București, deținută de Constantin Hârțan, fost director general Navrom și prieten la cataramă cu doi ,,jupâni” din PSD, fiind vorba despre Dan Nica – șeful PSD Galați, europarlamentar și fost ministru al Comunicațiilor. O altă relație a lui Hârțan este Viorel Ștefan, deputat PSD, vicepremier în Guvernul Dăncilă și fost ministru de Finanțe în Guvernul Grindeanu.
Tunelul lui Anghel Saligny din Constanța, primul tunel urban din România, construit la sfârșitul secolului al XIX-lea, lăsat în paragină de ani buni, se degradează pe zi ce trece, și va fi reabilitat. Câștigătoarea licitației a fost desemnată societatea ISPCF SA din București. Pentru serviciile sale, firma va primi 449.000 de lei fără TVA, adică 534.100 de lei cu TVA. Societatea câștigătoare are termen 45 de zile de la emiterea de către SRCF Constanța a ordinului de începere a prestării serviciului. Expertiza Tehnică şi întocmirea DALI se vor realiza în vederea reabilitării și eventual electrificării liniei cf 816 Palas - Port A, precum şi a consolidării tunelului existent între km. 224+670 şi 225+160.
Patronul firmei, legături cu PSD
Constantin Hârțan, unicul asociat al societății ISPCF SA din București, este cunoscut pentru relațiile pe care le are cu șefii PSD, fiind vorba despre Dan Nica - șeful PSD Galați, europarlamentar și fost ministru al Comunicațiilor, dar și cu Viorel Ștefan, deputat PSD, vicepremier în Guvernul Dăncilă și fost ministrul de Finanțe în Guvernul Grindeanu.
Constantin Hârțan a ocupat funcția de director general al Companiei de Navigației Fluvială Română – Navrom, în perioada 1997 – 2018.
Tunelul dintre stația Palas și Constanța Port A a fost lăsat în paragină
Iată că, după 30 de ani, timp în care a fost lăsat în paragină, vin și vești bune. CFR Constanța a lansat licitația pentru achiziția serviciului de expertiză și DALI (Documentație de avizare a lucrărilor de intervenții) pentru reabilitarea și electrificarea Tunelului Anghel Saligny din Constanța (linia CF 816 Palas – Port A). Valoarea estimată a proiectului este de peste 100.000 de euro.
Tunelul dintre stația Palas și Constanța Port A este inclus în categoria lucrărilor de artă din Patrimoniul Național. Tunelul subtraversează calea ferată dublă 813 Constanța- Mangalia, DN 39 Constanța – Mangalia, străzi și diverse conducte de termoficare, gaze, canalizare, alimentare cu apă de pe teritoriul municipiului Constanța. Circulația pe linie a fost închisă în anul 1992, în urma inundațiilor din luna iulie a aceluiași an, care au provocat mai multe alunecări superficiale de teren pe taluzele tranșeei, cât și din cauza degradărilor avansate ale căptușelii tunelului, a colmatării șanțurilor de scurgere.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News