Val de nereguli descoperite de Curtea de Conturi la Primăria Băneasa
Val de nereguli descoperite de Curtea de Conturi la Primăria Băneasa
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestLa nivelul județului Constanța, Curtea de Conturi a constatat mai multe nereguli și abateri. Acestea au fost scoase în evidență de un raport publicat recent ce a fost întocmit după controalele ce au avut loc anul trecut și care vizează activitatea financiară a unității administrativ teritoriale din Costinești. Rezultatele nu sunt foarte bune, fiind constatate mai multe nereguli.
Din anul 2018 și până la data auditului, la unitatea administrativ teritorială din localitatea Costinești, au fost constatate mai multe nereguli. Astfel, în perioada efectuării auditului și anume 11 martie - 12 aprilie 2019, au fost contatate mai multe nereguli.
Principalele constatări
La nivelul UATC Băneasa, sistemul de control intern managerial a funcționat până la 31.12.2018 în baza prevederilor OMFP nr. 946/2005 și OMFP nr. 1389/2006, fără a fi efectuate modificările impuse de apariția OSGG nr. 400/2015 și OSGG nr. 600/2018. S-a constatat că începând cu data de 01.05.2018, în cadrul Liceului Teoretic Băneasa activitatea de control financiar preventiv nu s-a desfășurat urmare refuzului de exercitare a vizei de CFP de către persoana desemnată. Neurmărirea declarării în vederea impozitării a construcțiilor pentru care există încheiate procese verbale de recepție la terminarea lucrărilor. În timpul auditului s-a estimat impozit pe clădiri în sumă de 1.520 lei.
În cadrul localității au fost identificate persoane fizice și persoane juridice cu domiciliul/sediul pe raza comunei Băneasa, care desfășoară activități agricole, dar care nu au declarat organului fiscal mijloacele/utilajele agricole aflate în proprietate în vederea impunerii. În timpul auditului a fost estimat impozit pe mijloacele de transport și utilajele agricole în sumă de 6.422 lei.
În ceea ce privește calitatea gestiunii economico-financiare au fost mai multe nereguli constatate. Astfel, neconstituirea și nereținerea de garanții materiale/bănești în sumă totală estimată de 21.600 lei de la persoanele care îndeplinesc calitatea de gestionar. Angajarea de cheltuieli nelegale privind drepturi salariale pentru activitatea prestată în proiecte finanțate din fonduri europene de către funcțiile de demnitate publică din cadrul UATC Băneasa, în sumă de 7.744 lei. Angajarea de cheltuieli nelegale privind drepturi salariale pentru activitatea prestată în proiecte finanțate din fonduri europene de către personalul de execuție din aparatul propriu al primarului UATC Băneasa, în sumă de 116.316 lei. Entitatea a efectuat în anul 2018 plăți nelegale reprezentând indemnizații stabilite și aprobate în afara cadrului legal pentru personalul serviciilor de urgență voluntare din aparatul propriu al primarului UATC Băneasa, în sumă totală de 9.872 lei și indemnizații pentru activități neefectuate de personalul voluntar în sumă totală de 180 lei; total plăți nelegale efectuate de 10.052 lei. S-au constatat și abateri de la legalitate generatoare de prejudicii în sumă de 210.961 lei în ceea ce privește încasarea taxelor și impozitelor locale precum și a operațiunilor de casă aferente acestor activități în sensul nedepunerii în integralitate a numerarului încasat. La Liceul Teoretic Băneasa s-a constatat faptul că în luna Iunie 2017 plățile reprezentând normele didactice efectuate de cadrele didactice în regim plata cu ora s-au efectuat pentru 3 săptămâni, ținând cont de norma didactică săptămânală și nu de numărul de ore efectiv prestate, conform orarelor și zilelor lucrătoare din calendar, ceea ce a generat o plată nelegală de 15.839 lei care intră sub incidența prevederilor Legii nr. 78/2018 privind exonerarea personalului plătit din fonduri publice de la plata unor sume reprezentând venituri de natură salarială. Constituirea, utilizarea și gestionarea resurselor financiare privind protecția mediului, îmbunătățirea calității condițiilor de viață și de muncă. Nerespectarea obligației legale de virare a taxei de mediu la bugetul de stat pentru constituirea fondului de mediu, în sumă de 32.706 lei.
Măsurile luate operativ de conducerea entității auditate pentru înlăturarea deficiențelor constatate
Măsurile luate de unitatea administrative teritorială din localitatea Băneasa au fost: în cazul înregistrărilor contabile eronate, entitatea a operat corecțiile necesare, întocmind note contabile; în ce privește sistemul de control intern managerial organizat la nivelul entității, în timpul auditului s-a procedat la actualizarea/realizarea procedurilor operaționale; au fost înregistrate în evidențele fiscale construcțiile finalizate și s-a determinat impozitul pe clădiri datorat; în cazul persoanelor fizice și persoane juridice cu domiciliul/sediul pe raza comunei Băneasa, care desfășoară activități agricole, dar care nu au declarat organului fiscal mijloacele/utilajele agricole aflate în proprietate în vederea impunerii, în timpul auditului entitatea a procedat la inițierea corespondenței cu persoanele juridice care dețin exploatații agricole în proprietate sau arendă. Pentru persoanele care s-au prezentat cu documentele solicitate, entitatea a procedat la înregistrarea mijloacelor de transport și a utilajelor agricole în vederea impozitării și la calcularea impozitelor și penalităților datorate bugetului local de către acestea, urmare impunerii. Pe lângă acestea, au fost actualizate contractele de garanție materială existente și au fost încheiate noi contracte de garanție materială cu persoanele cu atribuții de gestionari (4 salariați) pentru o valoare totală a garanției de 24.066 lei. În timpul auditului, prin declarație rectificativă pentru anul 2018, s-a luat măsura înregistrării în evidența contabilă a obligațiilor față de Fondul de mediu în sumă de 28.388,68 lei și a penalităților datorate în sumă de 4.317,47 lei și s-a virat suma de 32.706,15 lei la bugetul consolidat al statului.
Măsurile dispuse și recomandările formulate de Camera de Conturi
Pentru abaterile identificate s-au formulat recomandări cu privire la respectarea prevederilor legale privind încasarea veniturilor, efectuarea cheltuielilor, organizarea evidenței contabile și a sistemelor de control intern. Pentru abaterile care nu au fost remediate în timpul verificării, directorul adjunct al Camerei de Conturi Constanţa a emis decizie prin care s-a dispus luarea măsurilor legale de către conducătorul entităţii pentru remedierea deficienţelor constatate, urmărirea şi încasarea veniturilor, stabilirea mărimii şi întinderii prejudiciilor şi recuperarea lor.
Diana BERECHET
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News