Vreți să aveți un nou McDonald's lângă Rompetrolul de la Far?!
Vreți să aveți un nou McDonald's lângă Rompetrolul de la Far?!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestZona FAR s-a aglomerat, în ultimii ani, fiind construite blocuri pe bandă rulantă, pe fiecare petec de teren liber. Ce credeți că lipsește în partea de sud a Constanței, în opinia unora? Un McDonalds. Se fac demersuri, de câțiva ani, pentru transformarea unui teren neconstruibil în teren construibil, astfel încât să se realizeze o investiție de amploare. Este vorba despre terenul de lângă benzinăria Rompetrol, de pe bulevardul 1 Mai, la intersecția cu strada Caraiman, care este ocupat, pe o suprafață de circa 37 %, de o parcare, dar are destinația de spațiu verde, potrivit PUG-ului Constanței. Autorii proiectului sunt două persoane fizice, una dintre ele fiind în strânsă legătură cu fostul șef al OCPI Constanța, Marian Mazilu. Mai mult, aceasta din urmă apare în declarația de avere a lui Mazilu, fostul șef de la OCPI împrumutând-o cu 64.000 de euro. Tot Mazilu este cel care are drept de semnătură și se ocupă, sau se ocupa, în trecut, de documentația care stă la baza investiției. Beneficiarii lucrărilor s-au luptat cu primăria și Consiliul Local în instanță pentru schimbarea destinației, solicitând, în același timp, și aprobarea realizării unui PUZ. Iată că părțile au ajuns la un numitor comun, primăria are, potrivit informațiilor noastre, în lucru un Plan Urbanistic Zonal pentru zona Far. Așadar, în viitorul nu foarte îndepărtat, bucureștenii pot începe lucrările. Sigur, mai sunt ceva pași de parcurs până atunci.
Rompetrol zona Far, McDonald's
Terenul este situat pe bulevardul 1 Mai, numărul 31 B, în vecinătatea Rompetrol, vizavi de Farul Constanța și de parc și este deținut de Amel Mocanu Tarabih, de profesie avocat, şi Victor Bogdan Smaranda. Aceștia l-au cumpărat în 2019, iar anterior a aparținut lui Christian Iarcă. Modul de dobândire al imobilului de către Iarcă a fost prin restituire în natură, în baza unei sentințe judecătorești în 2013, posesia terenului fiind făcută în baza unui procesului verbal de predare-primire din februarie 2014 2014, încheiat cu Primăria Constanța.
Pe teren există o platformă de beton în suprafață de 37%, trotuare, parcare amenajată și circulație carosabilă și este folosit astăzi ca parcare.
zona în care ar urma să se realizeze proiectul
După punerea în posesie, s-au efectuat lucrările de cadastru, fiind emise încheierile de intabulare, acestea menționând categoria de folosință „curți construcții". Ulterior, proprietarii au solicitat emiterea unor certificate de urbanism, însă prin acestea au fost informați că este interzisă executarea oricăror lucrări de construire și terenul figurează cu destinația de spațiu verde, temeiul indicat în acest sens constând în PUG aprobat prin HCLM 653/1999.
zona în care ar urma să se realizeze proiectul
Aflând acestea și existând cele două contradicții (că în actul de intabulare e specificată destinația de curți-construcții, iar în PUG de spațiu verde), proprietarii au mers în instanță, solicitând anularea parțială a PUG-ului și lămurirea urbanistic. Terenul în suprafață de 2995 m.p. dobândit de actualii proprietari este situat, din punct de vedere al documentațiilor de urbanism (Planul Urbanistic General aprobat prin HCLM nr. 653/1999 și prelungit prin HCLM nr. 429/2018), în zona de reglementare UTR 10, subzona de reglementare ZRV1a – Parcuri, grădini publice orășenești și de cartier, scuaruri și fâșii plantate publice. Astfel că, față de această destinație stabilită inițial prin HCLM nr. 653/1999, când terenul făcea parte din domeniul public al unității administrativ teritoriale, prelungirea adoptată prin HCLM nr. 429/2018 nu apare ca nelegală, având în vedere că o schimbare a destinației nu mai era posibilă prin raportare la prevederile art. 71 din OUG nr. 195/2005.
zona în care ar urma să se realizeze proiectul
Mai mult, având în vedere poziționarea terenului, în zona Farului Constanța, respectiv între acesta și mare, apare ca necesar să existe și un studiu sau cel puțin un aviz din partea autorității care administrează farurile maritime, pentru a se aprecia care este înălțimea maximă permisă a unor construcții noi în această zonă, care să nu obstrucționeze vizibilitatea farului de pe mare.
Proprietarii vor să construiască un imobil cu 7 etaje și… un McDonalds
Totodată, proprietarii au cerut și adoptarea unui Plan Urbanistic Zonal prin care să se reglementeze regimul de construire al zonei în care se află terenul aflat în proprietatea reclamanților, dorindu-se construirea, pe lângă McDonalds, și a unui imobil cu regim de înălţime D+P+7. Interesele celor doi proprietari sunt sunt reprezentate de Mazilu Marian, fost şef al OCPI (Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară).
Smaranda Victor Bogdan, unul din proprietari, apare în declarația de avere a lui Mazilu cu calitatea de împrumutat
De altfel, unul dintre proprietari, Victor Bogdan Smaranda, apare în declarația de avere cu calitatea de împrumutat cu peste 64 .000 de euro. Cei doi proprietari reclamau că dreptul lor de proprietate este afectat, în condiţiile în care nici o compensaţie nu a fost acordată, cu atât mai mult cu cât terenul nu are în fapt destinația de spațiu verde în sensul legii, ci este utilizat de autoritățile locale ca parcare publică.
Procesul suspendat, PUZ-ul în lucru
Proprietarii terenului au ajuns în instanță cu Primăria și Consiliul Local, solicitând adoptarea unui Plan Urbanistic Zonal prin care să se reglementeze regimul de construire al zonei în care se află terenul aflat în proprietatea reclamanților, dorindu-se construirea, pe lângă McDonalds, și a unui imobil cu regim de înălţime D+P+7. După îndelungi înfățișări, dosarul a fost pus pe pauză. În sensul că a fost suspendat, la cererea părților.
Apărătorii Consiliului Local și al Primăriei Constanța nu s-au opus suspendării cauzei. Interpelată fiind care este stadiul de elaborare PUZ, reprezentanții UAT Constanța au susținut că se lucrează la el, fiind încă în faza preliminară, și că nu a ajuns nici măcar la comisia de specialitate.
Video:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News