REPLICA ONLINE CONSTANTA

19.8° Constanța Vin., 9 Aug. 2024
Anul XX Nr. 6816
19.8° Constanța Vineri, 9 August 2024 Anul XX Nr. 6816

Valuri de emoții la întoarcerea navei-școală „Mircea”. Tot mai multe femei vor să devină ofițeri. Video

Deria ISLEAM 9 august 2024 | 00:00 280

Nava școala Mircea a ancorat miercuri, 8 august, la ora 10:00, în Portul Militar al Constanței.  Pe studenți i-au așteptat cu emoții și dor părinții, prietenii și toți cei dragi. Agitați și nerăbdători, studenții s-au întors din marșul internațional de instrucție din acest an al Academiei Navale „Mircea cel Bătrân”. Mulți dintre ei spun că au dobândit calități deosebite, cunoștințe și experiențe de neuitat. Tot mai multe femei sunt interesate să devină ofițeri și să rupă barierele care diferențiază femeile de bărbați, fiind determinate să demonstreze că pot avea succes în orice domeniu. Pe parcursul celor peste 40 de zile de marș, velierul a parcurs aproximativ 3.400 de mile marine și a acostat în porturile Pireu (Grecia), Livorno (Italia), Toulon (Franța), Palermo (Italia) și Bodrum (Turcia).

Valuri de emotii la intoarcerea navei-scoala „Mircea”. Tot mai multe femei vor sa devina ofiteri. VideoStudentă a Academiei Navale „Mircea cel Bătrân”, Deria Isleam

Procentul femeilor care aspiră către Forțele Navale este în creștere

Din fericire, procentul femeilor care aleg astfel de meserii, precum ofițeri în cadrul Forțelor Navale Române, este în continuă creștere față de anii trecuți. Astfel, aproximativ 10% din studenții care s-au îmbarcat pe nava școală Mircea au fost femei, iar, în cadrul Academiei, procentul depășește 20%. Prin intermediul interviurilor acordate ziarului Replica în exclusivitate, aflăm de la acestea că nimic nu le sperie și nu le-ar putea opri din a cuceri cele mai îndepărtate oceane ale lumii: „Experiența a fost una inedită. Este un stagiu de practică, cu totul diferit față de ce întâlnim la alte academii militare. Am avut ocazia să dobândim atât abilități practice, cât și teoretice și să ne dezvoltăm capacitățile din domeniul maritim care, cu siguranță, vor pune baza viitoarei noastre cariere în Forțele Navale Române.

„În locurile unde bărbații pot reuși, și femeile pot să facă asta.”

În mod absolut, studentele Navei-școală au demonstrat pe parcursul celor 40 de zile că nimic nu le-ar putea tăia aripile nici lor, dar nici altor femei care îndrăznesc să viseze: „În locurile unde bărbații pot reuși, și femeile pot să facă asta. La bordul navei, vei întâmpina tot timpul momente mai grele, dar pentru că suntem militari, trebuie să reușim să trecem peste ele.”

O altă studentă ne împărtășește, cu un amalgam de trăiri și bucurie, frânturi din experiența ei unică la bordul navei-școală „Mircea”, locul de debut al ofițerilor din cadrul Forțelor Navale Române. Odată ajunși înapoi acasă, abia își mai stăpâneau emoțiile; „A fost o experiență foarte plăcută, sper să mai am parte de o astfel de experiență în viitorul apropiat. A fost greu, dar am trecut cu brio peste tot: furtună, urcat în arboradă, multă muncă, dar am văzut și locuri frumoase, porturi frumoase. Sper să mai am parte de așa ceva pe viitor.”

Valuri de emotii la intoarcerea navei-scoala „Mircea”. Tot mai multe femei vor sa devina ofiteri. VideoNava-școală „Mircea”

„Toți suntem egali”

Într-o epocă în care feminismul este în floare, viitoarele absolvente afirmă cu hotărâre că nu există nimic care le-ar putea opri parcursul în cadrul Forțelor Navale: „Până la urmă toți suntem egali. Nu a fost o muncă chiar atât de grea, încât să nu o putem executa noi, cele ce reprezentăm sexul frumos, a fost ok, în principiu, și sper să fie la fel și pentru generațiile viitoare, nimic mai greu. Sincer, nu cred că o să vin la Nava școală „Mircea”, dar sigur, la o fregată o să merg. Nu sunt prea multe posturi după ce terminăm Academia și nu știu dacă o să prind, în primul rând, pentru că sunt foarte mulți doritori să muncească la navă.”

