REPLICA ONLINE CONSTANTA

20.4° Constanța Dum., 1 Sept. 2024
Anul XX Nr. 6839
20.4° Constanța Duminică, 1 Septembrie 2024 Anul XX Nr. 6839
 

Unii pensionari trebuie să dovedească de două ori pe an că mai trăiesc

Unii pensionari trebuie să dovedească de două ori pe an că mai trăiesc

Deria ISLEAM 22 iulie 2024 | 00:00 530

Noua legislație privind pensiile stabilește că pensionarii care locuiesc în afara țării trebuie să trimită de două ori pe an un document care atestă că sunt în viață, denumit certificat de viață.

Unii pensionari trebuie sa dovedeasca de doua ori pe an ca mai traiesc

Cum dovedesc pensionarii din afara țării că mai sunt în viață
Legea 360/2023 specifică că termenele limită pentru transmiterea certificatelor de viață către casele de pensii sunt 31 martie și 30 septembrie ale fiecărui an. În prezent, certificatul de viață trebuie trimis autorităților doar o dată pe an, până la sfârșitul lunii decembrie, scrie cugetliber.ro.

„Beneficiarul nerezident are obligația de a semna certificatul de viață în fața unei autorități legale de pe teritoriul statului de domiciliu sau de ședere permanentă, după caz, respectiva autoritate certificând acest fapt”, se arată în ordinul președintelui Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP).

Autoritățile în prezența cărora trebuie semnat certificatul de viață
Practic, pensionarul aflat în străinătate trebuie să semneze partea A a certificatului de viață în prezența unei autorități legale din statul de reședință sau domiciliu, care poate fi o instituție de pensii, o autoritate administrativă locală, un notar public, un consulat al României sau un birou al unui patronat cu care Casa Națională de Pensii Publice a încheiat acorduri de colaborare.

Spre exemplu, dacă pensionarul se află în Italia instituțiile în prezența cărora semnează sunt următoarele: Institutul Național de Asistență Socială (INAS) din Italia, Institutul Național Confederal de Asistență (INCA) din Italia și Institutul de Tutelă și Asistență a Muncitorilor (ITAL-UIL) din Italia, în vederea confirmării existenței persoanei, mai arată sursa citată.

Când este vorba de solicitarea beneficiarului care nu e rezident, autoritatea legală va certifica faptul că partea A a certificatului de viață a fost semnată personal de către titularul drepturilor, urmând ca mai apoi să completeze și partea B a certificatului.

Cum se poate trimite certificatul de viață la autoritățile române
Certificatul de viață poate fi trimis prin poștă, la sediul casei teritoriale de pensii, prin fax, la numărul oficial al casei teritoriale de pensii, sau prin e-mail, scanat, la adresa electronică oficială a casei teritoriale de pensii, disponibilă pe site-ul acesteia.

Dacă beneficiarul nerezident nu prezintă sau nu transmite certificatul de viață în termenele stabilite, casa teritorială de pensii care se ocupă de acest proces va suspenda drepturile cuvenite titularului, încă de luna următoare expirării termenelor.

În cazul în care beneficiarul nerezident transmite certificatul de viață după expirarea termenelor prevăzute, drepturile din cadrul sistemului public de pensii se vor relua cu data suspendării, cu respectarea termenului general de prescripție și doar dacă în ceea ce privește data suspendării și data reluării plății nu a intervenit, conform legii, o altă cauză care să suspende sau să oprească plata, conform fanatik.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA


LOTO

6/49
19621262040
5/49
9302172127
joker
137928365