Vergil CHIȚAC: Am INDICII că Registrul Spațiilor Verzi NU este făcut CORECT
Vergil CHIȚAC: Am INDICII că Registrul Spațiilor Verzi NU este făcut CORECT
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDupă ani de zile în care s-au măcelărit parcurile din Constanța și spațiile verzi, în general, sufocându-ne de construcții haotice, Decebal Făgădău ne-a lăsat moștenire Registrul Spațiilor Verzi. Registru pe care ni l-a aruncat în ochi, spre dezbatere și unde erau prezentate, chipurile, toate spațiile verzi ce au fost inventariate de pe domeniul public și privat al municipiului Constanța. Cum au fost inventariate cele 533,290 de hectare, atâta timp cât nu a a existat niciun fel de colaborare cu Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Constanța, cu privire la regimul juridic al terenurilor, poate ne spun fostul primar și fostul arhitect Vânturache. Registrul ar fi trebuit să fie gata de mult, însă astăzi noua administrație este pusă în fața faptului împlinit: va recepționa proiectul cu o serie de obiecțiuni, cu riscul ca primăria să fie chemată în instanță de proprietarii terenurile înscrise în registrul.
În mai 2018, Decebal Făgădău a semnat contractul privind elaborarea Registrului Spațiilor Verzi cu Synergetics Coropration, cea care a pus mâna pe contractul privind actualizarea PUG-ului municipiului Constanța, semnat de Făgădău după ce a pierdut alegerile. Pe lângă Synergetics Corporation , mai apare și Theotop SRL, firmă care aparține lui Valeriu Manolache, fost consilier PSD. Trebuia să fie gata în luna mai 2020, însă s-au semnat acte adiționale pe bandă rulantă, pentru că firmele contractante să poată finaliza registrul. Primarul Vergil Chițac a declarat, pentru Replica, că va recepționa procesul verbal cu o serie de observațiuni.
Registrul Spațiilor Verzi va fi acceptat... cu obiecțiuni
”Registrul Spațiilor Verzi va fi recepționat cu observațiuni. Avem indicii că nu este făcut corect. Vrem să introducem registrul în PUG, astfel încât să nu se mai emită autorizații de construire pe spațiile verzi”, a spus Vergil Chițac. Un alt aspect, îngrijorător, de altfel, îl reprezintă litigiile ce ar urma să apară în viitor. ”Este posibil să intrăm în litigii și o să fie nevoie să-i chemăm (n.red. firmele contractante) în instanță”, a completat edilul.
PUG-ul, în lucru
Și, pentru că tot a adus vorba despre PUG, Chițac a precizat că acesta este în lucru. Contractul a ajuns tot pe mâna societății Synergetics Corporation. PGU-ul este prevăzut să se finalizeze în patru ani.
Dacă și PUG-ul va fi realizat, așa cum a fost elaborat Registrul Spațiilor Vezi, este clar că noul Plan Urbanistic General va fi gata la Sfântul Așteaptă.
PANOURI publicitare nu vor mai fi amplasate pe trotuare, spațiu verde sau în scuaruri
L-am întrebat pe edilul Chițac și despre noile reguli de amplasare a panouri publicitare. Nu mai este o noutate faptul că, până de curând, acestea au fost poziționate pe mijlocul trotuarului, în scuar, pe spații verzi, unul lângă altul. Primarul Constanței a precizat că nu va mai exista haosul creat de Seaview Media.
Despre aceasta, Chițac a mărturisit că au fost amenajate 155 de panouri fără autorizație de construire. ”Terminăm. Nu mai punem panouri publicitare în acele locuri. Există regulamentul local de publicitate în dezbatere publică, acolo este specificat unde este permis amplasarea de panouri publicitare”, a spus Chițac.
Ce prevede Regulamentul local de publicitate
Potrivit Regulamentului local de publicitate, care se află în dezbatere publică, amplasarea mijloacelor de publicitate este interzisă în următoarele situaţii:
în ariile naturale protejate de interes national și internațional, cu excepția intravilanelor incluse în acestea;
în spații verzi cu caracter ornamental sau cu valoare deosebită;
în locurile dejoacă sau locurile de odihnă situate în zona blocurilor de locuințe colective;
pe clădirile reprezentând sedii ale autorităților administrației publice locale și centrale, precum și ale instituțiilor publice, cu excepția afișajelor care anunță activitatea ce se desfășoară în interiorul sediilor;
pe arbori; pe zona carosabilă a străzilor și a drumurilor, indiferent de categoria acestora;
pe obiectele de artă monumentală și monumentele de for public; pe monumentele istorice, cu excepția firmelor care anunță activitatea ce se desfășoară în interiorul clădirii și a mesh-urilor amplasate pe perioada efectuării lucrărilor de consolidare/ restaurare în condițiile prezentei legi; pe clădirile aflate în stare avansată de deteriorare,
în incinta și pe elementele de împrejmuire a cimitirelor, lăcașurilor de cult, troițelor, scuarurilor, parcurilor și grădinilor publice, în interiorul intersecțiilor și al sensurilor giratorii,
în spațiul destinat circulației autovehiculelor și semnalizării rutiere, în zone în care desfășurarea în condiții normale a traficului ar putea fi perturbată;
pe parapetele și/sau pereții pasajelor rutiere subterane și supraterane ori sub poduri;
pe semnele de circulație, inclusiv pe stâlpii de susținere a elementelor de semnalizare rutieră sau de circulație, pe stâlpii de alimentare cu energie electrică, pe stâlpii de telecomunicații sau orice alt tip de stâlpi amplasați în localități sau de-a lungul arterelor de circulație;
în zona de protecție a autostrăzilor, pe benzile metalice de delimitare a sensurilor de circulație a autostrăzilor sau drumurilor naționale expres, precum și pe benzile laterale de protecție a sensurilor de circulație.
De asemenea, se interzice amplasarea mijloacelor de publicitate la o distanţă mai mică de 2,00 metri faţă de limita de proprietate a imobilelor sau terenurilor private ale persoanelor fizice şi/sau juridice, fără acordul scris al proprietarilor, şi numai dacă, prin această amplasare, nu se afectează accesul şi utilizarea fără îngrădire a proprietăţii şi/sau nu se estompează în niciun fel vizibilitatea din şi înspre proprietate.
Panourile publicitare amplasate pe sol vor fi montate astfel încât să nu împiedice circulația rutieră și/sau pietonală ori accesul pietonal și/sau al autovehiculelor de intervenție pe proprietăți, cu respectarea prevederilor prezentei legi.
Se interzice montarea panourilor pe trotuare și spații pietonale cu lățimea mai mică de 2,25 m
Se interzice montarea pe trotuare și spații pietonale cu lățimea mai mică de 2,25 m, precum și pe zonele verzi dintre trotuar sau spațiu pietonal și carosabil a panourilor publicitare cu structură proprie și elemente de susținere care necesită fundații. Realizarea elementelor de fundare/ancorare necesare asigurării stabilității panoului de reclamă publicitară se execută obligatoriu îngropat, respectiv sub cota suprafeței solului/trotuarului, până la nivelul solului.
De precizat că firma care a intoxicat Constanța cu aceste mizerii a început desființarea panourilor, inclusiv de pe bulevardul Mamaia, care era cel mai afectat.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News