„Am dobândit răbdare, putere de decizie și foarte multe cunoștințe”

Un alt student descrie experiența cu cele mai frumoase cuvinte, mai ales când vine vorba despre colegii săi și întreg echipajul navei care, după spusele tânărului, au funcționat ca o familie pe parcursul marșului: „A fost o experiență frumoasă. Îndemn pe toată lumea să aibă această experiență. Nu în fiecare zi ți se oferă ocazia în viață să vezi lumea, să înveți căile tradiționale ale marinăriei, să legi prietenii frumoase alături de camarazii echipajului și colegii de la Academie.”

„Atmosfera a fost mereu frumoasă, unită. Nu au fost probleme, ne-am ajutat mereu ca o familie. Tot ce contează este că a existat înțelegerea unui echipaj. Provocările au fost ușoare, ținând cont că ne-am ajutat între noi, au trecut foarte repede. Ca în orice lucru nou, au fost greutăți, dar cu susținerea colegilor și cu ajutorul echipajului, am trecut foarte ușor peste toate. Am dobândit răbdare, putere de decizie și foarte multe cunoștințe.” adaugă studentul.

Valuri de emotii la intoarcerea navei-scoala „Mircea”. Tot mai multe femei vor sa devina ofiteri. VideoStudent al Academiei Navale „Mircea cel Bătrân”

Nava-școală a ancorat în siguranță, iar tinerii cadeți și-au revăzut familiile și prietenii care aproape că nu mai aveau răbdare.

Valuri de emotii la intoarcerea navei-scoala „Mircea”. Tot mai multe femei vor sa devina ofiteri. VideoApropiații studenților de pe nava-școală

La ceremonie au luat parte Marcel Ciolacu și Angel Tîlvăr

Ceremonia fastuoasă a fost încoronată de vizitele Prim-Ministrului României, Marcel Ciolacu și a Ministrului Apărării Naționale, Angel Tîlvăr. Discursurile emoționante ale acestora includeau mesaje de mulțumire și susținere pentru toți membrii echipajului și, bineînțeles, pentru studenți.

Valuri de emotii la intoarcerea navei-scoala „Mircea”. Tot mai multe femei vor sa devina ofiteri. VideoAngel Tîlvăr, Marcel Ciolacu, Ministrul Apărării Naționale

În semn de apreciere pentru studenții proaspăt întorși din marșul inițiatic, Marcel Ciolacu a purtat, în timpul declarațiilor, șapca pe care a primit-o cadou de la echipajul navei-școală.

Mesajul lui Marcel Ciolacu

„Bine ați revenit acasă! Ați fost într-o misiune dificilă timp de 43 de zile pe Marea Mediterană și Marea Neagră. Știu ca nu a fost ușor, dar în asemenea misiuni se construiesc destine. În asemenea marșuri se pun bazele carierei pentru o nouă generație de viitori ofițeri. Sunt convins ca viața la bord este plină de provocări. Ați dat dovadă de o dedicare totală. Știu ca ați avut zile cu apă lină și destule cu mare agitată. V-au pus la încercare forța de a face o carieră de top în meseria aleasă. Astăzi, sunteți alți oameni. Sunteți marinari adevărați care ați reușit să construiți un echipaj unit și principii bine definite. Acesta este cel mai mare câștig. Ați avut o misiune grea, așa cum sunt toate marșurile la bordul navei Mircea.” a spus Prim-Ministrul României, în cadrul ceremoniei de întoarcere a navei-școală „Mircea”.

Valuri de emotii la intoarcerea navei-scoala „Mircea”. Tot mai multe femei vor sa devina ofiteri. VideoMarcel Ciolacu, Prim-Ministrul României

Video 1

Video 2

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.